صفحه اول گوگل

 

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل رویای مدیران و دارندگان سایت می باشد، تمام افراد در هر صنف و کسب و کاری که باشند برای جلوتر بودن نسبت به رقبای خود می خواهند که در صفحه اول گوگل قرار گیرند. زیرا آمار نشان می دهد که بیشترین درصد کاربران تنها لینک های نشان داده شده در صفحه اول را باز می کنند و تعداد بسیار اندکی به صفحات دوم به بعد مراجعه می نمایند، به همین جهت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل اهمیت بسیاری دارد. اما چگونه می توان از میان هزاران وبسایت در یک زمینه کاری سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟ برای رسیدن به این امر باید بدانید که سایت هایی که در صفحه اول گوگل در هنگام جستجو نمایش داده می شوند به خوبی سئو شده اند و کاملا مطابق با اصول و قواعد گوگل می باشند.

اگر این سوال برایتان پیش آمده که سئو چیست و چگونه می توانم از طریق سئو به صفحه اول گوگل را پیدا کنم؟ به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله سئو چیست را مطالعه نمایید. اما به طور کلی می توان گفت که سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد البته نه تنها برای موتورهای جستجو بلکه وبسایت شما باید برای کاربران نیز بهینه سازی شده باشد. تعداد زیادی راه و روش مختلف برای بهینه سازی یک وبسایت وجود دارد که انجام تمامی این روش ها در کنار هم سئو گفته می شود که منجر به دریافت رتبه از گوگل شده و در نهایت در صفحه اول گوگل نمایش داده خواهد شد.

راه پیدا کردن به صفحه اول گوگل به این سادگی نیست و تنها با داشتن وبسایت اتفاق نمی افتد بلکه می بایست برای آن تلاش کرد. باید وبسایت خود را بهینه سازی نمایید تا رتبه خوبی دریافت کرده و به صفحه اول گوگل برسید اما اگر اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشید و تکنیک ها را اشتباه انجام دهید مورد جریمه گوگل قرار گرفته و رتبه سایتتان نیز کاهش پیدا خواهد کرد که در برخی مواقع جبران ناپذیر خواهد بود. بنابراین اگر دانش کافی در مورد سئو و بهینه سازی سایت ندارید وبسایت خود را به یک سئوکار مجرب بسپارید. ما برای آشنایی بیشتر شما با روش های سئو سایت و اینکه چگونه می توان به صفحه اول گوگل راه پیدا کرد چندین مورد از تکنیک های سئو را برایتان شرح می دهیم.

نام دامنه وبسایت: بهتر است که نام دامنه کوتاهی انتخاب نمایید، البته که این کار همیشه هم امکان پذیر نخواهد بود اما تنها در شرایطی برای دامنه نام بلندی بگذارید که از نظر مفهوم در برندینگ سایت موثر باشد. مساله مهمتری که وجود دارد این است که نام دامنه حتما باید با محتوای سایت مطابقت داشته باشد. زیرا استفاده از کلمه کلیدی اصلی در نام دامنه علاوه بر اینکه به موتورهای جستجو کمک می کند تا بهتر بتوانند موضوع سایت را درک کنند به کاربران نیز در به خاطر سپردن نام وبسایت کمک می کند و این نیز به راه یافتن سایت شما به صفحه اول گوگل کمک می کند. در زمان جستجوی کاربر موتورهای جستجو ابتدا نام دامنه سایت را مورد بررسی قرار می دهند و در صورت اسپم بودن آن را نشان نمی دهند، همچنین کار دیگری که این موتورها انجام می دهند بررسی محتوای سایت و تطابق آن با نام وبسایت می باشد، درضمن استفاده از معادل انگلیسی کلمات کلیدی به درک بهتر موتورهای جستجو و بهینه سازی سایت شما نیز کمک می کند.

متا تگ عنوان: به طور کلی متا تگ ها در سئو سایت و قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل تاثیر بسیاری دارند اما اصلی ترین و تاثیرگذار ترین آن ها متا تگ عنوان یا همان title می باشد. عنوان صفحه نیز جز اولین گزینه هایی است که توسط موتورهای جستجوی گوگل مورد بررسی قرار می گیرد. طبق قوانین گوگل عنوان اصلی صفحه باید بین 30 تا 60 کاراکتر نوشته شود و از کلمات کلیدی اصلی صفحه در آن استفاده گردد. می توانید کلمات کلیدی را با علامت | از یکدیگر جدا نمایید. در صورت خالی ماندن متا تگ عنوان خود گوگل با توجه به محتوای صفحه عبارت خاصی را برمی گزیند اما بهتر است خودتان عنوان مناسبی را انتخاب و درج نمایید. سعی کنید عنوان شما بیشتر از 60 کاراکتر نباشد زیرا گوگل بیشتر از آن را به صورت نقطه چین نشان می دهد و خوانده نمی شود.

متا تگ توضیحات: متا تگ توضیحات برخلاف متا تگ عنوان در صفحه سایت برای کاربر نمایش داده نمی شود، اما در کسب جایگاه در صفحه اول گوگل به سایت شما کمک می کند. زمانی که فردی کلمه کلیدی مربوط به سایت شما را جستجو می کند و لینک سایت شما در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شود کاربر زیر لینک سایت متا تگ توضیحات را می بیند که شامل یک توضیح مختصر از موضوع صفحه می باشد. متا تگ توضیحات نباید کمتر از 70 کاراکتر و بیشتر از 150 کاراکتر داشته باشد، زیرا بیشتر از آن نمایش داده نمی شود و این کار تنها موجب تاثیرگذاری منفی بر روی سایت می گردد. درضمن پیشنهاد می کنیم از کلمه کلیدی دو مرتبه در این متا تگ استفاده نمایید.

تگ H1: این تگ بسیار مهم برای اولین عنوان صفحه که در بالا ترین قسمت صفحه قرار می گیرد استفاده می شود. نکته بسیار مهمی که درباره این تگ باید بدانید این است که از تگ H1 تنها یک بار در صفحه باید استفاده نمایید و برای عنوان های بعدی می توانید به ترتیب از تگ های H2 و H3 استفاده کنید. تگ H1 به گوگل می فهماند که محتوای صفحه درباره چیست. در صورتی که تگ عنوان را خالی گذاشته باشید گوگل به صورت خودکار عنوانی که دارای تگ H1 می باشد را برای آن جایگزین می کند. به همین جهت است که تگ H1 اهمیت بسیاری در راه پیدا کردن سایت شما به صفحه اول گوگل دارد.

کلمات کلیدی داخل متن: استفاده صحیح و مناسب از کلمات کلیدی در محتوا نیز یکی از راه های دست یافتن به صفحه اول گوگل می باشد زیرا در افزایش رتبه سایت نیز بسیار موثر است. باید در نحوه استفاده از کلمات کلیدی در محتوا دقت داشته باشید تعداد کم کلمه کلیدی در متن تاثیری نخواهد داشت اما تعداد بسیار زیاد هم مورد جریمه گوگل قرار می گیرد، پس برای قرار گیری سایت در صفحه اول گوگل باید به تعداد مناسب و در جایگاه مناسب از کلمات کلیدی استفاده نمایید. محتوای کمتر از 500 کاراکتر از نظر گوگل یک مقاله شناخته نمی شود و متن خیلی بلند نیز کاربر را خسته می کند، مناسب ترین میزان برای یک محتوای خوب بین 1200 تا 1600 کاراکتر می باشد. هرچه تعداد این کلمات در پاراگراف اول بیشتر باشد نیز بهتر است.

تگ Alt برای عکس ها: تگ Alt نیز همانند تگ عنوان عمل می کند اما نه برای محتوا بلکه برای عکس ها، این تگ به گوگل می فهماند که عکس درباره چه موضوعی است و این مساله در زمان جستجوی افراد از طریق تصاویر یا Google image اهمیت پیدا می کند. با استفاده از این تگ شانس شما برای نمایش تصویر در ابتدای صفحه نتایج بیشتر می شود. نکته مهم درباره تگ alt مرتبط بودن عکس و محتوای تگ با موضوع صفحه می باشد. پس سعی کنید از کلمات کلیدی در این تگ نیز استفاده نمایید. همچنین در صورت بروز اختلال برای تصویر مورد نظر و عدم نمایش آن متن تگ alt بجای آن نشان داده می شود این موضوع نیز به قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل کمک می کند.اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که تگ alt هر تصویر باید با دیگری متفاوت باشد.

لینک های داخلی: حتما در وب سایت شما چندین صفحه مرتبط با یکدیگر با موضوعات مشابه وجود دارند که می توانید با لینک دادن به یکدیگر آن ها را بهم متصل نمایید. گوگل این نوع لینک دهی را بک لینک داخلی می نامد و در دادن رتبه و جایگاه به سایت شما در صفحه اول گوگل از آن تاثیر می گیرد. موضوع مورد توجه در این روش این است که انکرتکست یا همان عبارتی که لینک داده می شود باید کلمه کلیدی صفحه ای باشد که به آن لینک می دهید. به عنوان مثال اگر یک وبسایت سئو دارید و در صفحه خرید بک لینک می خواهید به صفحه بک لینک چیست؟ لینک بدهید می بایست عبارت بک لینک چیست؟ را در صفحه خرید بک لینک قرار داده و آن را به صفحه مورد نظر لینک دهید.

لینک های خارجی: این نوع لینک ها را از سایت های دیگری دریافت می کنید و تاثیرگذاری آن ها از این جهت است که کاربران سایت های پربازدید با مطالعه مقاله جذاب شما در این سایت ها به موضوع سایت شما علاقمند شده و از طریق این لینک ها به سایت شما وارد می شوند. لینک های خارجی که از سایت های معتبر به سایت شما داده شده اند برای گوگل بسیار با ارزش هستند و باعث می شوند گوگل رتبه و جایگاه خوبی به شما در صفحه اول گوگل بدهد. ارزش این گونه لینک ها اگر از شبکه های اجتماعی باشند نیز به مراتب بیشتر خواهد بود، در ضمن سعی کنید مطالب و محتوایی که در سایت ها و شبکه های اجتماعی قرار می دهید جذابتر باشد تا بازدید کنندگان بیشتری دریافت نمایید.

سرعت سایت: سرعت سایت اولین چیزی است که کاربر در هنگام ورود به سایت شما با آن مواجه می شود به همین جهت از اهمیت بالایی در قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل برخوردار است. حتی در حالی که تمام موارد ذکر شده به خوبی انجام شده باشند و همین طور سایت شما از مطالب و محتوای بسیار خوب و مفیدی برخوردار باشد در صورتی که سایت به سختی لود شود کاربر منتظر نخواهد ماند و وارد صفحه شما نخواهد شد تا محتویات صفحه را ببیند، بنابراین سعی کنید تا جایی که امکان دارد حجم سایت را کاهش داده و سرعت لود صفحات را بالا ببرید.

نقشه سایت: نقشه سایت به موتورهای جستجو مسیر پیمایش و جزئیات سایت شما را نشان می دهد و باعث می شود این موتور ها سریعتر بتوانند به بخش های مختلف سایت دسترسی پیدا کرده آن ها مورد بررسی قرار داده و ایندکس نمایند. این یک امتیاز مثبت برای دادن رتبه به سایت شما از سوی گوگل و قرار گرفتن وبسایت در صفحه اول گوگل می باشد. همچنین در صورت داشتن نقشه سایت هر زمان که صفحه یا بخش جدید به سایت خود اضافه می کنید به موتورهای جستجو نشان داده می شود و باعث سریعتر ایندکس شدن صفحات جدید نیز می گردد. به همین علت نقشه وبسایت شما باید کاملا واضح و خوانا باشد و مدام بروزرسانی شود تا هر تغییری که روی سایت صورت می گیرد در فایل Sitemap آن قرار گیرد.

شرکت سئو

شرکت سئو

سئو اسمارت معتبرترین شرکت سئو برای بهینه سازی سایت شماست. انتخاب یک شرکت حرفه ای و با تخصص در زمینه سئو کار ساده ای نیست و می بایست تحقیق و بررسی های لازم برای انتخاب بهترین و مطمئن ترین شرکت صورت گیرد. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که شرکت سئو چه خدماتی ارائه می دهد؟ یا یک شرکت سئو چگونه می تواند به بهبود وضعیت سایت ما کمک کند؟ شرکت سئو اسمارت در تهران و تمام شهرستان ها خدمات سئو به صورت حرفه ای و تضمینی و همچنین مشاوره سئو ارائه می دهد. بسیاری از افراد به صورت شخصی به عنوان سئوکار به بهینه سازی سایت می پردازند اما سفارش سئو سایت به یک شرکت سئو به علت برخورداری از تیم فنی و همچنین پشتیبانی قدرتمند مطمئن تر بوده و حتی برای مشتریان نیز مقرون به صرفه تر است. از این جهت که هر تجارت و کسب و کار اینترنتی به سئو سایت خود نیاز دارد ما نیز تصمیم داریم در این مقاله اهداف و خدمات یک شرکت سئو را شرح دهیم تا مشتریان آگاهی بیشتری در این زمینه پیدا کنند.
ساختار و اهداف شرکت سئو
یک شرکت سئو متشکل از تیمی است که هر کدام وظایف مهمی بر عهده دارند و از تجربه و تخصص در زمینه سئو سایت برخوردار می باشند. این افراد به طور کامل با امور وب و سئو سایت آشنایی دارند و مهم ترین هدف آن ها دیده شدن سایت در گوگل می باشد. ما در شرکت سئو اسمارت سایت شما را همانند سایت خود می دانیم و نهایت تلاش خود را بر آن داریم تا به بهترین شکل ممکن آن را بهینه سازی نموده و موجب شویم در نظر گوگل سایتی قدرتمند و معتبر شناخته شوید. بدین ترتیب اصلی ترین هدف ما رضایت و خشنودی مشتری است. ما به عنوان یک شرکت سئو در ابتدا سایت شما و همچنین رقیبانتان را مورد بررسی قرار می دهیم تا ببینیم میزان جستجو در زمینه کاری شما چه مقدار است یا چه کلمه کلیدی هایی در زمینه شغلی شما بیشتر سرچ می شوند تا بهتر بتوانیم سایت را سئو کنیم. پس از بررسی سایت و کدها و لینک های بکار برده شده برای سایت شما، در صورتی که تشخیص دهیم لینک های مضر و بی کیفیت وجود دارند به تغییر یا حذف آن ها می پردازیم. بدین ترتیب تغییراتی در وضعیت سایت شما قابل ملاحظه خواهد بود. در مرحله بعدی اقدام به ساخت لینک های جدید خواهیم کرد زیرا هیچ سایتی بدون لینک ارزشی ندارد.
فعالیت های شرکت سئو
معمولا یک شرکت سئو مانند سئو اسمارت علاوه بر بهینه سازی سایت فعالیت های دیگری نیز انجام می دهد. سئو و بهینه سازی انواع سایت ها به صورت کاملا حرفه ای و تضمینی اصلی ترین خدمت شرکت سئو اسمارت می باشد، اما برای مشتریانی که هنوز سایت ندارند و نیازمند به راه اندازی یک وب سایت خوب و استاندارد هستند طراحی و آماده سازی سایت براساس قوانین و استانداردهای سئو و همچنین گوگل انجام می گیرد. برخی از مشتریان نیز دارای وب سایت هستند اما وب سایتشان به صورت اصولی طراحی نشده است، بنابراین می بایست به اصلاح طراحی سایت براساس اصول سئو برای این گونه مشتریان بپردازیم. در این موارد تمام کدهای سایت بررسی و اصلاح می شوند تا ایرادات برطرف گردد. سئو خارجی نیز یکی از فعالیت هایی است که شرکت سئو برای بهبود وضعیت سایت انجام می دهد که به لینک سازی و فعالیت های شبکه های اجتماعی مربوط می باشد. از طریق تمامی این فعالیت ها علاوه بر بالا بردن رتبه سایت می توانید از برند سازی و معرفی برند خود به کاربران بهرمند شوید. شرکت سئو اسمارت آمادگی خود را در جهت ارائه تمام خدمات ذکر شده اعلام می دارد تا بدین وسیله موجب رونق کسب و کار و همچنین خوشنودی شما باشد.
چگونه یک شرکت سئو خوب پیدا کنیم؟
حتما برای بهینه سازی سایت خود به دنبال سئوکار یا شرکت سئو معتبر هستید اما نمی دانید کجا آن را جستجو کنید و کدام راه مطمئن تر است. ما برای یافتن شرکت سئو خوب 3 راه را به شما پیشنهاد می کنیم:
1. پرس و جو از دوستان و آشنایان: اگر در اطراف خود افرادی را می شناسید که برای کسب و کار خود وب سایت دارند یا در این زمینه فعالیت می کنند می توانید با آن ها مشورت کنید تا یک شرکت سئو مطمئن و قابل اعتماد به شما معرفی کنند.
2. معرفی از طریق شرکت های مشابه غیر رقیب: می توانید با شرکت های تجاری همکار و غیر رقیب ارتباط برقرار کرده و شرکت سئویی که از نظر آن ها معتبر و خوب است را پیدا نمایید. بنابراین بهتر است همواره رابطه ای صمیمانه با چنین شرکت ها داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید از آن ها مشورت بگیرید.
3. سئوکاران و افراد فعال در این زمینه: گزینه سوم که در یافتن شرکت سئو مناسب به شما کمک می کند افرادی هستند که در وبلاگ های مختلف درحال انتشار مقالات درباره روش های مختلف بهینه سازی سایت می باشند. شما می توانید با این افراد درباره وضعیت سئو سایت خود مشاوره بگیرید و بپرسید کدام شرکت سئو بهتر است.
معیارهای مهم در انتخاب شرکت سئو
شما نیز به عنوان مدیر یک مجموعه یا صاحب یک کسب و کار همواره دغدغه بهینه سازی سایت و افزایش بازدید سایت خود را دارید، اما از آن جایی که ممکن است هیچ اطلاعاتی در زمینه سئو نداشته باشید و ندانید که در زمان تماس با شرکت سئو چه سوالاتی را باید مطرح کنید و چگونه اعتبار آن شرکت سئو را بسنجید، ما نکات و سوالاتی که در این امر بسیار مهم هستند و به شما کمک می کنند برایتان آماده کرده ایم.
• داشتن جایگاه مناسب در کلمات کلیدی مرتبط: یک شرکت سئو تنها زمانی می تواند این ادعا را داشته باشد که شرکت سئو حرفه ای است و سئو سایت شما را تضمین می کند که سایت خود شرکت سئو از بهترین جایگاه و رتبه در کلمه کلیدی های سئو و بهینه سازی سایت برخوردار باشد. اگر چنین شرکتی نتواند سایت خود را به صفحه اول بیاورد قطعا توانایی انجام این کار برای دیگر سایت ها را هم نخواهد داشت. بررسی این موضوع نیز کار آسانی است، تنها کافیست کلمه کلیدی سئو را در گوگل جستجو نموده و صفحات نتایج جستجو را مشاهده نمایید، در صورتی که لینک سایت شرکت سئو مورد نظر در 3 صفحه اول وجود نداشت قطعا این شرکت قابل اطمینان نمی باشد.
• بررسی نمونه کارهای انجام شده توسط شرکت سئو: قطعا یک شرکت سئو موفق نمونه کارهای انجام شده موفقی هم دارد که در قسمت نمونه کارها به نمایش می گذارد. در اولین قدم و قبل از تماس حاصل کردن با شرکت سئو به بررسی نمونه کارهای او بپردازید. حتی بهتر است با شرکت هایی که برایشان خدمات سئو انجام داده اند تماس بگیرید و از آن ها درباره کیفیت کار ارائه شده بپرسید، اگر آن ها از کار شرکت سئو مورد نظر ناراضی باشند حتما به شما می گویند.
• مهلت تست بخواهید: خیلی از شرکت های بزرگ سئو این موضوع را نمی پذیرند. اما اگر برای کسب و کار خود اهمیت زیادی قائل هستید از شرکت سئو بخواهید به شما برای برخی از کلمه کلیدی های خاص مهلت تست و بررسی بدهد تا بتوانید قابلیت های شرکت سئو را بسنجید.

چگونه در گوگل اول باشیم

چگونه در گوگل اول باشیم

دانستن این موضوع که چگونه در گوگل اول باشیم امری حیاتی برای تجارت شما در دنیای مجازی است. متاسفانه بسیاری از مردم نمیدانند که چگونه شما را در دنیای مجازی پیدا کنند به همین خاطر است که شما باید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

قرار گرفتن نام تجاری شما در صفحه اول گوگل، مزایای حرفه ای و شخصی بسیاری برای شما و تجارتتان خواهد داشت. اگر نام تجاری و یا کلمه کلیدی مربوط  به خود را در گوگل جست و جو نکرده اید، بهتر است همین حالا این کار را انجام دهید تا وضعیت خود را در گوگل مورد بررسی قرار دهید.

اینکه اکثر کسب و کارها  نمیدانند چه طور باید اولین نفر در لیست گوگل باشند امری طبیعی است، زیرا رسیدن به این هدف آسان نیست و نیاز به دانش و تخصص دارد.

دلیل دیگر اهمیت گوگل به این خاطر است که غالب مشتریان هدف شما، برای بدست آوردن اطلاعات در مورد نیاز خود و خدمات تجاری به گوگل مراجعه می کنند و اطلاعات خود را از آنجا تهیه می کنند.

روزانه  حدود 80 میلیون کلمه و نام تجاری در گوگل جست و جو می شود. با توجه به این آمار، شما باید در گوگل اول باشید تا مشتریان بیشتری را جذب کنید.

باید بدانید که محتویات سایت شما نقش بسزایی در موفقیت شما دارد. ایجاد محتوای با ارزش و مطابق بر خدمات شما، تضمینی موفقیت فعالیت های شما در گوگل است. 75 درصد از کاربران، صفحات  با محتوای ضعیف و نا مرتبط را ترک می کنند. بنابراین ایجاد محتوای مرتبط و قوی یک ضرورت است.

در ادامه، نکاتی را بیان می کنیم که به ما نشان می دهد چگونه در گوگل اول باشیم.

نام دامنه شما

نام دامنه قوی ترین اهرمی است که شما برای موفقیت دارید. گوگل اهمیت زیادی برای نام دامنه قائل می شود. بنابراین اگر نامی مرتبط با تجارتتان انتخاب کنید و یا بخشی از کلمات کلیدی خود را در نام دامنه جای دهید، به نتیجه بهتر و سریع تری دست پیدا خواهید کرد.

در زمان خرید و ثبت دامنه تجاریتان، به خاطر داشته باشید که نام تجاریتان را با تمام پسوند های پر کاربرد مانند .com، .ir ، و .net ثبت کنید. با این کار کسی نمیتواند نام تجاری مشابه شما داشته باشد.

نام خود را در مکان های کلیدی در سراسر سایت قرار دهید

در بخش header سایت ودر محتوای سایت، باید نام و کلمه کلیدی های مرتبط شما وجود داشته باشد. زمانی که رباط های گوگل به سایت مراجعه میکنند، به دنبال نام های پر تکرار و چگونگی تکرار آنها هستند و بر همین اساس سایت شما را دسته بندی می کنند و در گوگل نمایش می دهند. اگر شما هرگز از نام تجاری و کلمه کلیدی خود، درسایت استفاده نکنید این رباط ها نمی توانند بدرستی کار کنند و در نتیجه سایت با کلمات نا مناسب در لیست گوگل قرار می گیرد، و کاربران هدف خود را از دست می دهید. این یکی از مهمترین کارهایی است باید انجام دهید.پس این مرحله را فراموش نکنید.

رعایت این نکات کار سختی نیست. تعجب آور است که "چگونه در گوگل اول باشیم؟" مهمترین سوال کاربران در گوگل است، اما فقط تعداد کمی از کابران به نکات گفته شده عمل می کنند.

یکی از بهترین کارهایی که میتوانید انجام دهید، نوشتن بیوگرافی برای سایت است. یک بیوگرافی کوتاه برای معرفی خود وسایتتان بنویسید و کلمات کلیدی خود را در آن به کار ببرید.

نام تجاری و کلمات کلیدی را به عنوان نام صفحات سایت قرار دهید. به عنوان مثال به جای ایجاد صفحه ای با نام about، صفحه ای با نام about + your name بسازید. اما در به کار بردن کلمات تجاری زیاده روی نکنید. گوگل هر روز در حال بهینه سازی الگوریتم های خود است، و اگر شما به طور غیر متعارف و بیش ازحد کلمات کلیدی را تکرار کنید، گوگل این موضوع را متوجه می شود و رتبه سایت شما را کاهش می دهد. بنابراین به ذکر نام و کلمه کلیدی در چند مکان کلیدی و مهم و با محتویات مرتبط در سایت اکتفا کنید و رفتاری طبیعی داشته باشید.

ایجاد مقالاتی با محتوای قوی و کلمات کلیدی فراوان

یکی دیگر از نکات ارزشمند برای فهمیدن این که چگونه در گوگل اول باشیم، ایجاد مقاله و محتوای مفید است. این مقالات علاوه بر محتوای خوب باید تعداد زیادی از کلمات کلیدی شما را در برگیرد. اگر شما بتوانید هر روز محتوا و مقالات  مناسب را درسایت قرار دهید، روند رشد سایت شما سریع تر خواهد شد. قرار دادن بیوگرافی مناسب به تنهایی موفقیت شما را تضمین نمی کند. باید ترکیبی از بیوگرافی مناسب و تولید محتوای قوی را داشته باشید تا راه موفقیت شما آسان تر شود.

ایجاد لینک در سایت خود و سایت های دیگر

ایجاد لینک و بک لینک یکی از راه های مفید برای گسترش نام تجاری در فضای مجازی است. زمانی که شما وارد رقابت در فضای مجازی و بین رقبای خود می شوید، هر لینک و بک لینکی که به سایت شما مربوط شود، یک رای به نفع شما در گوگل ثبت می کند.هرچه آرا شما بیشتر باشد به نفع شماست. اگر رقبای زیاد و قوی دارید، این راه شما را کمک می کند تا در عرصه رقابت موفق ترعمل کنید.

 یکی دیگر از عوامل مهم در ایجاد بک لینک، اعتبار لینک هاست. هر چه سایت ها و دامنه هایی با اعتبار بالاتر را برای  ایجاد بک لینک ها انتخاب کنید، اعتبار بک لینک شما هم افزایش می یابد.

راه دیگر برای ایجاد بک لینک های قوی استفاده از شبکه های اجتماعی است. شبکه های اجتماعی معروف و پر کاربرد، دارای اعتبار خیلی زیادی هستند و شما حتما باید لینک سایت خود را در این شبکه ها ایجاد کنید. نمونه ای از این شبکه ها در لیست زیر معرفی شده اند:

  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Google Plus
  • Flickr
  • YouTube

این ها لینک های بسیار معتبر و رایگانی هستند که به طور مرتب توسط گوگل برای ایجاد نتایج جست و جو، آنالیز می شوند.

سئو اسمارت امیدوار است مقاله چگونه در گوگل اول باشیم برای شما مفید بوده باشد. شما می توانید برای اینکه در گوگل اول باشید از خدمات سئو اسمارت استفاده نموده و به کسب و کار خود رونق بخشید. برای ارتباط با کارشناسان سئو ما می توانید از طریق شماره های موجود در سایت به آنها تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول سئو

سوالات متداول سئو

حتما شما هم یکی از افرادی هستید که درپی سئو سایت خود بوده و برایتان سوالاتی بوجود آمده که بسیار مهم هستند و رسیدن به جواب آن ها کمک بسیاری به شما می کند، اما جواب دقیقی برای آن ها پیدا نمی کنید. ایجاد شدن سوال های زیاد در ذهنتان بسیار طبیعی است، با توجه به پیچیدگی مفهوم سئو و بروز شدن مداوم تکنیک های آن طبیعی است که سوالات زیادی در زمینه سئو و مفاهیم آن برایتان بوجود آید. اما بسیاری از این سوال ها نه تنها برای شما بلکه برای خیلی از افراد دیگر نیز پیش می آید، بنابراین ما در این مقاله سعی کردیم تعدادی از سوالات متداول سئو را جمع آوری نموده و به شرح پاسخ آن ها بپردازیم. امیدواریم سوالاتی که در ذهن شما درباره سئو سایت وجود دارند از طریق مقاله سوالات متداول سئو رفع گردند.
1. موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟
یک نمونه از سوالات متداول سئو نحوه عملکرد موتورهای جستجو می باشند. موتورهای جستجو مانند گوگل دارای ربات های جستجوگر هستند که کار آن ها شناسایی و ایندکس کردن صفحات سایت ها می باشد. از آنجایی که هدف از سئو و بهینه سازی یک وب سایت بالا بردن رتبه و کسب نتایج مثبت در گوگل می باشد، باید از روش هایی در بهینه سازی سایت خود استفاده نمایید تا این ربات ها بتوانند با توجه به محتویات صفحات و نشانه گذاری آن ها توسط کلمات کلیدی آن ها را ذخیره کنند و در هنگامی که کاربر عبارت یا کلمه کلیدی مرتبط با صفحه سایت شما را در گوگل جستجو می نماید ربات با استفاده از اطلاعات بدست آورده از سایت شما آن را در اختیار کاربر قرار دهد. بنابراین سئو سایت برای موتورهای جستجو امری مهم و ضروری برای سایت شما محسوب می گردد. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که موتور جستجوی گوگل سایت هایی که در صفحه نتایج به کاربر معرفی می کند را بر اساس اطلاعات موجود در سرورهای خود که قبلا توسط ربات ها بدست آمده و سایت شما را ایندکس کرده نمایش می دهد. به این صورت که در زمان سرچ کلمه کلیدی مورد نظر توسط کاربر، گوگل همان زمان تمام اینترنت را بررسی نمی کند بلکه سایت هایی که قبلا ایندکس نموده است را بر اساس معیارهای رتبه بندی خود پیدا کرده و به صفحه نتایج می آورد. به همین جهت می بایست از ایندکس شدن صفحات سایت خود اطمینان حاصل نمایید تا در زمان جستجوی کلید واژه مرتبط با سایت شما، کاربر بتواند آن را در صفحه نتایج مشاهده نماید.
2. مفهوم سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چیست؟
این مورد نیز از سوالات متداول سئو می باشد که برای افراد زیادی پیش می آید. اصولا سئو کلاه سفید به تکنیک هایی که به روش صحیح و استاندارد بر روی سایت انجام می شوند و مورد تایید موتورهای جستجو می باشند گفته می شود. این نوع تکنیک ها در طی زمان تاثیرگذار هستند و از پایداری بالایی برخوردارند. اما تکنیک های دیگری وجود دارند که موتورهای جستجو استفاده از آن ها را منع کرده و در صورت انجام آن ها توسط گوگل جریمه شده و حتی ممکن است از لیست نتایج گوگل حذف گردید، به این نوع تکنیک ها که غیر اصولی نیز می باشند سئو کلاه سیاه گفته می شود.
3. عوامل تاثیرگذار بر رتبه سایت چه می باشد؟
فاکتورهای اصلی زیادی در تعیین نمودن رتبه صفحات سایت شما توسط گوگل وجود دارند که گوگل تابحال همه آن ها را معرفی نکرده اما چند نمونه از مهم ترین و تاثیرگذارترین این فاکتورها که توسط موتورهای جستجو معرفی شده اند به شرح زیر می باشند:
• بک لینک: لینک های ورودی به سایت امتیاز مثبتی برای سایت شما دارند و در صورتی که از سایت هایی با اعتبار و رتبه بالاتر بک لینک داشته باشید تاثیر بیشتری بر بهینه سازی و سئو سایت دارد.
• فاکتورهای سئو درونی و محتوا: متن هایی که در هر صفحه از سایت قرار می گیرند باید از اصول و قواعدی پیروی کنند که شامل سئو توضیحات متا، عنوان صفحه، تعداد و نوع کلمات کلیدی، بهینه سازی تصاویر، لینک های خروجی، تگ های HTML و... می شود.
• سن دامنه: دامنه هایی که قدمت بیشتری دارند برای موتورهای جستجو اعتبار بیشتری دارند و بهتر رتبه می گیرند.
• بروزرسانی مستمر: درج مطالب جدید در سایت بطور مداوم و با کیفیت مناسب سئو سایت را بسیار تحت تاثیر قرار می دهد، حتی اگر محتواهای قدیمی سایت خود را ویرایش و به روز نمایید می تواند نتیجه مثبتی برای سایت داشته باشد زیرا گوگل آن را سایتی زنده و پویا محسوب می کند.
4. الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن چیست؟
معمولا افراد زیادی در این باره سوال می پرسند و مطمئنا یکی از بیشترین سوالات متداول سئو که افراد به دنبال پاسخ آن می گردند مفهوم الگوریتم های پنگوئن و پاندا می باشد. گوگل از روش ها و الگوریتم های مختلفی برای جستجو و امتیازدهی به سایت ها برخوردار است که هر چند وقت یکبار آن ها را آپدیت می کند تا متناسب با معیارهای جدید و بروز باشند. الگوریتم پاندا در سال 2011 به جهت پیدا کردن و نمایش بیشتر سایت های باکیفیت تر معرفی شد. بعد از آن در سال 2012 الگوریتم پنگوئن ارائه شد به هدف جریمه نمودن سایت هایی که از روش های سئو کلاه سیاه استفاده می نمودند.
5. معمولا برای نتیجه گرفتن سئو چقدر زمان لازم است؟
این که سئو سایت چقدر زمان می برد و چه مقدار زمان لازم است تا نتایج عملیات سئو مشخص شود از دیگر سوالات متداول سئو می باشد که برای تمام افراد پیش می آید. باید بدانید که در صورت استفاده از روش های اصولی و صحیح نتایج واقعی سئو را می توان تقریبا از ابتدای کار حس کرد و با بررسی ماهانه می توانید گزارش عملکرد، بهبود رتبه و افزایش میزان ترافیک سایت را مشاهده نمایید. اما به طور کلی محدوده زمانی مورد نیاز برای دریافت نتایج حاصل به محتوا، موتورهای جستجو، سختی کلمات کلیدی، و رقابت برای تثبیت موقعیت در رتبه اول گوگل وابسته می باشد.
6. هزینه سئو چقدر است؟
سئو قیمت مشخصی ندارد و تماما به نوع ارائه خدمات و موقعیت و رتبه فعلی سایت بستگی دارد. شرکت هایی که خدمات سئو انجام می دهند و به شما قیمت های بسیار پایینی اعلام می کنند، از سئو نامناسب و غیراصولی مانند سئو کلاه سیاه استفاده می کنند که در آخر پنالتی گوگل را در پی خواهد داشت و بسیاری از صاحبان کسب و کار که سئو سایت خود را به این شرکت ها می سپارند هیچ اطلاعاتی در این باره ندارند و نمی دانند چه اتفاقی برای سایتشان رخ داده است.
سفارش بهینه سازی و سئو سایت برای موتورهای جستجو توسط سئوکاران حرفه ای و مجرب و همچنین افزایش رتبه سایت و حضور سایت در 10 لینک صفحه اول از خدمات شرکت سئو اسمارت می باشد. تنها از طریق تماس با کارشناسان ما می توانید از چگونگی انجام کار و هزینه سئو سایت خود مطلع شوید. امیدواریم مقاله سوالات متداول سئو برایتان مفید بوده باشد و پاسخ سوالات خود را دریافت کرده باشید.

انواع سئو سایت

انواع سئو سایت شامل چندین روش است که معروفترین آنها روش سئو کلاه مشکی و سئو کلاه سفید است، انواع سئو بر اساس تاکتیک، رویکرد و نتایجی که سایت طی گذشت زمان کسب می کند تقسیم می شود، سئو کلاه سفید و سئو کلاه مشکی مشهورترین نوع های سئو هستند که تفاوت های زیادی با هم دارند، اگر چه هر دو مدل سئو کلاه سفید و سئو کلاه مشکی دارای طرفداران زیادی هستند، سئو کلاه سفید محبوبتر و قابل اعتماد تر است، سئو کلاه  سفید روش بلند مدت، پایدار و سئو کلاه سیاه روش سریع و غیر قابل پیشبینی بهینه سازی سایت است. هدف از طراحی سایت رونق بخشیدن به کسب و کار است، به همین منظور هنگام طراحی سایت باید بدانید کدام کلمه را هدف قرار دهید تا دامنه ی سایت شما هنگام سرچ آن کلمه در صفحه ی اول گوگل نمایان شود، مثلا شما نمایندگی محصولات ال جی هستید پس لازم است برای پیدا کردن مخاطبانتان بر روی کلمه های نظیر نمایندگی ال جی، تعمیرات ال جی، قیمت تلوزیون ال جی و غیره در صفحه ی اول گوگل جایگاه داشته باشید. سئو سایت مجموعه ترفند هایی است که بر روی رتبه ای که سایت از گوگل کسب می کند تاثیر می گذارد، پس سئو برای بهره وری از سایت لازم است.

انواع سئو

 

سئو کلاه سفید: سئو سایت با استفاده از تکنیک ها و روش های اصولی سازگار با دستور عمل های گوگل برای بهینه سازی سایت و کسب رتبه  پایدار را سئو کلاه سفید می نامند. در روش کلاه سفید همه موارد سئو با توجه ی دستور عمل های گوگل انجام می شود، هیچ چیز پنهانی وجود ندارد و هرگز به اعتبار سایت شما خدشه وارد نمی شود، بازتاب تاکنیک های سئو کلاه سفید بسیار زمان بر است اما دوام و پایداری بلند مدتی را برای سایت شما ایجاد می نمایند بخشی از این تاکتیک ها شامل تولید محتوای واقعی بدون کپی، بازسازی و بهینه سازی وبسایت مانند رسپانسیو کردن سایت، بخش بندی های مناسب سایت و غیره است، با انجام روش های سئو کلاه سفید وبسایت شما رشد تدریجی خواهد داشت و در آخر رتبه ی پایداری را کسب می کند. بنابراین به افرادی به دنبال سرمایه گذاری طولانی مدت در وب سایت خود هستند، تکنیک های کلاه سفید را پیشنهاد می نماییم.

ویژگی های سئو سایت کلاه سفید:

  • استفاده از تکنیک های مطابق با دستور العمل های موتور جستجوگر گوگل
  • کسب نتیجه طولانی مدت
  • نبود نگرانی در مورد جریمه شدن
  • تمرکز بر روی تولید محتوای واقعی
  • مناسب برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری دراز مدت هستند
  • قابل اعتماد
  • استفاده بهینه از کلمات کلیدی
  • گرفتن بک لینک های مرتب از سایت های قوی
  • هدف قرار دادن رضایت مخاطبان

سئو کلاه سیاه : سئو سایت با استفاده از نقاط ضعف الگوریتم ها و موتور های جستجوگر گوگل برای بدست آوردن رتبه را سئو کلاه سیاه می گویند، متخصصان سئو بر حسب تجربه باگ های گوگل را به خوبی می شناسند و با استفاده از معلوماتی که دارند موتور های جستجوگر گوگل را فریب می دهند و با سرعت بالایی رتبه سایت را ارتفاع می دهند، تاکتیک های سئو کلاه سیاه بر خلاف دستور عمل های گوگل است بنابراین در صورت که گوگل متوجه شود، سایت شما به شدت جریمه شده و کلیه زحماتی که برای سایتتان کشیده اید از بین میرود، سئو کلاه سیاه، راهکاری سریع، ریسکی و بی دوام است، تکنینک های سئو کلاه سیاه شامل اسپم لینک و کلمات کلیدی به علاوه ی مخفی کردن متن و لینک های پنهان است. سئو کلاه سیاه نتیجه سریع، غیر قابل پیشبینی و کوتاه مدت را میسر می سازد.

ویژگی های سئو سایت کلاه سیاه :

  • استفاده از تکنیک های خلاف قوانین گوگل
  • کسب نتیجه سریع
  • کیفیت محتوا اهمیتی ندارد
  • احتمال بالای منع و مجازات سایت توسط گوگل
  • تراکم کلمات
  • اسپم بک لینک
  • هدف قرار دادن نقات ضعف گوگل

انواع سئو

 

سئو کلاه خاکستری: سئو کلاه خاکستری روش هوشمندانه برای سئو سایت است، در روش کلاه خاکستری مسئول سئو سایت با هدف قرار دادن رضایت مخاطبان اصلی و بازدید کنندگان سایت به تولید محتوای می پردازد و از نقات ضعف های گوگل برای سرعت بخشیدن به رتبه بندی سایت استفاده می کند، بیشتر شرکت و متخصصان حرفه ای سئو روش خاکستری را برای کسب نتیجه ی تضمینی و رضایت مشتری انتخاب می کنند می توان گفت سئو کلاه خاکستری روش تلفیقی از سئو کلاه سفید و سئو کلاه مشکی است.

  • ویژگی های سئو سایت خاکستری:
  • تولید محتوا به اندازه
  • استفاده بهینه از کلامات کلیدی
  • گرفتن به تعداد بک لینک
  • استفاده از نقاط ضعف گوگل برای رسیدن سریعتر به نتیجه
  • هدف قرار دادن مخاطب و موتور های گوگل
  • سرعت کسب نتیجه ی نسبتا سریع

سئو کلاه سفید رضایت مخاطبان انسانی که در گوگل موضوع خاصی را جستجو میکنند را هدف قرار میدهد ولی سئو کلاه سیاه فقط بر روی نقطه ضعف های الگوریتم های گوگل انگشت می گذارد و هدفش فقط جلب توجه موتور های گوگل است، سئو کلاه خاکستری روش هوشمندانه و ترکیبی است سئو کارهای حرفه ای که روش سئو کلاه سفید را پیش می گیرند و طبق دستورات مجاز گوگل عمل می کنند زمان زیادی از مشتری طلب می کنند و مبالغ بالاتری را هنگام بستن قرار داد تعیین می نماید، اما هنگام مواجه شدن با فشار مشتری برای کسب سریعتر نتیجه مجبور به استفاده از روش های سئو کلاه سیاه می شوند تا رضایت مشتریان را کسب نمایند. اگر شما به دنبال شرکتی هستید که سئو سایت خود را به آنها بسپارید لازم است هنگام بستن قرار داد سئو بدایند مسئول سئو شما از بین سه روش سئو کلاه سفید، سئو کلاه مشکی و سئو کلاه خاکستری کدام تاکتیک را برای ارتقاع رتبه ی شما انتخاب کرده و چقدر به اعتبار سایت شما اهمیت میدهد.

 

فرم تماس

کاربران گرامی با استفاده از فرم زیر می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و در زمینه سئو سایت خود از آنها مشورت بگیرید. ما همواره بهترین راه حل را به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

آدرس ما

تهران - پونک، سردار جنگل، خیابان طباطبایی، خیابان زاگرس، پلاک 9 واحد 1
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
 
تلفن:  44491770 - 021
تلفن:  44491771 - 021
موبایل: 09126863580
تلگرام: 09126863580

به ما بپیوندید