انواع سئو سایت

انواع سئو سایت شامل چندین روش است که معروفترین آنها روش سئو کلاه مشکی و سئو کلاه سفید است، انواع سئو بر اساس تاکتیک، رویکرد و نتایجی که سایت طی گذشت زمان کسب می کند تقسیم می شود، سئو کلاه سفید و سئو کلاه مشکی مشهورترین نوع های سئو هستند که تفاوت های زیادی با هم دارند، اگر چه هر دو مدل سئو کلاه سفید و سئو کلاه مشکی دارای طرفداران زیادی هستند، سئو کلاه سفید محبوبتر و قابل اعتماد تر است، سئو کلاه  سفید روش بلند مدت، پایدار و سئو کلاه سیاه روش سریع و غیر قابل پیشبینی بهینه سازی سایت است. هدف از طراحی سایت رونق بخشیدن به کسب و کار است، به همین منظور هنگام طراحی سایت باید بدانید کدام کلمه را هدف قرار دهید تا دامنه ی سایت شما هنگام سرچ آن کلمه در صفحه ی اول گوگل نمایان شود، مثلا شما نمایندگی محصولات ال جی هستید پس لازم است برای پیدا کردن مخاطبانتان بر روی کلمه های نظیر نمایندگی ال جی، تعمیرات ال جی، قیمت تلوزیون ال جی و غیره در صفحه ی اول گوگل جایگاه داشته باشید. سئو سایت مجموعه ترفند هایی است که بر روی رتبه ای که سایت از گوگل کسب می کند تاثیر می گذارد، پس سئو برای بهره وری از سایت لازم است.

انواع سئو

 

سئو کلاه سفید: سئو سایت با استفاده از تکنیک ها و روش های اصولی سازگار با دستور عمل های گوگل برای بهینه سازی سایت و کسب رتبه  پایدار را سئو کلاه سفید می نامند. در روش کلاه سفید همه موارد سئو با توجه ی دستور عمل های گوگل انجام می شود، هیچ چیز پنهانی وجود ندارد و هرگز به اعتبار سایت شما خدشه وارد نمی شود، بازتاب تاکنیک های سئو کلاه سفید بسیار زمان بر است اما دوام و پایداری بلند مدتی را برای سایت شما ایجاد می نمایند بخشی از این تاکتیک ها شامل تولید محتوای واقعی بدون کپی، بازسازی و بهینه سازی وبسایت مانند رسپانسیو کردن سایت، بخش بندی های مناسب سایت و غیره است، با انجام روش های سئو کلاه سفید وبسایت شما رشد تدریجی خواهد داشت و در آخر رتبه ی پایداری را کسب می کند. بنابراین به افرادی به دنبال سرمایه گذاری طولانی مدت در وب سایت خود هستند، تکنیک های کلاه سفید را پیشنهاد می نماییم.

ویژگی های سئو سایت کلاه سفید:

  • استفاده از تکنیک های مطابق با دستور العمل های موتور جستجوگر گوگل
  • کسب نتیجه طولانی مدت
  • نبود نگرانی در مورد جریمه شدن
  • تمرکز بر روی تولید محتوای واقعی
  • مناسب برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری دراز مدت هستند
  • قابل اعتماد
  • استفاده بهینه از کلمات کلیدی
  • گرفتن بک لینک های مرتب از سایت های قوی
  • هدف قرار دادن رضایت مخاطبان

سئو کلاه سیاه : سئو سایت با استفاده از نقاط ضعف الگوریتم ها و موتور های جستجوگر گوگل برای بدست آوردن رتبه را سئو کلاه سیاه می گویند، متخصصان سئو بر حسب تجربه باگ های گوگل را به خوبی می شناسند و با استفاده از معلوماتی که دارند موتور های جستجوگر گوگل را فریب می دهند و با سرعت بالایی رتبه سایت را ارتفاع می دهند، تاکتیک های سئو کلاه سیاه بر خلاف دستور عمل های گوگل است بنابراین در صورت که گوگل متوجه شود، سایت شما به شدت جریمه شده و کلیه زحماتی که برای سایتتان کشیده اید از بین میرود، سئو کلاه سیاه، راهکاری سریع، ریسکی و بی دوام است، تکنینک های سئو کلاه سیاه شامل اسپم لینک و کلمات کلیدی به علاوه ی مخفی کردن متن و لینک های پنهان است. سئو کلاه سیاه نتیجه سریع، غیر قابل پیشبینی و کوتاه مدت را میسر می سازد.

ویژگی های سئو سایت کلاه سیاه :

  • استفاده از تکنیک های خلاف قوانین گوگل
  • کسب نتیجه سریع
  • کیفیت محتوا اهمیتی ندارد
  • احتمال بالای منع و مجازات سایت توسط گوگل
  • تراکم کلمات
  • اسپم بک لینک
  • هدف قرار دادن نقات ضعف گوگل

انواع سئو

 

سئو کلاه خاکستری: سئو کلاه خاکستری روش هوشمندانه برای سئو سایت است، در روش کلاه خاکستری مسئول سئو سایت با هدف قرار دادن رضایت مخاطبان اصلی و بازدید کنندگان سایت به تولید محتوای می پردازد و از نقات ضعف های گوگل برای سرعت بخشیدن به رتبه بندی سایت استفاده می کند، بیشتر شرکت و متخصصان حرفه ای سئو روش خاکستری را برای کسب نتیجه ی تضمینی و رضایت مشتری انتخاب می کنند می توان گفت سئو کلاه خاکستری روش تلفیقی از سئو کلاه سفید و سئو کلاه مشکی است.

  • ویژگی های سئو سایت خاکستری:
  • تولید محتوا به اندازه
  • استفاده بهینه از کلامات کلیدی
  • گرفتن به تعداد بک لینک
  • استفاده از نقاط ضعف گوگل برای رسیدن سریعتر به نتیجه
  • هدف قرار دادن مخاطب و موتور های گوگل
  • سرعت کسب نتیجه ی نسبتا سریع

سئو کلاه سفید رضایت مخاطبان انسانی که در گوگل موضوع خاصی را جستجو میکنند را هدف قرار میدهد ولی سئو کلاه سیاه فقط بر روی نقطه ضعف های الگوریتم های گوگل انگشت می گذارد و هدفش فقط جلب توجه موتور های گوگل است، سئو کلاه خاکستری روش هوشمندانه و ترکیبی است سئو کارهای حرفه ای که روش سئو کلاه سفید را پیش می گیرند و طبق دستورات مجاز گوگل عمل می کنند زمان زیادی از مشتری طلب می کنند و مبالغ بالاتری را هنگام بستن قرار داد تعیین می نماید، اما هنگام مواجه شدن با فشار مشتری برای کسب سریعتر نتیجه مجبور به استفاده از روش های سئو کلاه سیاه می شوند تا رضایت مشتریان را کسب نمایند. اگر شما به دنبال شرکتی هستید که سئو سایت خود را به آنها بسپارید لازم است هنگام بستن قرار داد سئو بدایند مسئول سئو شما از بین سه روش سئو کلاه سفید، سئو کلاه مشکی و سئو کلاه خاکستری کدام تاکتیک را برای ارتقاع رتبه ی شما انتخاب کرده و چقدر به اعتبار سایت شما اهمیت میدهد.

 

قیمت سئو

قیمت سئو میزان هزینه ای است که کارشناس سئو در ازای خدمات، زمان و علمی که برای بهینه سازی سایت شما در اختیارتان قرار میدهد، درخواست می کند، سئو سایت قیمت متفاوتی دارد، اختلاف قیمت سئو سایت تحت تاثیرعواملی زیادی است که در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم. سئو سایت بازگشت سریع سرمایه است به همین دلیل مدیران شرکت ها برای افزایش آمار فروش و درآمدشان حاضر به پرداخت هر هزینه ای هستند ، صاحبان وبسایت برای بهره وری از سایتان و پیدا کردن مشتری های هدفمند از طریق موتور های گوگل مجبور به سئو سایت هستند، سایت بدون بازدید چه فایده ای دارد؟ داشتن یک وبسایت در دنیای رقابتی کسب و کارها اینترنتی به این معنی نیست که به طور خودکار مشتری را به سمت شما بکشاند، سئو یک واقعیت در معرفی و هدایت مشتری است، پیدا نشدن سایت توسط موتور های جستجوگر می تواند نقطه ضعف اصلی سایت و کسب و کار شما باشد، اگر سایت شما در جستجو بالا نباشد، داشتن وبسایت عملا برابر نداشتن است.

قیمت سئو

 

بدون شک هر کسب وکاری لازم است هزینه ای را برای صرف تبلیغات گوگل و سئو سایت در نظر گیرد، سرمایه گذاری بر روی سایت بسیار ارزشمند و آینده دار است، گوگل بهترین روش برای معرفی محصول، خدمات و برند سازی است، بر اساس تحقیقات مشخص شده حدود 65 درصد از افرادی که به دنبال یک محصول یا خدمات می گردند، همان لحظه در گوگل جستجو می کنند، اگر وبسایت شما در میان جستجو ها پیدا نشود مشتری ها با دیگر سایت ها (رقیبان) ارتباط بر قرار می کنند، قیمت سئو تا حد زیادی متفاوت است و درک اینکه چه چیز هایی باعث افزایش قیمت سئو می شود برای مشتری ها دشوار است، هنگام تعیین هزینه سئو سایت  لازم است مشاوره و تحقیقات کاملی توسط مسئول سئو از سایت شما انجام شود، این تحقیقات شامل موارد ذیل هستند:

  • وبسایت شما در حال حاضر کجاست ؟
  • می خواهید کجا باشد؟
  • چقدر زمان در نظر دارید؟

هنگامی که شما با مسئول سئو برای بستن قرار داد سئو وارد مذاکره می شود، مسئول سئو ابتدا زیرساخت های سایت، بخش بندی ها، کلمات کلیدی و غیره را بررسی می کند و شما را در جریان ایراد ها و مواردی که برای سئو سایت شما مضر و مفید هستند قرار می دهد، سپس به شما در انتخاب کلمه ای که بالاترین آمار جستجو توسط مشتری های شما را دارد کمک میکنند، و برای  هر کلمه قیمت جداگانه ای تعیین می کند، سپس رتبه کنونی سایت شما را ارزیابی می کند، بعد از آن سایت های رقیب را مورد بررسی قرار میدهد، این موارد اصلی ترین فرایند هنگام تعیین قیمت توسط سئوکار هستند.

قرار داد های سئو بر اساس مدت زمانی و شرایط پرداخت متفاوت است که در ادامه نمونه هایی از قرار داد های سئو را توضیح می دهیم:

  • سئو تضمینی: قرار داد سئو تضمینی به معنی برد برد کار گذار و مشتری است، برای مثال شما قرار داد سئو بر روی کلمه ی دوربین بسته اید و تاریخی برای تحویل پروژه مشخص کرده اید، اگر در زمان موعد کلمه ی دوربین در صفحه ی اول نباشد، سئوکار مجبور است تمام مبلغ یا درصد بالایی از مبلغ همانطور که در قرارداد ذکر شده است را به مشتری بر گرداند، بدون شک سئو تضمینی بیشتر به نفع مشتری است با این وجود عده ای از سئوکارها و شرکت های سئو که به کار خود و نتیجه ای که می گیرند ایمان دارند حاضر به بستن قرار داد سئو تضمینی هستند، سئو تضمینی به دلیل ریسکش قیمت بالایی دارد.
  • سئو و نگهداری سایت ماهانه : در این مدل مشتری در ازای خدماتی که مسئول سئو برای سایت انجام میدهد ماهانه هزینه ای را پرداخت می کنید، خدمات سئو ماهانه شامله نگهداری ، تجزیه و تحلیل منظم سایت، بهبود و تولید محتوای سایت، ساخت لینک های جدید، تحقیق بر روی کلید واژه های موجود در سایت هستند.
  • سئو قیمت ثایت : خدمات نظیر بک لینک، تولید محتوا، کلمات کلیدی و غیره که برای تمام مشتری ها با هر کلمه ای یکی هستند، در این قرار داد رتبه ای که سایت قرار است کسب کند ذکر نمی شود و احتمال رشد رتبه ی سایت شما تضمین نمی شود، در سئو قیمت ثابت هنگام شروع قرار داد مبلغ به حساب سئوکار واریز می شود و خدمات تا انتهای زمانی که در قرار داد ذکر شده است ادامه دارد. قیمت سئو ثایت مقرون به صرفه تعیین می شود.

هنگام بستن قرار داد سئو مشتری به چه نکاتی توجه کند :

  • رزومه ی مسئول سئو یا رزومه ی شرکت
  • زمان درخواستی سئو کار ( جریمه گوگل)
  • قیمت سئو
  • روش بهینه سازی سایت (روش سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه، سئو کلاه خاکستری)

ممکن است به این فکر کرده باشید که کارهای سئو سایت خود را خودتان انجام دهد،  بهتر است بدانید سئو علمی وسیع، ناپایدار و زمانگیر است، علم سئو طبق آبدیت هایی گوگل پیوسته درحال تعییر است، علم سئو دارای رازها و اصولی است که هرگز کسی فاش نمی کند و فقط توسط تجربه کسب می شود، بنابراین برای رسیدن سریعتر به نتیجه ی دلخواه لازم است کار را به سئو کار حرفه ای بسپارید.

عوامل تعیین میزان سختی و آسانی سئو سایت :

  • آیا وبسایت شما قدیمی است ؟
  • آیا وبسایت شما توسط گوگل مجازات شده و رتبه ی خود را از دست داده ؟
  • رقیبان شما کدام سایت ها هستند؟
  • چند کلمه را هدف قرار داده اید؟

قیمت سئو

 

هزینه سئو و خدمات معمولا برای سایت قدیمی مناسبتر از سایت با دامنه جدید است، سایت های قدیمی برای گوگل مورد اعتماد تر هستند و با تلاش اندکی به افزایش رتبه ی چشم گیری دست می یابند، اکثر سایت های جدید برای رسیدن به رتبه ی دلخواه لازم است روند توسعه لینک برنامه ریزی شده را طی نماید تا با گذشت زمان و تلاش زیاد به رتبه ی دلخواه برسد. مجازات گوگل و شدت مجازات بر احتمال برگشت رتبه ی سایت تاثیر گذار است، بعضی از سایت های جریمه شده به راحتی برگشت پیدا می کنند اما بعضی موارد تبدیل به یک چالش می شوند و هرگز دوباره رشد نمی کنند، سایت هایی که به شدت مجازات می شوند مانند مهره های سوخته هستند پس وبسایت مجازات شده را رها و سایت جدیدی را راه اندازی کنید.

خدماتی که سئو کاران هنگام بهینه سازی سایت می توانند ارائه دهد شامل :

  • استفاده از تگ های Titel و Description
  • ایجاد و ثبت sitemap
  • بهنه سازی سایت با موبایل
  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
  • راه اندازی نقشه سایت وب سایت
  • بهینه سازی تصاویر سایت
  • تنظیم صفحه error 404
  • طرح های تگ HTML
  • وبلاگ نویسی
  • بازسازی و بهینه سازی لینک های داخلی وخارجی
  • ارتقاء محتوای مرتبط
  • معرفی سایت در شبکه های اجتماعی
  • مدریت در تمامی جستجوگر های تصویر، ویدئو، نقشه
  • گزارش گیری هفتگی و ماهانه
  • کنترل آمار بازدید سایت

قیمت گذاری بهینه سازی و سئو هر کلمه فرایند پیچیده ای است که تحت تاثیر عوامل زیادی است، قیمت های کلمات به شدت متفاوت است، پیشنهاد می کنم هنگام سرمایه گذاری بر روی سئو فریب قیمت های پایین بعضی شرکت های سئو را نخورید و در مورد نحوه ی مدیرت پروژه، ردیابی، ساخت لینک، تولید محتوا اطلاعات کامل را حاصل کنید تا از انتخابتان پشیمان نشوید.

سخترین بخش برای مدیران سایت، اعتماد کردن به مسئول سئو است، پیدا کردن سئو کار حرفه ای و قابل اعتماد می تواند  یک کابوس باشد، تصور کنید سئو کاری بعد از بررسی سایت شما قیمتی را تعیین کرده باشد و سئو کار دیگر 3 برابر نفر قبل تعیین هزینه کند، عموما کسی انتخاب می شود که قیمت پایینتری را اعلام کرده است، اما پس از بستن قرار داد و شروع کار این فکر ذهن شما رو درگیر خواهد کرد که آیا انتخاب درستی داشته اید؟ دلیل اختلاف قیمت چیست؟ آیا وقتتان در حال هدر رفتن است؟ ممکن است ساییتان آسیب ببیند؟ درگیر شدن با این سوال ها  ذهن شما را مشغول خواهد کرد، بنابراین هنگام بستن قرار داد سئو فقط قیمت را مد نظر قرار ندهید و بر روی خدمات، نحوه ی اجرا و رزومه ی کاری تمرکز بیشتری داشته باشید.

 

تاثیر ایجاد محتوا در سئو سایت

تاثیر ایجاد محتوا در سئو

 

تاثیر ایجاد محتوا در سئو سایت برای تمامی سئو کارها اثبات شده است، ایجاد محتوای جدید (عکس، متن، فیلم) در سایت یک استراتژی قدرتمند برای سئو سایت می باشد، متحوا یکی از جنبه های مهم Seo است که منجر به افزایش ترافیک بازدید سایت و جذب مخطبین هدفمند شما می شود. در سال های اخیرگوگل تاکید زیادی بر تولید محتوای با کیفیت برای سایت ها داشته است، موتور های جستجو گر صفحه سایت ها را به صورت فهرست در اختیار کاربر قرار می دهد تا بهترین محتوا را بیابند، هر محتوایی می تواند به عنوان یک ورودی در الگوریتم جستجوگر گوگل قرار بگیرد .
محتوای سایت چیست ؟
به هر گونه اطلاعات اعم از متن، تصویر، صداو فیلم که در سایت قرار بگیرد، محتوا نامیده می شود. تولید محتوا یکی از فرایند هایی است که باعث می شود مخطبان از طریق موتور های جستجو گر مانند گوگل یا یاهو شما را پیدا کنند، محتوایی که در سایت قرار می گیرد باعث اضافه شدن و گاهی کم شدن ترافیک بازدید سایت شما می شود .
تکنیک های بهینه سازی محتوا متنی :
محتوا کپی نکنید :

بسیاری از کابران ناوارد به جای تولید محتوای جدید شروع به کپی کردن متن های دیگر سایتها می نمایند گوگل بر اساس تاریخ تشخیص میدهد محتوای شما کپی است و نمره منفی به سایت شما می دهد، اگر شما استعداد نوشتن ندارید سعی کنید متن کپی شده را به طور اساسی تغییر دهد تا گوگل متوجه آن نشود.
اندازه متن :

متن شما باید به اندازه ای باشد که گوگل بتواند به راحتی ترجمه و ارزیابی نماید. استقاده از سرفصل هنگام تولید محتوا توصیه می شود .
لینک ها :

برای هر محتوایی که به سایت خود اضافه می کنید لینک های داخلی و خارجی مرتبط با موضوع بگیرید.
استفاده از کلمات کلیدی :

استفاده از کلمات کلیدی کمک می کنید تا مخاطبان شما بتوانند شما را از طریق موتور های جستجو گر مانند گوگل بیابند، موتور های جستجوگر گوگل با ترجمه متن و بررسی کلمات کلیدی موضوع متن را درک می کنند . مثلا شما در مورد قرص های لاغری محتوا در سایت قرار داده اید ، با استفاده از کلماتی کلیدی مرتبط مانند خطرات قرص لاغری ، قیمت قرص لاغری و تاثیرات قرص لاغری باعث هدایت مخاطبان به سمت وبسایت خود شوید .
املا و دستور زبان:

هنگام تولید متن به کیفیت آن توجه نمایید زیرا موتور های جستجوگر می خواهند بهترین مطالب را در اختیار کاربر قرار دهند به همین دلیل املا و گرامر متن را چک می نمایند.
بهینه سازی محتوای ویدیویی :

کاوشگران گوگل قابلیت دیدن ویدئو را ندارند و تنها از طریق کلمات کلید، عنوان محتوا و تگ ها موضوع را در می یابند و به الگوریتم خود قرار میدهد ، برای بدست آوردن بهترین نتیجه در زمان کم لازم است از ویدئو های مرتبط با موضوع محتوا استفاده نمایید .
بهینه سازی محتوای تصویری :

از افزودن تصاویر تکراری اجتناب نمایید در صورت استفاده از عکس های کپی توصیه می شود با استفاده از نرم افزار فتوشاپ لوگو یا تصویری به عکس اضافه و ابعاد تصویر را به اندازه ای کوچک نمایید تا باعث افزایش زمان لود شدن سایت نشود .
حرف آخر :
بدست آوردن بهترین نتیجه از تولید محتوا در سئو بستگی به خلاقیت و هوشمندی شما دارد، ایجاد متن های با کیفیت و افزودن عکس و فیلم مرتبط کمکی زیادی برای رسیدن به هدف دلخواهتان خواهد کرد.

 

سئو رایگان

سئو رایگان به این منظور نیست که ربات یا یک نیرو انسانی یه صورت رایگان کار های سئو سایت شما را انجام دهد، منظور از سئو رایگان رائه راهکار و ابزارهایی برای بهبود وبررسی وضعیت سایت است، سئو رایگان توسط صاحب سایت یا شخصی در ازای مبلغی انجام شود. همانطور که برای همه روشن است هیچ شرکتی بودن در نظر گرفتن منافعش خدماتی را انجام نمی دهد، سئو رایگان برای مدیران سایت هایی مناسب است که می خواهند خودشان مسئولیت سئو و ارتقا رتبه سایتش را بر عهده بگیرند تا در هزینه های سایت صرفه جویی کنند. اگر شما صاحب سایت هستید و تصمیم گرفته اید کار های بهینه سازی سایت خود را انجام دهید، ابتدا از خود بپرسید:

  • آیا وقت کافی برای انجام کارهای سئو و تولید محتوا در سایتتان دارید ؟
  • اطلاعاتتان برای آنلالیز وضعیت کنونی سایت کافی است ؟
  • آیا از آسیب هایی که ممکن است به ساییتان برسد با خبرید؟
  • وضعیت سایتهای رقیب به چه صورت است ؟

جواب این سوال ها دلیل اصلی سپردن سایت به شرکت ها و تکنسین های حرفه ای سئو است. شاید سئو سایت ساده به نظر برسد اما پر از رموز و راهکار های صحیح و غلط است، سئو سایت یک فرایند وقت گیر است در صورتی که روش اشتباهی برای سئو سایت را انتخاب نکرده باشید بعد از چندین ماه  به نتیجه می رسد، عموما صاحبان سایت، مدیران شرکت، تولیدی و فروشگاه هستند که وقت و اطلاعات کافی برای انجام امور سئو سایتشان را ندارند به همین دلیل با سئو کار های حرفه ای وارد مزاکره می شوند و به قابل اعتمادترین فرد، مسئولیت سئو سایت خود را واگذار می کنند. مسئول سئو در ابتدا نزدیکترین کلمه برای ارتباط شما با مشتریان را می یابد و آن را هدف قرار میدهد، سپس سایت شما و رقیبان را آنالیز و بررسی می کند تا نقاط ضعف و قوت سایت را پیدا کند، سئو کار بر حسب تجربه و علمی که دارد دسته بندی، کلمات کلیدی و غیره را متناسب با کلمه ای که هدف قرار داده است جایگذاری می کند و به روش های مختلف برای سایت بک لینک می گیرد، مسئول سئو در طی انجام پروژه تا رسید به رتبه ی دلخواه آمار رشد رتبه ی سایت ها مرتب گذارش می دهد تا کارفرما از روند کار و نتیجه گیری با خبر شود، در آخر  بعد از چند ماه سئو سایت به نتیجه می رسد و رضایت مدیر سایت جلب می شود.

در صورتی که شما وبسایتی خریداری کرده اید و اطمینان دارید که می خواهید مسئولیت سئو سایتتان را خودتان متقبل شوید و رقیب های قدرتمند و قدیمی مانند دیجی کالا، بامیلو و ... در صفحه ی اول ندارید، انجام سئو رایگان توسط خودتتون علاوه بر صرفه جویی در هزینه باعث بالا رفتن معلومات شما می شود، انجام سئو سایت کلمات بی رقیت توسط روش هایی که در این مقاله ارائه می دهیم راهکاری هوشمندانه و رایگان برای هدایت مشتری و کسب در آمد است.

سئو رایگان

 

مراحل انجام سئو رایگان :

  • مرحله ی اول سئو رایگان: در مورد کلمات و عباراتی که مردم برای پیدا کردن خدمات یا محصولی که شما عرضه می کنید جستجو می کنند تحقیق کنید، تا مطمئن شوید که سایت شما برای رسیدن به سئو کدام کلمه بهینه سازی شود، برای تحقیق در مورد پیدا کردن کلمه هدفمند می توانید از سایت google Trends کمک بگیرید، سایت گوگل ترندز ترافیک جستجو هر کلمه را به صورت نموداری نمایش میدهد و امکان مقایسه دو کلمه از نظر آمار سرچ را به کاربران می دهد، بعد از پیدا کردن کلمه یا عبارت مورد نظر برای سئو، صفحهات سایت خود را با استفاده از کلمه یا عبارت هدفمند بهینه سازی کنید.
  • مرحله ی دوم سئو رایگان: بهینه سازی نقشه سایت و دسته بندی ها مرحله ی دوم سئو رایگان است، ساختار قرارگیری صفحات تاثیر بسیار زیادی بر رتبه بندی سئو دارد، برای هر محصول یا هر سرویسی که ارائه میدهید یک صفحه ایجاد کنید و هر صفحه را جداگانه بهینه سازی کنید با این کار هر صفحه فرصت این را دارد که باعث ورود کاربران به سایت شود.
  • مرحله ی سوم سئو رایگان: بهینه سازی صفحه سایت با تولید عنوان، هدر، متن، Titel Tag و Meta Description انجام می شود. برای بررسی بهینه سازی صفحه، وارد صفحه مورد نظر شود و دکمه ها ctrl + f را فشار دهید و کلمه ی مورد نظر را جستجو کنید، به عنوان مثال کلمه ی (چراغ) را سرچ کنید، عبارت (چراغ) در صفحه ی سایت به رنگ زرد نمایان می شود، چند بار کلمه ی (چراغ) در صفحه تکرار شده است؟ کلمه ی چراغ در Header مشاهده می شود؟ توجه به این دو نکته تاثیر زیادی بر دیده شدن صفحه ی شما توسط موتور های جستجو گر گوگل دارد.
  • مرحله ی چهارم سئو رایگان: قدرت دادن به صفحات سایت با گرفتن بک لینک از سایت های مرتبط با موضوع صفحهات سایت شما است. برای گرفتن لینک می توانید از شبکه های اجتماعی، سایت های دارکتوری، وبلاگ ها استفاده کنید.

چهار مرحله ی سئو رایگان که در این مقاله مطالعه فرمودین ساده ترین روش بهینه سازی سایت هستند، اکثر سایت ها اصول سئو سایت را رعایت کرده اند، بنابراین باید به دنبال راهکار هایی باشید که گوگل را متوجه کنید که سایت شما از باقی رقیبان قوی تر است، ابزار های سئو رایگان راهکار هایی هستند که کمک زیادی برای پیشی گرفتن سایت شما از باقی رقیبان می شود. ابزار های سئو رایگان شامل:

  • ابزار بررسی لینک: تعداد دامنه هایی که به سایت شما لینک می دهند می توانند تاثیرات مثبت یا منفی بر روی قدرت سایت شما داشته باشند، با استفاده از ابزار Backlink checker تعداد بک لینک ها و تاثیر هر لینک بر سایتتان را می توانید بررسی کنید.این بزار لینک های ورودی و خروجی را تجزیه و تحلیل می کند و لینک های مضر، نا سالم و nofollow را شناسایی می کند.
  • ابزار بررسی کلمات کلیدی: تعداد تراکم کلمات کلیدی یا عبارت کلیدی به کار رفته در هر صفحه را بررسی و چگالی آن را مشخص می کند تا از اسپم جلوگیری کند.
  • ابزار بررسی رتبه سایت: این ابزار تعداد لینک ها، آماره بازدید و غیره سایت شما را با باقی سایت ها مقایسه می کند و به آن رتبه میدهد، مانند سایت alexa

ابزار های جستجو گر معروف سئو رایگان، آنالیزگر هایی هستند که به بررسی سایت کمک زیادی می کنند سایت های آنالیزگر عموما رایگان هستند و در صفحه ی اول خود گزینه ی جستجو URL یا همان دامنه را دارند سایت های آنالیزگر، اطلاعات زیادی در مورد، سرعت و نحوه ی نمایش سایت در دستگاه های مختلف، آمار ترافیک و ردیابی هر واژه، لینک های خروجی سایت، آمار بازدید و ترافیک ورود به سایت را در اختیار کاربران قرار میدهد.

سئو رایگان

 

چند نمونه ازسایت آنلایزگر مشهور شامل موارد ذیل می شوند:

  • سایت KEYWORDTOOL کلمات کلیدی مرتبط با واژه ی هدفمند شما در موتور های جستجوگر را پیشنهاد می دهد.
  • سایت googl بررسی آمار ترافیک و ردیابی واژه هایی که باعث ورود کاربران به سایت شما می شوند.
  • تجزیه و تحلیل وبسایت به علاوه ی امکان ثبت گزارش ها و error ها با کمکم google Webmaster Tools امکان پذیر است.
  • سایت معروف moz برای تحلیل لینک های خروجی .
  • سایت google آمار بازدید و ترافیک ورود به سایت شما رو بروی هر کلمه.
  • سایت similarweb مشاهده آمار سایت برای هر دامنه و امکان مقایسه ترافیک بازدید بین دو سایت برای بررسی سایت های رقیب.
  • سایت seositecheckup وضعیت سئو سایت شما رو به صورت کامل شرح میدهد.

حرف آخر : این مقاله نوعی مشاوره رایگان برای سئو و بهینه سازی سایت است، انجام تکنیک هایی که در این مقاله ارائه نمودیم ساده ترین و رایج ترین اصول سئو سایت هستند اگر کلمه ی مد نظر شما بازار اینترنتی رقابتی ندارد می توانید با انجام ترفند های های سئو رایگان راه ارتباط مشتری ها با خودتان را باز کنید، در حال حاضر شما برای شروع کار سئو رایگان ابزار های لازم را در اختیار دارید پس وقت را هدر ندهید و از همین لحظه شروع کنید.

 

تاثیر بک لینک بر سئو

تاثیر بک لینک بر سئو

بک لینک ( Backlink ) یک اصل در علم سئو است . بک لینک باعث افزایش رتبه ی سایت شما توسط موتور های جستجوگر گوگل می شود . به همین دلیل بک لینک گرفتن مورد توجه اکثر صاحبان وبسایت هایی است که از تاریخ راه اندازی سایتشان زمان زیادی نگذشته و می خواهند در کمترین زمان به نتیجه مطلوب برسند. در این مقاله ما سعی داریم دلیل اهمیت بک لینک برای گوگل و علت موفقیت در سئو توسط بک لینک را برای کاربران توضیح دهیم.
Backlink پیوند دادن یک وبسایت به وب سایت دیگر یا پیوند دادن صفحه سایت به دیگر صفحات همان سایت است . بک لینک پیوندی با اهمیت برای وبسایت است زیرا در نتایج مرورگرهای گوگل تاثیر گذار می باشد . بک لینک برای بهبود رتبه بندی وب سایت شما توسط گوگل بسیار مفید است.
هنگامی که یک صفحه ی وب ، پیوند یا لینک ورودی دریافت می کند بدین معناست که یک لینک به آن صفحه اشاره دارد و باعث افزایش بازدیدهای آن صفحه می شود ، هر لینک یک امتیاز برای سایت شماست پس لینک بیشتر برابر امتیاز بالاتر است ، گوگل تمامی لینک های ورودی یک صفحه را بررسی می نماید و با آنالیز آمار ورودی افراد به یک صفحه ی خاص در می یابد آن صفحه واقعا صفحه ی خوبی است یا خیر تا برایش اولویت تعیین کند ، گوگل سعی دارد با قرار دادن بهترین صفحات در صفحات اول خود به کاربرانی که به دنبال موضوع مشابه هستند کمک نماید.
گوگل با راه اندازی یک سیستم محاسبه به نام pagerank ( امتیاز صفحه ) رتبه سایت ها و صفحات را محاسبه می کند ، هر چقدر لینک از سایت معتبر تر یا پیوند از سایت مرتبط باشد ، ارزش و امتیاز لینک افزایش می یابد ، گرفتن لینک از سایتهایی مانند ویکی پدیا ، نیویورک تایمز از طلای خالص با ارزش تر است .
با ثابت شدن تاثیرات بک لینک بر سئو ، صاحبان وبسایت ها برای بدست آوردن بک لینک شروع به خرید لینک نمودند ، این کار مورد پسند مرورگر های گوگل نیست ، گوگل وبسایت های مشکوک به استفاده از لینک های نادرست را شناسایی و مجازات می نماید ، عوامل متعددی وجود دارد تا ارزش یک لینک را تعیین کنند شما باید بدانید کدام لینک برای دامنه شما ارزشمند است تا به سئو سایتتان آسیب نزند . موتور های جستجو گوگل بسیار دقیق هستند و به سادگی به هر لینکی رتبه نمی دهند ، بک لینک ها همیشه نمره ی مثبت نمی گیرد ، گوگل به لینک هایی اهمیت می دهد که طبیعی باشند و قصد فریب دادن ربات هایش را نداشته باشد .
چه لینک هایی برای گوگل حائزاهمیت هستند :
محتوای صفحه مرتبط با محتوای سایت باشد .
بک لینک از سایت های بسیار مشهور و قدیمی باشد .
سایت هایی که به ندرت بک لینک می دهند .
سایت های که به صورت مرجع بوده و تولید متحوا می نمایند .
اگر شما مسئول سئو یک سایت هستید لازم است بدانید هر گونه اقدام برای ارتقاء وب سایت بر اساس تفکر هوشمندانه است پس برای کسب رتبه بهتر گوگل لازم است بر لینک های با ارزش سرمایه گذاری کنید و راهی برای بدست آوردن این لینک ها پیدا نمایید. از هیچ کس پنهان نیست که بک لینک چقدر برای هر وب سایت ارزشمند است ، لینک ها به موتور های جسجوگر گوگل نشان می دهند سایت شما دارای چه قدرتی است و در صورت استفاده از تاکتک های مناسب باعث می شوند شما مخاطبان جدید کسب نمایید . در صورتی بک لینک یا پیوند ها تبدیل به بخش مهمی از استراتژی های seo می شوند که ارزشمند باشند ، فاکتور های زیادی برای تجزیه و تحلیل لینک ها در بهبود رتبه بندی سایت وجود دارد ، در ادامه در مورد انواع Backlink ها توضیح خواهیم داد :
Link Juice چیست :
یک اصطلاح رایج در سئو به معنی پیوند یافتن یا لینک شدن از یک صفحه از سایت شما ( لینک داخلی ) یا از سایت دیگر ( لینک خارجی ) است ، لینک جوین ( link juice ) تاثیر مستقیمی بر pagerank تمام سایت ها دارد .
لینک Dofollow چیست :
به طور پیش فرض تمامی لینک ها Dofollow هستند مگر اینکه به صورت دستی توسط کاربر یا به صورت خودکار توسط تنظیمات وب تغییر پیدا کنند ، ربات های گوگل در جستجو لینک های dofollow هستند به عبارتی موتور های جستجوگر گوگل صفحات دیگر را از طریق لینک های استاندارد کشف می کنند و سایت به سایت ادامه می دهند . لینک یکی از عوامل رتبه بندی در گوگل است ، ربات های گوگل می توانند تعیین کنند کدام لینک با ارزش است و لایق کسب رتبه بالا از گوگل می باشد . هر پیوند یا لینکی که در آن rel=nofollow را نداشته باشد dofollow نامیده می شود .
لینک Nofollow چیست :
هنگامی که در لینک HTML عبارت Rel=nofollow را جایگزین Rel=dofollowنمایید لینک تبدیل به nofollow به منظور دنبال و تایید نکردن می شود .در صورتی که لینک nofollow باشد صفحه هیچ پیوندی دریافت نمی کند ، NOFOLLOW تاثیر بر pagerank نخواهد داشت و به قرار گرفتن صفحه در serps کمک نمی کند ، برچسب Nofollow اساسا یک علامت اطلاع رسانی برای ربات های گوگل است که می گوید این لینک را در نظر نگیرید . مدیران وب از nofollow استفاده می کنند تا خزندهای گوگل را در صفحه ی خود نگه دارند و باعث امتیاز گرفتن صفحه یا سایت دیگر از گوگل نشوند .
چند نکته در خصوص لینک ها :
تبادل لینک بین دو سایت تاثیری بر الگوریتم گوگل ندارد .
اگر یک سایت 10 عدد لینک به شما بدهد برای گوگل 1 لینک به حساب می آید ، دامنه لینک ها باید فرق داشته باشد این لینک ها را Linking Root Domain می نامند.
لینک های کم کیفیت یا Low Quality Links به لینک های می گویند که از سایت های نا معتبر یا اسپمینگ گرفته می شود ، این لینک ها تاثیر منفی بر سئو سایت شما می گذارند .
Internal Links یا لینک های داخلی متعلق به یک دامنه هستند ، تاثیر زیادی بر سئو سایت شما ندارد اما اگر به درستی استفاده شود می تواند کمی تاثیر گذار باشد .

تاثیر بک لینک بر سئو


راه به دست آوردن بک لینک های مفید چیست ؟
تصور کنید شما به تازگی وبسایتی را راه اندازی کرده اید ، دسته بندی های سایت را به درستی انجام و کاملترین محتوا را ارائه نموده اید اگر سایت و مطالب شما بازدید نداشته باشد ، سایت شما نیمه تمام و بدون بهره وری است ، بک لینک ها سایت شما را بهینه میکنند تا در کوتاه ترین زمان علاقه مندان را بیابد و رتبه بالایی از گوگل کسب نماید . لینک ها عموما از طریق وبلاگ ها ، مقالات ، سایت های رسانه ای و اجتماعی ایجاد و باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می شوند ، در ادامه با لینک های آسان و مهم دنیای بک لینک آشنا می شوید .
گرفتن لینک از شبکه های اجتماعی بزرگ :
گرفتن لینک از اکثر رسانه های اجتماعی قدرتمند مانند فیس بوک یا یوتیوب یک تله کوچک است ، چون این لینک ها nofollow ( بدون دنبال ) هستند و به گوگل این فرمان را می دهند که در صورت مشاهده لینک آن را نادیده بگیرد. شبکه های اجتماعی برای جلوگیری از اسپم از برچسب nofollow استفاده می نمایند ، اما تمام سایت های اجتماعی از nofollow استفاده نمی کنند ، بسیاری از سایت ها امکان لینک های ارزشمند را فراهم نموده اند ، شما باید بگردید و این سایت ها را بیابید ، پیدا کردن این لینک های واقعی ، برای بهینه سازی سایت با اهمیت است این اهمیت توسط گوگل بارها تایید شده اند.
لینک Google Places :
محل کسب و کار خود را در نقشه گوگل مپ ایجاد و از کلمات کلیدی هدفمند در قسمت پروفایل استفاده نمایید ، ثبت مقتصاد جغرافیایی برای سایت یک لینک قدرتمند و آسان است .
Linkedin :
Linkedin یک شبکه اجتماعی گسترده است ، Linkedin به کاربران اجازه می دهد با ایجاد اکانت در قسمت پروفایل خود تجربیات کاری ، مهارت های خود را عنوان و باعث ایجاد روابط کاری حرفه ای در دنیای واقعی می شود ، هر کاربر لینک دین تنها در قسمت پروفایل خود می تواند لینک dofollow به سایت خود بدهد ، داشتن لینک از سایت linkedin برای هر وبسایتی ارزشمند می باشد .
digg :
Digg یک وبسایت خبری است ، کاربران می توانند مقالات خود را پس از ایجاد ارسال نموده تا بر روی سایت قرار بگیرد ، سایت digg یکی از بهترین راه ها برای به اشتراک گذاشتن محتوا سایت است ، digg یک راهکار عالی برای ایجاد لینک و افزایش ترافیک سایت است ، کاربر می تواند در سایت digg مقالاتی که می خواهد ایجاد و تبلیغ کند و لینک هایی با پسوند dofollow برای سایت خود بدست آورد .
Foursquare :
Foursquare یک نرم افزار شبکه اجتماعی معروف بر اساس موقعیت جغرافیایی است ، با Foursquare کاربر می تواند پیوسته در هر موقعیتی با ارسال عکس نظر خود را به اشتراک بگذارد بدین ترتیب افرادی که در آینده به آن مکان میروند می توانند از نظر و تجربه شما استفاده کنند ، با ثبت نام در نرم افزار foursquare هر کاربر می تواند در قسمت پروفیل خود یک لینک قرار بدهد .
Reddit :
Reddit ( ردیت ) یک مجموعه از صفحات وب ، سایت ، تارنامه دارای دامنه و زیر دامنه های اینترنتی مشترک است . در reddit داده های متنی ، صوتی ،تصویری به اشتراک گذاشته می شوند کاربر با ثبت نام می تواند متن و لینک ارسال نمایند ، ردیک شباهت زیادی به سایت digg دارد .
Squidoo :
Squidoo یک سایت قدرتمند است ، Squidoo به کاربران اجازه ساخت صفحات چند رسانه ای بدون HTML می دهد ، در این سایت مقالات ، لنز و نویسندگان ، Lensmaster نامیده می شوند ، هدف سایت ایجاد سیستم اشتراگ گذاری است ، گرفتن لینک squidoo برای هر وبسایتی ازرشمند است .
Stumbleupon :
Stumbleupon سایت محبوب دارای پیج رنک بالا در زمینه ارائه محصول و مطلب در سطح بین المللی است ، Stumbleupon یک سایت عالی برای وبمستر ها جهت به اشتراک گذاشتن متن ، تصویر و لینک سایتشان می باشد .
Yelp :
یلپ ( yelp ) سایت و اپلیکشین شناخته شده در سطح بین المللی است ، yelp کمک می کند تا نزدیک ترین کسب و کار مرتبط با نیازتان را بیابند و کاربران را تشویق می نماید تا نظر خود با دیگر کاربران به اشتراک بگذارد ، با ایجاد اکانت یلپ می توانید در قسمت پروفیل خود لینک dofollow وبسایتتان را قرار دهید ، توجه داشته باشید لینک های گذاشته شده در قسمت نظرات پسوند nofollow می گیرند .
listings.local.yahoo :
listings.local.yahoo یک نمایه و پروفایل برای کسب و کار شما ایجاد می نماید ، listings.local.yahoo امکان افزودن عکس ، فیلم و پیشنهادات بر روی نمایه کسب کار را به کاربر می دهد ، حتما از کلمات کلیدی هدفمند در قسمت پروفایل و توضیحات استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید .
Ezine Articles :
Ezine Articles یکی از سایت های محبوب برای وبلاگ نویس ها است ، این سایت به کاربر اجاره می دهد در عوض متنی که تولید می کند برای سایتش لینک دریافت کنند به علاوه امکان بازنویسی و ویرایش مقاله برای کاربر ایجاد نموده است . Ezine Articles پوسته در حال به روزرسانی و جابه جایی لینک ها می باشد .
Hubpages :
Hubpages سایتی با پتانسیل قابل توجه بر مرورگر های گوگل است ، کاربر در مورد موضوعات انتخابی خود همراه با لینک ، متن ایجاد می نماید . سایت Hubpages در سال 2006 تاسیس شد و امروز یکی از رقیب های سر سخت سایت squidoo به حساب می آید .
جمع بندی :
هدف گرفتن بک لینک افزایش ترافیک ورودی کاربران به سایت شما طی زمان کوتاه برای بهبود رتبه شما در الگوریتم گوگل است. امروزه بازاریابی اینترنتی راهی تضمینی برای رونق بخشیدن به کسب و کار تمام مجموعه ها می باشد ، بنابراین پای رقابت سختی در میان است و این رقابت روز افزون در حال سختر شدن است ، در رتبه بندی های گوگل نقطه ی آرامشی وجود ندارد ، تمامی وبمستر ها به دنبال کشف راه هایی جهت افزایش رتبه سایتشان در گوگل هستند ، مطمئنا هنگام کشف راه های جدید ، رمز موفقیتشان را فاش نخواهند کرد ، ما در این مقاله تنها بخشی از ساده ترین و معروفترین ترین مدل های کسب لینک را عنوان نمودیم ، مطمئنا رقیب های شما هم تک تک این لینک ها را برای سایتشان دریافت نموده اند ، برای کسب رتبه های اول و دوم در گوگل نیاز به سپردن کار بدست مختصص های با تجربه علم سئو می باشد .

 

فرم تماس

کاربران گرامی با استفاده از فرم زیر می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و در زمینه سئو سایت خود از آنها مشورت بگیرید. ما همواره بهترین راه حل را به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

آدرس ما

تهران - پونک، سردار جنگل، خیابان طباطبایی، خیابان زاگرس، پلاک 9 واحد 1
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
 
تلفن:  44491770 - 021
تلفن:  44491771 - 021
موبایل: 09126863580
تلگرام: 09126863580

به ما بپیوندید