تعرفه سئو سایت

تعرفه سئو سایت چیست و چگونه محاسبه می شود؟ اگر تا به امروز از میزان اهمیت سئو وب سایت و دلیل آن مطلع نبودید در این مطلب ما به شما خواهیم گفت که چرا این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر کاربرانی که در گوگل به دنبال مطلبی خاص، خدمات و یا کالایی هستند با جستجوی عبارات مرتبط با وب سایت شما نتوانند آن را مشاهده کنند طراحی آن سایت و تمام هزینه و زمانی که برای آن صرف کرده اید هیچ سودی نخواهد داشت. به همین علت باید سایت خود را به خوبی سئو و بهینه سازی نمایید. از این رو نباید نگران تعرفه سئو سایت خود باشید زیرا هر اندازه که برای آن هزینه نمایید پس از افزایش بازدید و رونق کسب و کارتان چندین برابر آن را بدست خواهید آورد. اما این را نیز باید بدانید که هر شرکت سئو برای هر نوع سایتی با هر وضعیت و جایگاهی قیمت متفاوتی دارد و نمی توان تعرفه مشخصی برای سئو سایت در نظر گرفت. سئو هر سایتی با یکدیگر متفاوت است و به طبع تعرفه سئو سایت نیز متغیر می باشد به دلیل اینکه هر سایتی نیازمند استراتژی متفاوتی جهت سئو و بهینه سازی است. به عنوان مثال به طور کلی دو نوع سئو برای هر وب سایتی وجود دارد، سئو داخلی سایت و سئو خارجی سایت که برای هر کدام تعرفه سئو سایت مجزایی در نظر گرفته می شود.

تعرفه سئو سایت داخلی

اولین مرحله در سئو وب سایت بهینه سازی و سئو داخلی سایت است که مجموعه ای است از عملیات هایی که درون وب سایت، بخصوص بر روی محتوا صورت می گیرد. حتی اگر هزینه های بسیار زیادی برای تبلیغات و خرید بک لینک پرداخت نمایید اما سئو داخلی سایت شما رعایت نشده باشد هیچ کدام از کارها و هزینه های صرف شده موثر نخواهند بود. به همین علت است که ابتدا قبل از انجام هر کاری می بایست به سئو داخلی سایت خود بپردازید. تعرفه سئو سایت داخلی نیز کاملا به نوع وب سایت، جایگاه آن در گوگل، وضعیت رقبا، سختی کلمات کلیدی مرتبط با آن و اینکه قبلا چه فعالیت هایی جهت بهینه سازی روی آن انجام شده باشد بستگی دارد. به عنوان مثال هرچه کلمات کلیدی سخت تری داشته باشید یا وب سایت شما توسط گوگل جریمه شده باشد تعرفه سئو سایت نیز بیشتر خواهد بود. همچنین وب سایت های تازه تاسیس نیز به این جهت که خالی از محتوا هستند و هیچ گونه فعالیتی روی آن صورت نگرفته است نیاز به زمان بیشتری برای مشاهده نتیجه دارند و همینطور دارای تعرفه سئو سایت بالاتری هستند.

فعالیت های سئو داخلی تاثیرگذار بر تعرفه سئو سایت

  • بهینه سازی اصولی کلمات کلیدی، عنوان صفحات و متاتگ ها
  • بهینه سازی یا اصلاح تگ هدینگ هر صفحه (تگ های H1، H2 و...)
  • ایجاد نقشه سایت و بهینه سازی آن
  • فعال نمودن فایل Htaccess و بهینه نمودن تنظیمات آن
  • ترکیب و فشرده سازی و فشرده سازی فایل های جاوا اسکریپت
  • آنالیز لینک ها و Urlها و اصلاح آن ها در صورت نیاز
  • بررسی کدهای HTML و ویرایش و بهینه سازی آن ها
  • فعال نمودن قابلیت کش سایت
  • فعال نمودن قابلیت Gzip در سایت جهت فشرده سازی داده ها
  • جلوگیری از اجرا شدن فایل های جاوا اسکریپت در زمان رندر شدن سایت
  • مرتب نمودن و تعیین اولویت برای بارگذاری و اجرای فایل های Javascript و CSS
  • کاهش حجم و بهینه سازی تصاویر و قرار دادن متن جایگزین برای تگ Alt
  • معرفی سایت در وبمستر گوگل
  • ترکیب و فشرده نمودن فایل های CSS
  • اضافه نمودن Expires Headers برای فرمت فایل های مختلف در سایت
  • پایین آوردن حجم کلی سایت
  • ایجاد لینک های داخلی بین صفحات
  • بررسی و یافتن تغییر مسیرهای ایجاد شده در لینک ها و اصلاح آن ها
  • بالا بردن سرعت لود صفحات سایت
  • بررسی ویژگی Keep Alive
  • ریسپانسیو نمودن صفحات سایت برای موبایل
  • بررسی و اصلاح ایندکس و فالو بودن صفحات سایت

تعرفه سئو سایت خارجی

تعرفه سئو سایت خارجی با سئو داخلی متفاوت است، زیرا نوع فعالیت هایی که در این نوع سئو انجام می شوند نیز متفاوت می باشد. به آن دسته از فعالیت هایی که برای بهبود جایگاه سایت و افزایش میزان بازدید در بیرون از سایت مورد نظر صورت می گیرند سئو سایت خارجی گفته می شود. تعرفه سئو سایت خارجی نیز به مواردی همچون مقدار زمانی که نیاز است بر روی سایت صرف شود یا سطح کیفیت و سئو سایت رقبا و... بستگی دارد. تعیین تعرفه سئو به طور کلی به عوامل مختلفی وابسته است و برای هر سایتی می تواند بسیار متفاوت باشد. از این رو تعیین تعرفه سئو سایت خارجی نیز براساس بررسی و برآوردهای اولیه که توسط تیم طراحی سایت انجام می شوند، تعیین می گردد. اگر شرکت سئو سایت قبل از انجام بررسی های لازم تعرفه سئو سایت را اعلام نماید هیچ گاه قابل اطمینان نیست زیرا چنین چیزی امکان پذیر نمی باشد.

موارد موثر در تعیین تعرفه سئو سایت خارجی

  • میزان رقابت در کلمات کلیدی
  • وضعیت فعالیت رقبا
  • جایگاه و وضعیت فعلی سایت
  • کمیت و کیفیت محتوای فعلی سایت
  • مشاوره و آموزش سئو و پشتیبانی سایت
  • تعداد کلمات کلیدی مورد نیاز برای سئو و بهینه سازی سایت
  • میزان تضمین مورد نیاز برای جایگاه سایت پس از اتمام قرارداد سئو
  • کیفیت سرور و عمر سایت و دامنه

از سویی دیگر تعرفه سئو سایت برحسب مواردی دیگر از جمله سئو ساعتی، سئو ماهانه، سئو پروژه ای و سئو کلمات کلیدی نیز محاسبه می گردد. تعرفه سئو سایت ساعتی که از نام آن قابل حدس می باشد براساس میزان ساعتی که شما خدمات سئو و بهینه سازی و یا مشاوره سئو دریافت می نمایید محاسبه می گردد. اما تعرفه سئو سایت را سئوکار براساس مهارت و تجربه خود تعیین می کند که می تواند نسبت به یک سئوکار دیگر متفاوت باشد. معمولا در سئو ساعتی سایت، تعرفه سئو سایت نسبتا پایین تر می باشد اما مدت زمان حصول نتایج نامعلوم است.

نوع دیگر تعرفه سئو سایت سئو ماهیانه می باشد که در این مورد عقد قرارداد به صورت 3 ماهه و بیشتر انجام می شود و تعرفه سئو سایت برحسب مدت زمان قرارداد تعیین می گردد. با بررسی سایت در زمان عقد قرارداد مواردی مانند میانگین رتبه سایت، میزان رشد بازدید، میانگین زمان ماندگاری در سایت و تعداد کلمات کلیدی و همچنین نتایج قابل انتظار بعد از پایان پروژه تعیین می گردد.

بهینه سازی سایت به صورت پروژه ای به این شکل انجام می شود که ابتدا هدفی خاص مانند بهبود رنک سایت، افزایش بازدید، افزایش فروش و... برای وب سایت تعیین می گردد و پس از آنالیز سایت با توجه به این موارد تعرفه سئو سایت پروژه ای تعیین خواهد شد. مزیت سئو پروژه ای سایت این است که با توجه به مشخص بودن اهداف پروژه تنها زمانی هزینه سئو را پرداخت می کنید که سئوکار در پایان پروژه به آن اهداف رسیده باشد.

یکی از قدیمی ترین و همیشگی ترین روش های بهینه سازی سایت، سئو کلمه کلیدی می باشد. در این روش باید کلمات و عبارات کلیدی مورد نظر خود را به سئوکار اعلام نموده تا سئوکار عملیات سئو را با توجه به این کلمات کلیدی انجام دهد. تعرفه سئو سایت نیز در این روش براساس نمایش سایت در صفحه اول نتایج گوگل با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر تعیین می شود.

انتخاب بهترین کلمات کلیدی

انتخاب بهترین کلمات کلیدی در سئو وب سایت نقش بسزایی دارد، برای این منظور می توانید با مطالعه این مقاله روش انتخاب بهترین کلمات کلیدی متناسب با کسب و کار خود را یاد بگیرید و محتوای خود را برحسب این کلمات تولید کرده و انتشار دهید. البته این را نیز در نظر داشته باشید که جستجو برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی تنها به یک بار ختم نمی شود و باید طی دوره های زمانی مختلف باز هم بررسی و به روز شوند. اگر قصد دارید سئوکار شوید یا محتوای سایتتان را خودتان سئو نمایید تا ترافیک بالایی بدست آورید می بایست همواره اطلاعات خود را در مورد سئو به روز کنید و در تولید محتوای سایت خود اجرا نمایید. انتخاب بهترین کلمات کلیدی کار سختی نیست تنها باید کلماتی مرتبط با صنعت خود را بیابید و پس از انتخاب بهترین کلمات کلیدی محتوای خود را برحسب آن تولید نمایید. سوالات مهمی برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی وجود دارند مانند این که کاربران مورد نظر شما بیشتر در جستجوی چه چیزی هستند یا معمولا از چه کلماتی برای رساندن منظور خود استفاده می کنند و از چه کلید واژه ای در طول یک روز و در هر ساعت برای جستجوی موضوعی خاص استفاده می شود؟

چرا جستجو و انتخاب بهترین کلمات کلیدی مهم است؟

انتخاب بهترین کلمات کلیدی و استفاده از آن ها در مطالب و متن های سایت موجب آسان تر شدن کار موتورهای جستجو شده تا بهتر بتوانند وب سایت شما را بشناسند با این روش ترافیک سایت افزایش یافته و کاربران بیشتری از مطالب وب سایت شما استفاده خواهند کرد. اما گاهی برایمان پیش می آید که کلمه ای را جستجو کرده و به دنبال آن وارد سایتی شدیم اما در صفحه مورد نظر مطلبی که به دنبال آن بودیم را نیافته ایم و محتوای درون صفحه هیچ ارتباطی با کلمه سرچ شده نداشته است به همین جهت چنین صفحاتی از نظر گوگل اسپم محسوب شده و جریمه خواهند شد. گاهی اوقات نیز برخی کلمات را جستجو می کنیم اما هیچ مطلب مناسبی در مورد آن بدست نمی آوریم، پیدا کردن چنین کلمات کلیدی و تولید محتوا برای آن ها به افزایش ترافیک سایت حتی تا دو برابر نیز کمک می کند.

3 مرحله برای جستجو و انتخاب بهترین کلمات کلیدی

مرحله اول: تهیه لیست از کلمات کلیدی
برای شروع باید به تهیه کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار و موضوع سایت خود بپردازید. در این مطلب راه هایی جهت یافتن و انتخاب بهترین کلمات کلیدی را به شما معرفی خواهیم کرد. بهتر است کلمات کلیدی انتخاب شده را در یک فایل اکسل ذخیره نمایید. علاوه بر استفاده از فایل اکسل نیز برخی سایت ها مانند MOZ برای دسته بندی و ذخیره کلمات کلیدی ابزارهایی را به کاربران ارائه می کنند که می توان از آن ها استفاده نمود. همواره مشکلاتی در جهت جستجو و انتخاب بهترین کلمات کلیدی مرتبط با هر کسب و کار در ایران به علت تحریم ها وجود دارد. برای مثال برخی از سایت هایی که برای یافتن کلمات کلیدی استفاده می شوند در گزینه های کشور انتخابی شان کشور ایران وجود ندارد و یا با جستجوی کلمات فارسی کلمات مناسب و مرتبطی ارائه نمی دهند. اما با این وجود باز هم راهکارهایی برای جستجو و انتخاب بهترین کلمات کلیدی در ایران وجود دارد و از آنجایی که این موضوع بسیار هائز اهمیت می باشد تلاش برای یافتن کلمات مناسب ارزش و تاثیر بسیاری دارد. ما شما را با سایت هایی کارآمد و روش هایی موثر جهت جستجو و انتخاب بهترین کلمات کلیدی مرتبط با موضوع سایت آشنا خواهیم کرد. در ادامه در مورد راهکارهایی برای تهیه و انتخاب بهترین کلمات کلیدی مطالبی را قرار داده ایم.

• ارزیابی وب سایت های برتر در آن صنعت
از طریق آنالیز سایت های ایرانی و خارجی هم صنف که بسیار معتبر و موفق هستند می توانید از مدل های مختلف دسته بندی محتوا و متن های آن ها مطلع شوید و برای تولید محتوا با کلمات کلیدی خود از آن ها استفاده نمایید.

• جستجوی پیشرفته با ابزار گوگل
علاوه بر آنالیز و بررسی دیگر سایت ها می توانید از سایت گوگل نیز استفاده نمایید و از موضوعاتی که بیشترین سرچ را دارند مطلع شوید. بدین منظور می بایست آدرس وب سایت مورد نظر خود را در گوگل وارد کرده و برحسب آن topic ها یا موضوعات مربوط به سایت را بیابید. جهت جستجوی موضوعات مرتبط به یک وب سایت خاص باید به انتهای آدرس وب سایت /topic اضافه نمایید.

• پیشنهادات گوگل
حتما در هنگام جستجوی یک مطلب خاص، google suggest یا پیشنهادات گوگل را دیده اید، پیشنهاداتی که گوگل در این کادر ارائه می دهد توسط محاسبات آن در روزها یا حتی ساعات اخیر می باشد. به همین جهت با استفاده از این عبارات ارائه شده می توانید در انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای سایت خود موفق شوید. عبارت مورد نظر خود را در گوگل جستجو کرده و از عبارات کلیدی پیشنهاد شده توسط گوگل در مطالب خود استفاده نمایید.

• Google Keyword Planner
روش دیگری که برای جستجو و انتخاب بهترین کلمات کلیدی می توانید از آن استفاده نمایید سرویس google planner یا Moz می باشد. با وارد شدن در این وب سایت و درج نمودن کلمات کلیدی خود در قسمت your product or service و سپس کلیک کردن بر روی گزینه get ideas سرویس گوگل پلنر به بررسی کلمات کلیدی شما پرداخته و مواردی همچون میزان رقابت در آن کلمه بخصوص را برای شما نمایش خواهد داد. البته این میزان رقابت برحسب مکانی که تعیین کرده اید به شما ارائه می شود. گاهی نیز ممکن است گوگل پلنر برای ارائه پاسخ بهتر کلمه کلیدی وارد شده را به کلمه ای که مناسب تر و پرسرچ تر باشد اصلاح نماید. این سرویس گوگل تعداد دفعاتی که کلمه مورد نظر در طول یک ماه گذشته سرچ شده است را نیز نشان می دهد.

• Moz Keyword Planner
این ابزار که یکی دیگر از راه های انتخاب بهترین کلمات کلیدی دارای اکانت Pro می باشد که به شما این امکان را می دهد تا لیست کلمات کلیدی را در آن نگه داری نمایید. سرویس Medium در ابزار Moz به صورت رایگان جهت استفاده آزمایشی در اختیار کاربران قرار می گیرد. پس از جستجوی کلمات مورد نظر خود و کلیک روی گزینه creat or upload new list لیست کلماتی که یافتید را در نسخه Pro در حساب خود ذخیره نمایید. سایت Moz هم از جمله سایت هایی است که در لیست کشورهای خود ایران را ندارد اما از سویی دیگر با جستجوی کلمات فارسی نیز مشکلی ندارد و کلمات و عبارات کلیدی مرتبط را ارائه می دهد.

• Google trends
این ابزار به شما این امکان را می دهد تا میزان سرچ کلمات کلیدی مورد نظر خود را آنالیز و با یکدیگر مقایسه نمایید تا از این طریق بتوانید به انتخاب بهترین کلمات کلیدی بپردازید. این ابزار که توسط شرکت گوگل ارائه شده است به علت برخورداری از دیتابیس وسیع دارای اطلاعات بسیار معتبری است. Google trends کلمات کلیدی متناسب و مشابه با هر کلمه ای که وارد می کنید را به شما نمایش می دهد. این وب سایت ایران را در لیست کشورهای انتخابی خود دارد و با جستجوی فارسی نیز سازگار است.

صفحه اول گوگل

 

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل رویای مدیران و دارندگان سایت می باشد، تمام افراد در هر صنف و کسب و کاری که باشند برای جلوتر بودن نسبت به رقبای خود می خواهند که در صفحه اول گوگل قرار گیرند. زیرا آمار نشان می دهد که بیشترین درصد کاربران تنها لینک های نشان داده شده در صفحه اول را باز می کنند و تعداد بسیار اندکی به صفحات دوم به بعد مراجعه می نمایند، به همین جهت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل اهمیت بسیاری دارد. اما چگونه می توان از میان هزاران وبسایت در یک زمینه کاری سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟ برای رسیدن به این امر باید بدانید که سایت هایی که در صفحه اول گوگل در هنگام جستجو نمایش داده می شوند به خوبی سئو شده اند و کاملا مطابق با اصول و قواعد گوگل می باشند.

اگر این سوال برایتان پیش آمده که سئو چیست و چگونه می توانم از طریق سئو به صفحه اول گوگل را پیدا کنم؟ به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله سئو چیست را مطالعه نمایید. اما به طور کلی می توان گفت که سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد البته نه تنها برای موتورهای جستجو بلکه وبسایت شما باید برای کاربران نیز بهینه سازی شده باشد. تعداد زیادی راه و روش مختلف برای بهینه سازی یک وبسایت وجود دارد که انجام تمامی این روش ها در کنار هم سئو گفته می شود که منجر به دریافت رتبه از گوگل شده و در نهایت در صفحه اول گوگل نمایش داده خواهد شد.

راه پیدا کردن به صفحه اول گوگل به این سادگی نیست و تنها با داشتن وبسایت اتفاق نمی افتد بلکه می بایست برای آن تلاش کرد. باید وبسایت خود را بهینه سازی نمایید تا رتبه خوبی دریافت کرده و به صفحه اول گوگل برسید اما اگر اطلاعات کافی در این زمینه نداشته باشید و تکنیک ها را اشتباه انجام دهید مورد جریمه گوگل قرار گرفته و رتبه سایتتان نیز کاهش پیدا خواهد کرد که در برخی مواقع جبران ناپذیر خواهد بود. بنابراین اگر دانش کافی در مورد سئو و بهینه سازی سایت ندارید وبسایت خود را به یک سئوکار مجرب بسپارید. ما برای آشنایی بیشتر شما با روش های سئو سایت و اینکه چگونه می توان به صفحه اول گوگل راه پیدا کرد چندین مورد از تکنیک های سئو را برایتان شرح می دهیم.

نام دامنه وبسایت: بهتر است که نام دامنه کوتاهی انتخاب نمایید، البته که این کار همیشه هم امکان پذیر نخواهد بود اما تنها در شرایطی برای دامنه نام بلندی بگذارید که از نظر مفهوم در برندینگ سایت موثر باشد. مساله مهمتری که وجود دارد این است که نام دامنه حتما باید با محتوای سایت مطابقت داشته باشد. زیرا استفاده از کلمه کلیدی اصلی در نام دامنه علاوه بر اینکه به موتورهای جستجو کمک می کند تا بهتر بتوانند موضوع سایت را درک کنند به کاربران نیز در به خاطر سپردن نام وبسایت کمک می کند و این نیز به راه یافتن سایت شما به صفحه اول گوگل کمک می کند. در زمان جستجوی کاربر موتورهای جستجو ابتدا نام دامنه سایت را مورد بررسی قرار می دهند و در صورت اسپم بودن آن را نشان نمی دهند، همچنین کار دیگری که این موتورها انجام می دهند بررسی محتوای سایت و تطابق آن با نام وبسایت می باشد، درضمن استفاده از معادل انگلیسی کلمات کلیدی به درک بهتر موتورهای جستجو و بهینه سازی سایت شما نیز کمک می کند.

متا تگ عنوان: به طور کلی متا تگ ها در سئو سایت و قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل تاثیر بسیاری دارند اما اصلی ترین و تاثیرگذار ترین آن ها متا تگ عنوان یا همان title می باشد. عنوان صفحه نیز جز اولین گزینه هایی است که توسط موتورهای جستجوی گوگل مورد بررسی قرار می گیرد. طبق قوانین گوگل عنوان اصلی صفحه باید بین 30 تا 60 کاراکتر نوشته شود و از کلمات کلیدی اصلی صفحه در آن استفاده گردد. می توانید کلمات کلیدی را با علامت | از یکدیگر جدا نمایید. در صورت خالی ماندن متا تگ عنوان خود گوگل با توجه به محتوای صفحه عبارت خاصی را برمی گزیند اما بهتر است خودتان عنوان مناسبی را انتخاب و درج نمایید. سعی کنید عنوان شما بیشتر از 60 کاراکتر نباشد زیرا گوگل بیشتر از آن را به صورت نقطه چین نشان می دهد و خوانده نمی شود.

متا تگ توضیحات: متا تگ توضیحات برخلاف متا تگ عنوان در صفحه سایت برای کاربر نمایش داده نمی شود، اما در کسب جایگاه در صفحه اول گوگل به سایت شما کمک می کند. زمانی که فردی کلمه کلیدی مربوط به سایت شما را جستجو می کند و لینک سایت شما در صفحه نتایج جستجو نمایش داده می شود کاربر زیر لینک سایت متا تگ توضیحات را می بیند که شامل یک توضیح مختصر از موضوع صفحه می باشد. متا تگ توضیحات نباید کمتر از 70 کاراکتر و بیشتر از 150 کاراکتر داشته باشد، زیرا بیشتر از آن نمایش داده نمی شود و این کار تنها موجب تاثیرگذاری منفی بر روی سایت می گردد. درضمن پیشنهاد می کنیم از کلمه کلیدی دو مرتبه در این متا تگ استفاده نمایید.

تگ H1: این تگ بسیار مهم برای اولین عنوان صفحه که در بالا ترین قسمت صفحه قرار می گیرد استفاده می شود. نکته بسیار مهمی که درباره این تگ باید بدانید این است که از تگ H1 تنها یک بار در صفحه باید استفاده نمایید و برای عنوان های بعدی می توانید به ترتیب از تگ های H2 و H3 استفاده کنید. تگ H1 به گوگل می فهماند که محتوای صفحه درباره چیست. در صورتی که تگ عنوان را خالی گذاشته باشید گوگل به صورت خودکار عنوانی که دارای تگ H1 می باشد را برای آن جایگزین می کند. به همین جهت است که تگ H1 اهمیت بسیاری در راه پیدا کردن سایت شما به صفحه اول گوگل دارد.

کلمات کلیدی داخل متن: استفاده صحیح و مناسب از کلمات کلیدی در محتوا نیز یکی از راه های دست یافتن به صفحه اول گوگل می باشد زیرا در افزایش رتبه سایت نیز بسیار موثر است. باید در نحوه استفاده از کلمات کلیدی در محتوا دقت داشته باشید تعداد کم کلمه کلیدی در متن تاثیری نخواهد داشت اما تعداد بسیار زیاد هم مورد جریمه گوگل قرار می گیرد، پس برای قرار گیری سایت در صفحه اول گوگل باید به تعداد مناسب و در جایگاه مناسب از کلمات کلیدی استفاده نمایید. محتوای کمتر از 500 کاراکتر از نظر گوگل یک مقاله شناخته نمی شود و متن خیلی بلند نیز کاربر را خسته می کند، مناسب ترین میزان برای یک محتوای خوب بین 1200 تا 1600 کاراکتر می باشد. هرچه تعداد این کلمات در پاراگراف اول بیشتر باشد نیز بهتر است.

تگ Alt برای عکس ها: تگ Alt نیز همانند تگ عنوان عمل می کند اما نه برای محتوا بلکه برای عکس ها، این تگ به گوگل می فهماند که عکس درباره چه موضوعی است و این مساله در زمان جستجوی افراد از طریق تصاویر یا Google image اهمیت پیدا می کند. با استفاده از این تگ شانس شما برای نمایش تصویر در ابتدای صفحه نتایج بیشتر می شود. نکته مهم درباره تگ alt مرتبط بودن عکس و محتوای تگ با موضوع صفحه می باشد. پس سعی کنید از کلمات کلیدی در این تگ نیز استفاده نمایید. همچنین در صورت بروز اختلال برای تصویر مورد نظر و عدم نمایش آن متن تگ alt بجای آن نشان داده می شود این موضوع نیز به قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل کمک می کند.اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که تگ alt هر تصویر باید با دیگری متفاوت باشد.

لینک های داخلی: حتما در وب سایت شما چندین صفحه مرتبط با یکدیگر با موضوعات مشابه وجود دارند که می توانید با لینک دادن به یکدیگر آن ها را بهم متصل نمایید. گوگل این نوع لینک دهی را بک لینک داخلی می نامد و در دادن رتبه و جایگاه به سایت شما در صفحه اول گوگل از آن تاثیر می گیرد. موضوع مورد توجه در این روش این است که انکرتکست یا همان عبارتی که لینک داده می شود باید کلمه کلیدی صفحه ای باشد که به آن لینک می دهید. به عنوان مثال اگر یک وبسایت سئو دارید و در صفحه خرید بک لینک می خواهید به صفحه بک لینک چیست؟ لینک بدهید می بایست عبارت بک لینک چیست؟ را در صفحه خرید بک لینک قرار داده و آن را به صفحه مورد نظر لینک دهید.

لینک های خارجی: این نوع لینک ها را از سایت های دیگری دریافت می کنید و تاثیرگذاری آن ها از این جهت است که کاربران سایت های پربازدید با مطالعه مقاله جذاب شما در این سایت ها به موضوع سایت شما علاقمند شده و از طریق این لینک ها به سایت شما وارد می شوند. لینک های خارجی که از سایت های معتبر به سایت شما داده شده اند برای گوگل بسیار با ارزش هستند و باعث می شوند گوگل رتبه و جایگاه خوبی به شما در صفحه اول گوگل بدهد. ارزش این گونه لینک ها اگر از شبکه های اجتماعی باشند نیز به مراتب بیشتر خواهد بود، در ضمن سعی کنید مطالب و محتوایی که در سایت ها و شبکه های اجتماعی قرار می دهید جذابتر باشد تا بازدید کنندگان بیشتری دریافت نمایید.

سرعت سایت: سرعت سایت اولین چیزی است که کاربر در هنگام ورود به سایت شما با آن مواجه می شود به همین جهت از اهمیت بالایی در قرار گرفتن سایت شما در صفحه اول گوگل برخوردار است. حتی در حالی که تمام موارد ذکر شده به خوبی انجام شده باشند و همین طور سایت شما از مطالب و محتوای بسیار خوب و مفیدی برخوردار باشد در صورتی که سایت به سختی لود شود کاربر منتظر نخواهد ماند و وارد صفحه شما نخواهد شد تا محتویات صفحه را ببیند، بنابراین سعی کنید تا جایی که امکان دارد حجم سایت را کاهش داده و سرعت لود صفحات را بالا ببرید.

نقشه سایت: نقشه سایت به موتورهای جستجو مسیر پیمایش و جزئیات سایت شما را نشان می دهد و باعث می شود این موتور ها سریعتر بتوانند به بخش های مختلف سایت دسترسی پیدا کرده آن ها مورد بررسی قرار داده و ایندکس نمایند. این یک امتیاز مثبت برای دادن رتبه به سایت شما از سوی گوگل و قرار گرفتن وبسایت در صفحه اول گوگل می باشد. همچنین در صورت داشتن نقشه سایت هر زمان که صفحه یا بخش جدید به سایت خود اضافه می کنید به موتورهای جستجو نشان داده می شود و باعث سریعتر ایندکس شدن صفحات جدید نیز می گردد. به همین علت نقشه وبسایت شما باید کاملا واضح و خوانا باشد و مدام بروزرسانی شود تا هر تغییری که روی سایت صورت می گیرد در فایل Sitemap آن قرار گیرد.

سئو گوگل

سئو گوگل درواقع به معنای سئو و بهینه سازی سایت برای گوگل می باشد. گوگل دارای قوانین و الگوریتم هایی است که در طراحی و بهینه سازی سایت به آن توجه نمایید تا وب سایت شما در کلمات کلیدی مرتبط در صفحه اول گوگل نمایش داده شود. سئو گوگل و بالا رفتن میزان بازدید از سایت جزو مهم ترین عوامل تاثیرگذار در موفقیت یک کسب و کار می باشند. اهمیت این موضوع آنچنان زیاد شده است که بسیاری از مدیران به جهت زمانبر بودن فرآیند سئو گوگل هزینه های بسیاری می پردازند تا از طریق روش های دیگر مانند گوگل ادوردز به صفحه اول نتایج گوگل راه یابند. اما برخی از صاحبین کسب و کار تبلیغات گوگل را مفید نمی دانند و اعتقاد دارند که بهتر است با روش های طبیعی سئو گوگل به افزایش رتبه سایت دست یافت. روش ها و ترفندهای زیادی برای سئو گوگل وجود دارند که هر کدام به نحوی بر افزایش رتبه سایت تاثیر می گذارند. فرقی ندارد سایت شما فروشگاهی، شرکتی، خبری، توریستی و یا از هر نوع دیگر و در هر زمینه باشد، ترفندهای سئو گوگل را در تمامی سایت ها می توان بکار برد. اگر سئوکار هستید و یا دانشی در مورد طراحی سایت و سئو دارید با مطالعه این مقاله می توانید سئو گوگل را انجام دهید اما اگر علم کافی در این زمینه ندارید این کار را به یک سئوکار بسپارید. در ادامه این مطلب تعدادی از روش های سئو گوگل را بررسی می کنیم، البته هر کدام از موارد ذکر شده دارای توضیحات بسیاری هستند که در یک مقاله نمی توان به آن ها پرداخت اما به صورت خلاصه خواهیم گفت که هر کدام چگونه بر سئو گوگل تاثیر می گذارند.

نصب گواهی ssl: یکی از مواردی که در رتبه بندی برای گوگل اهمیت بسیاری دارد و در سئو گوگل نیز باید رعایت شود امنیت وبسایت می باشد به این منظور که با نصب گواهی ssl به گوگل می فهمانید که سایت شما از امنیت بالایی برخوردار است تا به شما امتیاز مثبت دهد. اگر از ابتدای طراحی سایت خود گواهی اس اس ال را نصب نکرده بودید و سایت شما به صورت http ایندکس شده است، هنوز هم می توان گواهی را روی آن نصب نمود اما بخاطر داشته باشید که پس از نصب می بایست فعالیت هایی مثل ریدایرکت کردن را انجام دهید تا به میزان ترافیک سایت صدمه نزند.

ریسپانسیو کردن قالب و ساختار سایت: ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن سایت موجب رضایت کاربران موبایلی در هنگام استفاده از سایت می باشد و آن ها را ترغیب به مراجعه مجدد به سایت می کند. از آنجایی که تعداد کاربران موبایلی روز به روز درحال افزایش می باشد، ریسپانسیو بودن ساختار و قالب سایت برای گوگل بسیار هائز اهمیت شده به همین جهت یکی از روش های سئو گوگل جهت بالا بردن رتبه سایت محسوب می گردد.

راه اندازی وبلاگ برای سایت: علاوه بر کالا و خدمات بسیاری از افراد در اینترنت به دنبال کسب اطلاعات در حیطه های مختلف هستند به همین علت می توانید با راه اندازی یک وبلاگ (که یکی از ترفندهای سئو گوگل می باشد) در حوزه کسب و کار خود و پست کردن مطالب جدید و متفاوت به طور مداوم در آن کاربران زیادی را به وب سایت خود جذب نمایید. کاربرانی که از این طریق وارد سایت شما می شوند مخاطب اصلی سایت محسوب می شوند زیرا با توجه به مطالب پست شده به دنبال اطلاعات در مورد کالا یا خدمات شما وارد سایت شده اند.

استفاده از CDN: یکی از روش های دیگر سئو گوگل استفاده از شبکه های توزیع محتوا یا CDN می باشد. این روش به بارگذاری سریع تر صفحات سایت برای کاربران در موقعیت های مکانی مختلف کمک می کند. علاوه بر این شبکه های توزیع محتوا از حملات اینترنتی نیز جلوگیری کرده و از سایت محافظت می کنند. CDN از سرورهای مختلفی در مکان های مختلف تشکیل شده که اطلاعات ثابت سایت ها در این سرورها ذخیره می گردد، سپس هر کاربر برای استفاده از سایت به نزدیک ترین سرور متصل می گردد. اینگونه فاصله ارسال و دریافت داده ها بین کاربر و سایت کمتر شده به همین علت سایت سریعتر بارگذاری می شود.

نوشتن Url به صورت ساختار قابل درک برای کاربران: روش دیگری که برای سئو گوگل در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد بهینه سازی Urlها می باشد. باید آن ها را طوری بنویسید که برای کاربر قابل درک بوده و به او بفهماند صفحه مورد نظر در مورد چه موضوعی است، همچنین استفاده از کلمات کلیدی در Urlها موجب افزایش اعتماد کاربران به وبسایت شما و کلیک کردن روی لینک صفحه می شود. با این کار بازدید سایت نیز بالا خواهد رفت و از طرفی دیگر گوگل نیز به وبسایت شما امتیاز می دهد.

انتخاب مناسب ترین هاست برای سایت: حجم و نوع هاست در وضعیت سایت شما تاثیر بسیاری دارد و باید با دقت انتخاب شود، این موضوع برای گوگل نیز اهمیت زیادی دارد به همین جهت یکی از فاکتورهای سئو گوگل محسوب می گردد. هنگام خرید فضای هاست باید به مواردی همچون سرعت، امنیت و پشتیبانی فنی آن دقت نمایید. علاوه بر این ها موارد دیگری از جمله میزان بالای Uptime و یا برخورداری از Anty Ddos در بهبود کیفیت سایت موثر هستند.

بررسی پنالتی شدن توسط گوگل: پنالتی گوگل درواقع همان جریمه هایی هستند که در صورت تخلف و استفاده از روش های غیر اصولی در سئو گوگل دریافت می کنید. پنالتی گوگل از طریق ایمیل یا اکانت سرچ کنسول گوگل به شما اطلاع داده می شود، اگر ایمیل ها یا اکانت خود را چک نکنید از این جریمه ها بی خبر می مانید. هرچند وقت یکبار باید به بررسی جریمه های خود و رفع آن ها بپردازید در غیر اینصورت زمانی خواهد رسید که سایت شما به طور کامل از صفحه نتایج گوگل حذف شده و کاری هم از دست شما برنمی آید.

ایجاد نقشه سایت و ارسال آن به گوگل: این روش سئو گوگل نیز برای بهبود وضعیت وب سایت بسیار مفید می باشد. جهت سئو گوگل سایت خود باید نقشه سایت را ایجاد نمایید که از طریق ابزار های مختلفی می توان این کار را انجام داد. برای اینکه گوگل راحت تر بتواند ساختار سایت را بشناسد و آن را ایندکس کند باید پس از ایجاد نقشه سایت، آن را توسط ابزار سرچ کنسول به گوگل معرفی نمایید.

بهینه سازی متای توضیحات: موضوع دیگری که در سئو گوگل تاثیرگذار است meta description یا متای توضیحات می باشد که در صفحه نتایج گوگل پایین آدرس وب سایت نمایش داده می شود. بهینه سازی متای توضیحات به این صورت است که باید متنی جذاب که در آن از کلمات کلیدی نیز استفاده شده باشد قرار دهید تا موجب جذب کاربر و افزایش نرخ کلیک شود. این موضوع بر افزایش رتبه سایت از طریق گوگل نیز موثر است.

شرکت سئو

شرکت سئو

سئو اسمارت معتبرترین شرکت سئو برای بهینه سازی سایت شماست. انتخاب یک شرکت حرفه ای و با تخصص در زمینه سئو کار ساده ای نیست و می بایست تحقیق و بررسی های لازم برای انتخاب بهترین و مطمئن ترین شرکت صورت گیرد. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که شرکت سئو چه خدماتی ارائه می دهد؟ یا یک شرکت سئو چگونه می تواند به بهبود وضعیت سایت ما کمک کند؟ شرکت سئو اسمارت در تهران و تمام شهرستان ها خدمات سئو به صورت حرفه ای و تضمینی و همچنین مشاوره سئو ارائه می دهد. بسیاری از افراد به صورت شخصی به عنوان سئوکار به بهینه سازی سایت می پردازند اما سفارش سئو سایت به یک شرکت سئو به علت برخورداری از تیم فنی و همچنین پشتیبانی قدرتمند مطمئن تر بوده و حتی برای مشتریان نیز مقرون به صرفه تر است. از این جهت که هر تجارت و کسب و کار اینترنتی به سئو سایت خود نیاز دارد ما نیز تصمیم داریم در این مقاله اهداف و خدمات یک شرکت سئو را شرح دهیم تا مشتریان آگاهی بیشتری در این زمینه پیدا کنند.
ساختار و اهداف شرکت سئو
یک شرکت سئو متشکل از تیمی است که هر کدام وظایف مهمی بر عهده دارند و از تجربه و تخصص در زمینه سئو سایت برخوردار می باشند. این افراد به طور کامل با امور وب و سئو سایت آشنایی دارند و مهم ترین هدف آن ها دیده شدن سایت در گوگل می باشد. ما در شرکت سئو اسمارت سایت شما را همانند سایت خود می دانیم و نهایت تلاش خود را بر آن داریم تا به بهترین شکل ممکن آن را بهینه سازی نموده و موجب شویم در نظر گوگل سایتی قدرتمند و معتبر شناخته شوید. بدین ترتیب اصلی ترین هدف ما رضایت و خشنودی مشتری است. ما به عنوان یک شرکت سئو در ابتدا سایت شما و همچنین رقیبانتان را مورد بررسی قرار می دهیم تا ببینیم میزان جستجو در زمینه کاری شما چه مقدار است یا چه کلمه کلیدی هایی در زمینه شغلی شما بیشتر سرچ می شوند تا بهتر بتوانیم سایت را سئو کنیم. پس از بررسی سایت و کدها و لینک های بکار برده شده برای سایت شما، در صورتی که تشخیص دهیم لینک های مضر و بی کیفیت وجود دارند به تغییر یا حذف آن ها می پردازیم. بدین ترتیب تغییراتی در وضعیت سایت شما قابل ملاحظه خواهد بود. در مرحله بعدی اقدام به ساخت لینک های جدید خواهیم کرد زیرا هیچ سایتی بدون لینک ارزشی ندارد.
فعالیت های شرکت سئو
معمولا یک شرکت سئو مانند سئو اسمارت علاوه بر بهینه سازی سایت فعالیت های دیگری نیز انجام می دهد. سئو و بهینه سازی انواع سایت ها به صورت کاملا حرفه ای و تضمینی اصلی ترین خدمت شرکت سئو اسمارت می باشد، اما برای مشتریانی که هنوز سایت ندارند و نیازمند به راه اندازی یک وب سایت خوب و استاندارد هستند طراحی و آماده سازی سایت براساس قوانین و استانداردهای سئو و همچنین گوگل انجام می گیرد. برخی از مشتریان نیز دارای وب سایت هستند اما وب سایتشان به صورت اصولی طراحی نشده است، بنابراین می بایست به اصلاح طراحی سایت براساس اصول سئو برای این گونه مشتریان بپردازیم. در این موارد تمام کدهای سایت بررسی و اصلاح می شوند تا ایرادات برطرف گردد. سئو خارجی نیز یکی از فعالیت هایی است که شرکت سئو برای بهبود وضعیت سایت انجام می دهد که به لینک سازی و فعالیت های شبکه های اجتماعی مربوط می باشد. از طریق تمامی این فعالیت ها علاوه بر بالا بردن رتبه سایت می توانید از برند سازی و معرفی برند خود به کاربران بهرمند شوید. شرکت سئو اسمارت آمادگی خود را در جهت ارائه تمام خدمات ذکر شده اعلام می دارد تا بدین وسیله موجب رونق کسب و کار و همچنین خوشنودی شما باشد.
چگونه یک شرکت سئو خوب پیدا کنیم؟
حتما برای بهینه سازی سایت خود به دنبال سئوکار یا شرکت سئو معتبر هستید اما نمی دانید کجا آن را جستجو کنید و کدام راه مطمئن تر است. ما برای یافتن شرکت سئو خوب 3 راه را به شما پیشنهاد می کنیم:
1. پرس و جو از دوستان و آشنایان: اگر در اطراف خود افرادی را می شناسید که برای کسب و کار خود وب سایت دارند یا در این زمینه فعالیت می کنند می توانید با آن ها مشورت کنید تا یک شرکت سئو مطمئن و قابل اعتماد به شما معرفی کنند.
2. معرفی از طریق شرکت های مشابه غیر رقیب: می توانید با شرکت های تجاری همکار و غیر رقیب ارتباط برقرار کرده و شرکت سئویی که از نظر آن ها معتبر و خوب است را پیدا نمایید. بنابراین بهتر است همواره رابطه ای صمیمانه با چنین شرکت ها داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید از آن ها مشورت بگیرید.
3. سئوکاران و افراد فعال در این زمینه: گزینه سوم که در یافتن شرکت سئو مناسب به شما کمک می کند افرادی هستند که در وبلاگ های مختلف درحال انتشار مقالات درباره روش های مختلف بهینه سازی سایت می باشند. شما می توانید با این افراد درباره وضعیت سئو سایت خود مشاوره بگیرید و بپرسید کدام شرکت سئو بهتر است.
معیارهای مهم در انتخاب شرکت سئو
شما نیز به عنوان مدیر یک مجموعه یا صاحب یک کسب و کار همواره دغدغه بهینه سازی سایت و افزایش بازدید سایت خود را دارید، اما از آن جایی که ممکن است هیچ اطلاعاتی در زمینه سئو نداشته باشید و ندانید که در زمان تماس با شرکت سئو چه سوالاتی را باید مطرح کنید و چگونه اعتبار آن شرکت سئو را بسنجید، ما نکات و سوالاتی که در این امر بسیار مهم هستند و به شما کمک می کنند برایتان آماده کرده ایم.
• داشتن جایگاه مناسب در کلمات کلیدی مرتبط: یک شرکت سئو تنها زمانی می تواند این ادعا را داشته باشد که شرکت سئو حرفه ای است و سئو سایت شما را تضمین می کند که سایت خود شرکت سئو از بهترین جایگاه و رتبه در کلمه کلیدی های سئو و بهینه سازی سایت برخوردار باشد. اگر چنین شرکتی نتواند سایت خود را به صفحه اول بیاورد قطعا توانایی انجام این کار برای دیگر سایت ها را هم نخواهد داشت. بررسی این موضوع نیز کار آسانی است، تنها کافیست کلمه کلیدی سئو را در گوگل جستجو نموده و صفحات نتایج جستجو را مشاهده نمایید، در صورتی که لینک سایت شرکت سئو مورد نظر در 3 صفحه اول وجود نداشت قطعا این شرکت قابل اطمینان نمی باشد.
• بررسی نمونه کارهای انجام شده توسط شرکت سئو: قطعا یک شرکت سئو موفق نمونه کارهای انجام شده موفقی هم دارد که در قسمت نمونه کارها به نمایش می گذارد. در اولین قدم و قبل از تماس حاصل کردن با شرکت سئو به بررسی نمونه کارهای او بپردازید. حتی بهتر است با شرکت هایی که برایشان خدمات سئو انجام داده اند تماس بگیرید و از آن ها درباره کیفیت کار ارائه شده بپرسید، اگر آن ها از کار شرکت سئو مورد نظر ناراضی باشند حتما به شما می گویند.
• مهلت تست بخواهید: خیلی از شرکت های بزرگ سئو این موضوع را نمی پذیرند. اما اگر برای کسب و کار خود اهمیت زیادی قائل هستید از شرکت سئو بخواهید به شما برای برخی از کلمه کلیدی های خاص مهلت تست و بررسی بدهد تا بتوانید قابلیت های شرکت سئو را بسنجید.

فرم تماس

کاربران گرامی با استفاده از فرم زیر می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و در زمینه سئو سایت خود از آنها مشورت بگیرید. ما همواره بهترین راه حل را به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

آدرس ما

تهران - پونک، سردار جنگل، خیابان طباطبایی، خیابان زاگرس، پلاک 9 واحد 1
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
 
تلفن:  44491770 - 021
تلفن:  44491771 - 021
موبایل: 09126863580
تلگرام: 09126863580

به ما بپیوندید