تاثیر بک لینک بر سئو

تاثیر بک لینک بر سئو

بک لینک ( Backlink ) یک اصل در علم سئو است . بک لینک باعث افزایش رتبه ی سایت شما توسط موتور های جستجوگر گوگل می شود . به همین دلیل بک لینک گرفتن مورد توجه اکثر صاحبان وبسایت هایی است که از تاریخ راه اندازی سایتشان زمان زیادی نگذشته و می خواهند در کمترین زمان به نتیجه مطلوب برسند. در این مقاله ما سعی داریم دلیل اهمیت بک لینک برای گوگل و علت موفقیت در سئو توسط بک لینک را برای کاربران توضیح دهیم.
Backlink پیوند دادن یک وبسایت به وب سایت دیگر یا پیوند دادن صفحه سایت به دیگر صفحات همان سایت است . بک لینک پیوندی با اهمیت برای وبسایت است زیرا در نتایج مرورگرهای گوگل تاثیر گذار می باشد . بک لینک برای بهبود رتبه بندی وب سایت شما توسط گوگل بسیار مفید است.
هنگامی که یک صفحه ی وب ، پیوند یا لینک ورودی دریافت می کند بدین معناست که یک لینک به آن صفحه اشاره دارد و باعث افزایش بازدیدهای آن صفحه می شود ، هر لینک یک امتیاز برای سایت شماست پس لینک بیشتر برابر امتیاز بالاتر است ، گوگل تمامی لینک های ورودی یک صفحه را بررسی می نماید و با آنالیز آمار ورودی افراد به یک صفحه ی خاص در می یابد آن صفحه واقعا صفحه ی خوبی است یا خیر تا برایش اولویت تعیین کند ، گوگل سعی دارد با قرار دادن بهترین صفحات در صفحات اول خود به کاربرانی که به دنبال موضوع مشابه هستند کمک نماید.
گوگل با راه اندازی یک سیستم محاسبه به نام pagerank ( امتیاز صفحه ) رتبه سایت ها و صفحات را محاسبه می کند ، هر چقدر لینک از سایت معتبر تر یا پیوند از سایت مرتبط باشد ، ارزش و امتیاز لینک افزایش می یابد ، گرفتن لینک از سایتهایی مانند ویکی پدیا ، نیویورک تایمز از طلای خالص با ارزش تر است .
با ثابت شدن تاثیرات بک لینک بر سئو ، صاحبان وبسایت ها برای بدست آوردن بک لینک شروع به خرید لینک نمودند ، این کار مورد پسند مرورگر های گوگل نیست ، گوگل وبسایت های مشکوک به استفاده از لینک های نادرست را شناسایی و مجازات می نماید ، عوامل متعددی وجود دارد تا ارزش یک لینک را تعیین کنند شما باید بدانید کدام لینک برای دامنه شما ارزشمند است تا به سئو سایتتان آسیب نزند . موتور های جستجو گوگل بسیار دقیق هستند و به سادگی به هر لینکی رتبه نمی دهند ، بک لینک ها همیشه نمره ی مثبت نمی گیرد ، گوگل به لینک هایی اهمیت می دهد که طبیعی باشند و قصد فریب دادن ربات هایش را نداشته باشد .
چه لینک هایی برای گوگل حائزاهمیت هستند :
محتوای صفحه مرتبط با محتوای سایت باشد .
بک لینک از سایت های بسیار مشهور و قدیمی باشد .
سایت هایی که به ندرت بک لینک می دهند .
سایت های که به صورت مرجع بوده و تولید متحوا می نمایند .
اگر شما مسئول سئو یک سایت هستید لازم است بدانید هر گونه اقدام برای ارتقاء وب سایت بر اساس تفکر هوشمندانه است پس برای کسب رتبه بهتر گوگل لازم است بر لینک های با ارزش سرمایه گذاری کنید و راهی برای بدست آوردن این لینک ها پیدا نمایید. از هیچ کس پنهان نیست که بک لینک چقدر برای هر وب سایت ارزشمند است ، لینک ها به موتور های جسجوگر گوگل نشان می دهند سایت شما دارای چه قدرتی است و در صورت استفاده از تاکتک های مناسب باعث می شوند شما مخاطبان جدید کسب نمایید . در صورتی بک لینک یا پیوند ها تبدیل به بخش مهمی از استراتژی های seo می شوند که ارزشمند باشند ، فاکتور های زیادی برای تجزیه و تحلیل لینک ها در بهبود رتبه بندی سایت وجود دارد ، در ادامه در مورد انواع Backlink ها توضیح خواهیم داد :
Link Juice چیست :
یک اصطلاح رایج در سئو به معنی پیوند یافتن یا لینک شدن از یک صفحه از سایت شما ( لینک داخلی ) یا از سایت دیگر ( لینک خارجی ) است ، لینک جوین ( link juice ) تاثیر مستقیمی بر pagerank تمام سایت ها دارد .
لینک Dofollow چیست :
به طور پیش فرض تمامی لینک ها Dofollow هستند مگر اینکه به صورت دستی توسط کاربر یا به صورت خودکار توسط تنظیمات وب تغییر پیدا کنند ، ربات های گوگل در جستجو لینک های dofollow هستند به عبارتی موتور های جستجوگر گوگل صفحات دیگر را از طریق لینک های استاندارد کشف می کنند و سایت به سایت ادامه می دهند . لینک یکی از عوامل رتبه بندی در گوگل است ، ربات های گوگل می توانند تعیین کنند کدام لینک با ارزش است و لایق کسب رتبه بالا از گوگل می باشد . هر پیوند یا لینکی که در آن rel=nofollow را نداشته باشد dofollow نامیده می شود .
لینک Nofollow چیست :
هنگامی که در لینک HTML عبارت Rel=nofollow را جایگزین Rel=dofollowنمایید لینک تبدیل به nofollow به منظور دنبال و تایید نکردن می شود .در صورتی که لینک nofollow باشد صفحه هیچ پیوندی دریافت نمی کند ، NOFOLLOW تاثیر بر pagerank نخواهد داشت و به قرار گرفتن صفحه در serps کمک نمی کند ، برچسب Nofollow اساسا یک علامت اطلاع رسانی برای ربات های گوگل است که می گوید این لینک را در نظر نگیرید . مدیران وب از nofollow استفاده می کنند تا خزندهای گوگل را در صفحه ی خود نگه دارند و باعث امتیاز گرفتن صفحه یا سایت دیگر از گوگل نشوند .
چند نکته در خصوص لینک ها :
تبادل لینک بین دو سایت تاثیری بر الگوریتم گوگل ندارد .
اگر یک سایت 10 عدد لینک به شما بدهد برای گوگل 1 لینک به حساب می آید ، دامنه لینک ها باید فرق داشته باشد این لینک ها را Linking Root Domain می نامند.
لینک های کم کیفیت یا Low Quality Links به لینک های می گویند که از سایت های نا معتبر یا اسپمینگ گرفته می شود ، این لینک ها تاثیر منفی بر سئو سایت شما می گذارند .
Internal Links یا لینک های داخلی متعلق به یک دامنه هستند ، تاثیر زیادی بر سئو سایت شما ندارد اما اگر به درستی استفاده شود می تواند کمی تاثیر گذار باشد .

تاثیر بک لینک بر سئو


راه به دست آوردن بک لینک های مفید چیست ؟
تصور کنید شما به تازگی وبسایتی را راه اندازی کرده اید ، دسته بندی های سایت را به درستی انجام و کاملترین محتوا را ارائه نموده اید اگر سایت و مطالب شما بازدید نداشته باشد ، سایت شما نیمه تمام و بدون بهره وری است ، بک لینک ها سایت شما را بهینه میکنند تا در کوتاه ترین زمان علاقه مندان را بیابد و رتبه بالایی از گوگل کسب نماید . لینک ها عموما از طریق وبلاگ ها ، مقالات ، سایت های رسانه ای و اجتماعی ایجاد و باعث افزایش ترافیک وب سایت شما می شوند ، در ادامه با لینک های آسان و مهم دنیای بک لینک آشنا می شوید .
گرفتن لینک از شبکه های اجتماعی بزرگ :
گرفتن لینک از اکثر رسانه های اجتماعی قدرتمند مانند فیس بوک یا یوتیوب یک تله کوچک است ، چون این لینک ها nofollow ( بدون دنبال ) هستند و به گوگل این فرمان را می دهند که در صورت مشاهده لینک آن را نادیده بگیرد. شبکه های اجتماعی برای جلوگیری از اسپم از برچسب nofollow استفاده می نمایند ، اما تمام سایت های اجتماعی از nofollow استفاده نمی کنند ، بسیاری از سایت ها امکان لینک های ارزشمند را فراهم نموده اند ، شما باید بگردید و این سایت ها را بیابید ، پیدا کردن این لینک های واقعی ، برای بهینه سازی سایت با اهمیت است این اهمیت توسط گوگل بارها تایید شده اند.
لینک Google Places :
محل کسب و کار خود را در نقشه گوگل مپ ایجاد و از کلمات کلیدی هدفمند در قسمت پروفایل استفاده نمایید ، ثبت مقتصاد جغرافیایی برای سایت یک لینک قدرتمند و آسان است .
Linkedin :
Linkedin یک شبکه اجتماعی گسترده است ، Linkedin به کاربران اجازه می دهد با ایجاد اکانت در قسمت پروفایل خود تجربیات کاری ، مهارت های خود را عنوان و باعث ایجاد روابط کاری حرفه ای در دنیای واقعی می شود ، هر کاربر لینک دین تنها در قسمت پروفایل خود می تواند لینک dofollow به سایت خود بدهد ، داشتن لینک از سایت linkedin برای هر وبسایتی ارزشمند می باشد .
digg :
Digg یک وبسایت خبری است ، کاربران می توانند مقالات خود را پس از ایجاد ارسال نموده تا بر روی سایت قرار بگیرد ، سایت digg یکی از بهترین راه ها برای به اشتراک گذاشتن محتوا سایت است ، digg یک راهکار عالی برای ایجاد لینک و افزایش ترافیک سایت است ، کاربر می تواند در سایت digg مقالاتی که می خواهد ایجاد و تبلیغ کند و لینک هایی با پسوند dofollow برای سایت خود بدست آورد .
Foursquare :
Foursquare یک نرم افزار شبکه اجتماعی معروف بر اساس موقعیت جغرافیایی است ، با Foursquare کاربر می تواند پیوسته در هر موقعیتی با ارسال عکس نظر خود را به اشتراک بگذارد بدین ترتیب افرادی که در آینده به آن مکان میروند می توانند از نظر و تجربه شما استفاده کنند ، با ثبت نام در نرم افزار foursquare هر کاربر می تواند در قسمت پروفیل خود یک لینک قرار بدهد .
Reddit :
Reddit ( ردیت ) یک مجموعه از صفحات وب ، سایت ، تارنامه دارای دامنه و زیر دامنه های اینترنتی مشترک است . در reddit داده های متنی ، صوتی ،تصویری به اشتراک گذاشته می شوند کاربر با ثبت نام می تواند متن و لینک ارسال نمایند ، ردیک شباهت زیادی به سایت digg دارد .
Squidoo :
Squidoo یک سایت قدرتمند است ، Squidoo به کاربران اجازه ساخت صفحات چند رسانه ای بدون HTML می دهد ، در این سایت مقالات ، لنز و نویسندگان ، Lensmaster نامیده می شوند ، هدف سایت ایجاد سیستم اشتراگ گذاری است ، گرفتن لینک squidoo برای هر وبسایتی ازرشمند است .
Stumbleupon :
Stumbleupon سایت محبوب دارای پیج رنک بالا در زمینه ارائه محصول و مطلب در سطح بین المللی است ، Stumbleupon یک سایت عالی برای وبمستر ها جهت به اشتراک گذاشتن متن ، تصویر و لینک سایتشان می باشد .
Yelp :
یلپ ( yelp ) سایت و اپلیکشین شناخته شده در سطح بین المللی است ، yelp کمک می کند تا نزدیک ترین کسب و کار مرتبط با نیازتان را بیابند و کاربران را تشویق می نماید تا نظر خود با دیگر کاربران به اشتراک بگذارد ، با ایجاد اکانت یلپ می توانید در قسمت پروفیل خود لینک dofollow وبسایتتان را قرار دهید ، توجه داشته باشید لینک های گذاشته شده در قسمت نظرات پسوند nofollow می گیرند .
listings.local.yahoo :
listings.local.yahoo یک نمایه و پروفایل برای کسب و کار شما ایجاد می نماید ، listings.local.yahoo امکان افزودن عکس ، فیلم و پیشنهادات بر روی نمایه کسب کار را به کاربر می دهد ، حتما از کلمات کلیدی هدفمند در قسمت پروفایل و توضیحات استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید .
Ezine Articles :
Ezine Articles یکی از سایت های محبوب برای وبلاگ نویس ها است ، این سایت به کاربر اجاره می دهد در عوض متنی که تولید می کند برای سایتش لینک دریافت کنند به علاوه امکان بازنویسی و ویرایش مقاله برای کاربر ایجاد نموده است . Ezine Articles پوسته در حال به روزرسانی و جابه جایی لینک ها می باشد .
Hubpages :
Hubpages سایتی با پتانسیل قابل توجه بر مرورگر های گوگل است ، کاربر در مورد موضوعات انتخابی خود همراه با لینک ، متن ایجاد می نماید . سایت Hubpages در سال 2006 تاسیس شد و امروز یکی از رقیب های سر سخت سایت squidoo به حساب می آید .
جمع بندی :
هدف گرفتن بک لینک افزایش ترافیک ورودی کاربران به سایت شما طی زمان کوتاه برای بهبود رتبه شما در الگوریتم گوگل است. امروزه بازاریابی اینترنتی راهی تضمینی برای رونق بخشیدن به کسب و کار تمام مجموعه ها می باشد ، بنابراین پای رقابت سختی در میان است و این رقابت روز افزون در حال سختر شدن است ، در رتبه بندی های گوگل نقطه ی آرامشی وجود ندارد ، تمامی وبمستر ها به دنبال کشف راه هایی جهت افزایش رتبه سایتشان در گوگل هستند ، مطمئنا هنگام کشف راه های جدید ، رمز موفقیتشان را فاش نخواهند کرد ، ما در این مقاله تنها بخشی از ساده ترین و معروفترین ترین مدل های کسب لینک را عنوان نمودیم ، مطمئنا رقیب های شما هم تک تک این لینک ها را برای سایتشان دریافت نموده اند ، برای کسب رتبه های اول و دوم در گوگل نیاز به سپردن کار بدست مختصص های با تجربه علم سئو می باشد .

 

بک لینک چیست

در این بخش می خواهیم در مورد بک لینک و شیوه دریافت آن برای شما کاربران گرامی توضیحاتی بدهیم. همواره بک لینک Backlink یکی از مهم و پر بحث ترین موارد سئو بوده که سئو کاران مختلف در مورد آن نظرات متفاوتی دارند.
در ابتدا بهتر است بدانیم بک لینک چیست؟
بک لینک، لینک خروجیی می باشد که از صفحه ای به صفحه دیگر و در واقع از سایتی با سایت دیگر داده می شود و موجب انتقال کاربران با کلیک بر روی آن به سایت دیگر می شود. در همین ابتدا می توان متوجه شد بک لینک می تواند کاربرانی را به سایت شما انتقال داده و موجب بالا رفتن بازدید و ترافیک و در نتیجه رشد رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر شود.
زمانی که سایتی لینک سایت شما را در صفحه خود قرار میدهد به آن معنی می باشد که آن سایت به شما بک لینک داده است. (سایت شما از آن سایت لینگ گرفته و برای سایت شما مفید می باشد)
در واقع بک لینک یکی از فاکتورهای ارزشدهی به یک سایت از دیدگاه موتورهای جستجوگر به ویژه گوگل می باشد، تعداد بک لینک های با کیفیت و قوی به سایت شما است که باعث بالا رفتن اعتبار سایت شما در موتورهای جستجوگر می شود.
در همین ابتدا بهتر است این نکته را بگوییم بک لینک زیاد به این معنی نیست که سایت شما رتبه بالایی می تواند دریافت نمایید، در واقع با دریافت میزان بالای بک لینک بی کیفیت و مضر سایت شما نه تنها رشد نمی کند بلکه دچار جریمه و افت رتبه می شود. به همین دلیل در دریافت بک لینک بسیار باید دقت نمایید.

بک لینک


اکنون ببینیم بک لینک خوب و بد (مفید و مضر) چیست؟
بک لینک مفید :
1. بک لینک از سایتهای مرتبط با کلمه کلیدی شما
این نوع بک لینک بهترین و مفیدترین نوع بک لینک می باشد و دریافت آن بسیار سخت است، زیرا سایتهایی که دارای کلمات کلیدی مشترک به شما می باشد عموتآ رقیب شما هستند و به شما لینک نمی دهند. بهترین راه برای دریافت این نوع از بک لینک بررسی سایتهایی است که قابلیت ثبت نظر به همراه لینک را دارند تا بتوانبد از این طریق لینک خود را در آنها قرار دهید.
2. دریافت لینک های دائمی
تنها لینک های دائمی می توانند رتبه شما را به شکلی افزایش دهند که در آینده با افت رتبه مواجه نشوید. بهتر است بدانید در صورتی که لینک شما از سایتها حذف شود نتیجه آن لینک نیز از بین رفته و گوگل مشکوک به خرید لینک توسط شما می شود و سایت شما را جریمه خواهد نمود، به همین دلیل از خرید لینک های ماهیانه خودداری نمایید.
3. بک لینک یک طرفه
بکلینک یک طرفه و از سایتهای معتبر و قوی است که مس تواند سایت شما را قوی نمایید و تبادل لینک در واقع کاری کاملآ بیهوده است.
بک لینک باید به صورت منطقی و از سایتهای دارای رتبه بالا گرفته شود تا بتواند بهترین تاثیر را بر روی سایت شما داشته باشد، ولی بهتر است بدانید بهترین نوع بکلینک لینکی است که از سایتهای مرتبط و با رتبه بالا و بر روی کلمه کلیدی مورد نظر شما گرفته شود
بک لینک مضر :
1. بک لینک اسپم
بک لینک اسپم مضرترین نوع بک لینک می باشد و می تواند سایت شما اسپم کند و آن را از نتایج جستجو حذف نماید. بهتر است بدانید لینک های اسپم می توانند تاثیر لینک های خوب و مفید شما را نیز از بین ببرند. تشخیص لینک های اسپم بسیار مشکل است پس بهتر است اگر در این زمینه اطلاعات کاملی ندارید از سایتهایی که به اسپم بودن آنها مشکوک هستید لینک دریافت نکنید.
2. بک لینک از سایتهایی رتبه پایین
این نوع بک لینکها بسیار کم تاثیر و بی تاثیر می باشد و هزینه برای دریافت این نوع لینک ها عملآ کاری بیهوده است، پس زمان و هزینه خود را برای دریافت لینک های مفید صرف کنید.
3. گرفتن تعداد زیادی بک لینک در زمان کم
گرفتن میزان زیادی لینک در زمانی کوتاه بسیار کار مضری است و می تواند تمام لینک های شما را اسپم کند حتی اگر از سایتهایی با رتبه بالا گرفته شود. برای مثال زمانی که شما در یک روز صدها بک لینک دریافت نمایید گوگل به ورود این میزان لینک به سایت شما مشکوک و تمامی آنها را اسپم می کند و در سپس سایت شما را نیز اسپم می نماید.
در کنار موارد بالا بسیاری تکنیک های دیگری وجود دارد که بک لینک های شما را مفید و با مضر می کند. پس بهتر است بک لینک ها را هوشمندانه و با توجه دریافت نمایید. باید بدانید بک لینک مضر و اسپم یکی از مهمترین عوامل در پنالتی شدن سایتها می باشد، پس این کار بسیار کار دقیقی می باشد.
بک لینک Nofollow و Dofollow بک لینک
nofollow
بک لینک هایی که به صورت nofollow تعریف می شوند عمدتآ جنبه تبلیغاتی دارند ولی در سئو بی تاثیر نیستند و حتی بعضی از آنها بسیار موثر می باشند.
بک لینک dofollow یا follow
این لینک به این معنی است که گوگل و یا رباتهای جستجوی این لینک را تا مقصد دنبال کرده و این نوع بهترین لینک است و بیشترین تاثیر را در سئو دارد.
عوامل موثر در قدرت بک لینک:
Anchor text
همان کلمه ای است که به یک سایت دیگر لینک می‌شود.
Domain Authority
این فاکتور سن دامنه٬ تعداد لینک های ورودی و خروجی سایتی است که از آن لینک دریافت می کنید.
Page Authority
این فاکتور اعتبار صفحه ای است که از آن لینک دریافت نموده اید.
سایت‌های کشوری
بک لینک از سایتهای داخلی است که تاثیر مثبتی بر سئو سایت شما دارد.
تعداد لینک‌های داخل صفحه
این فاکتور بسیار مهم است و هرچه میزان آن کمتر باشد تاثیر لینک بیشتر است.
خرید بک لینک مفید است یا مضر ؟
نمی توان دقیقآ گفت خرید بک لینک مفید است و یا مضر زیرا در خرید بک لینک مهم آن است که لینک ها به چه میزان و از کجا گرفته شود، پس اگر تصمیم به خرید بک لینک از شرکتی که این کار را انجام می دهد اطمینان کامل داشته و در انتها از ان لیست جاهایی که لینک شما ثبت شده را دریافت نمایید.
راه های گرفتن بک لینک رایگان :
چندین راه برای دریافت بک لینک رایگان وجود دارد که خود شما می توانید آنها را انجام دهید و ما می خواهیم در این بخش به توضیح آنها می پردازیم:
1. ساخت وبلاگ
وبلاگهای مرتبط با کلمات کلیدی خود بسازید و در میان مطالب آنها لینک به سایت خود دهید تا کاربران آن وبلاگها از طریق آن لینک ها وارد سایت شما شوند.
2. شبکه های اجتماعی
با رونق شبکه های اجتماعی و استقبال بالا کاربران از آنها می توانید با ساخت شبکه های اجتماعی برای سایت خود و قرار دادن لینک سایت در آنها بک لینک قویی دریافت نمایید.
3. فروم ها
همواره فروم ها کاربران زیادی را به خود اختصاص می دهند و شما با قرار دادن مطلب همراه لینک در آنها می توانید کاربران آنها را به سایت خود وارد نمایید.
4. دایرکتوری
دایرکتوری ها سایتهایی هستند که لینک سایتهای دیگر را با توجه به موضوع فعالیت آنها در سایت خود قرار می دهند و شما با ثبت لینک سایت خود در انها می توانید بک لینک قویی دریافت نمایید
این تنها برخی از راه ها برای دریافت بک لینک موثر در سئو می باشد، که شما می توانید از آنها استفاده و رتبه سایت خود را افزایش دهید ولی در صورتی که به صفحه اول و رتبه های اول جستجو فکر می کنید بهتر است این کار را به شرکتی معتبر سپرده تا بک لینک ها باتوجه به تمام اصول سئو برای شما گرفته شوند

در صورت نیاز می توانید با کارشناسان ما از طریق ایمیل و یا شماره های تماس ارتباط برقرار کرده و اطلاعات بیشتری در مورد پکیج های بک لینک ما کسب نمایید.

 

چرا سئو

در پاسخ به سوال " چرا سئو " میخواهیم این مقاله را با ذکر یک مثال برای شما توضیح دهیم .
زمانی را در نظر بگیرید که می خواهید وزنتان را کم کنید . آیا این اتفاق یک شبه می تواند بیفتد؟ جواب این سوال واضح است. سئو و بالا آمدن در نتایج گوگل را میتوانیم به کم کردن وزن که یک شبه امکان پذیر نیست تشبیه کنیم. پس تاثیر سئو و دیده شدن در نتایج گوگل در طولانی مدت امکان پذیر است . البته کمتر و زیادتر شدن این مدت بستگی به پارامترهایی دارد که در ادامه این مقاله و مقاله های دیگر به آن خواهیم پرداخت. متخصصان سئو در مدتی که پیش بینی آن طبق تجربه و توانمندی های آنها کار سختی نیست می توانند سایت شما را به صدر نتایج آورده و ورودی های زیادی برای سایت شما بگیرند.

چرا سئو


شاید از خود بپرسید که راههای زیادی برای دیده شدن یک بیزینس وجود دارد اما " چرا سئو " ؟
جواب این سوال اینجاست، زمانی که شما از طرق مختلف بازاریابی می کنید و می خواهید بیزینس و کسب و کار خودتان را جامعه ی مشتریان مرتبط با کارتان نشان دهید مطمئنا فقط می توانید این کار را در طیف محدودی از زمان و مکان انجام دهید. به عنوان مثال تبلیغات بیلبوردی فقط بخش کمی از توجه مردم را به خود جلب خواهد کرد ، تبلیغات صدا و سیما ممکن است برای هر کسی که در حال تماشای تلویزیون است پخش شود و بسیاری از مخاطبین کسانی هستند که ممکن است اصلا به دنبال بیزینس شما نباشند. اما اینجاست که سئو می تواند شما را دقیقا به کسانی معرفی کند که دنبالتان هستند و می خواهند خدمات مورد نظر را از شما بگیرند. به عنوان مثال زمانی که یک مشتری کلمه طراحی سایت را در گوگل جستجو می کند تمام سایت هایی که با سئو بالا آمده اند و حرفه اصلی شان طراحی سایت است به شما نشان داده خواهد شد و این دقیقا تفاوت سئو با سایر راههای تبلیغات است.
اگر می خواهید که سایتتان زیر نظر یک متخصص سئو بالا بیاید دیگر عجول نباشید ، همه چیز را به یک سئو کار ماهر بسپارید و منتظر دیدن نتایجی که انتظار دارید باشید .
زمانی که سئو کار می خواهد کارش را شروع کند دو حالت وجود دارد . اگر طراحی سایت را از ابتدا به همان شخص سئوکار سپرده باشید وی سایت را با پایه ی اصولی مناسب سئو راه اندازی می کند و بر همان اساس کار را به جلو می برد اما اگر سایت شما توسط فرد دیگری طراحی شده باشد و بخواهید که فقط بخش سئو را به وی بسپارید در ابتدا باید بررسی هایی بر روی سایت شما انجام شود تا این موضوع که آیا سایت طراحی شده سئو بیس هست یا خیر بررسی شود.
در صورتی که مشکلاتی بر سر راه این پروسه در سایت از قبل طراحی شده شما وجود داشته باشد شخص متخصص سئو این نکات را برطرف کرده و پس از آن شروع به انجام پروسه ی گرفتن بک لینک و سایر ملزومات سئو میکند.
متخصصان سئو بر این باورند که موفقیت های اساسی در زمینه مطرح شدن در دنیای اینترنت منوط به این است که صبور باشیم و در طولانی مدت منتظر دیدن نتایج فوق العاده ی سئو بر سایتمان و جذب مشتریان واقعی و پرسود باشیم.

سئو تصاویر

سئو تصاویر یکی از شاخه های مهم علم سئو است که بر رتبه ی گوگل سایت شما تاثیر زیادی دارد ، سئو تصاویر شامل راهکارهایی در جهت بهینه سازی عکس های سایت شما می باشد ، با کمک سئو تصاویر سایت خود از طریق جستجوگر های گوگل بازدید کننده های بیشتری می یابید. اگر شما یک سایت دارید یا یک وبلاگ نویس هستید و مرتب بر روی سایت خود کار می کنید و مقاله و محتوا تولید می کنید ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید اضافه کردن عکس و تصویر مرتب با مطلبتان تاثیری بر آماره بازدید دارد ؟
اضافه کردن تصویر به علاوه ی جلوه ی زیبایی که برای صفحه شما ایجاد می کند توضیح تصویری کوتاهی در خصوص محتوای مقاله شما به مخاطب می دهد .
مطئنا شما عکاس نیستید و جهت پیدا کردن عکس مرتبط با محتوایتان در گوگل شروع به جستجو می کنید تا عکس مورد پسند را پیدا کنید ، اما برای اینکه این عکس را بهینه سازی کنید تا تاثیر مثبتی بر روی سئو سایتتان بگذارد لازم است ابتدا با کمک برخی از نرم افزار ها اندازه و حجم تصویر را تعییر داده و نامی مرتبط با مقاله برایش بگذارید تا موتور های جستجو گر گوگل بتوانند عکس را ببینند .
هنگامی که کاربر با ذوق و سلیقه برای مقاله عکس مرتبط و مناسب پیدا کند به خوانندگان این کمک را می کند تا مطلب را بهتر درک کنند ، یک تصویر مناسب ارزشمند تر از 1000 کلمه می باشد ، با توجه به اینکه در حال حاضر که افراد به دلیل خستگی حاضر نیستند جمله های بیشتر دو سه کلمه را بخوانند تصویر می تواند نظرشان را جلب نمایید ، بنابر این توصیه می شود به تمام مقاله های که وارد سایت می نمایید عکس اضافه کنید زیرا محتوای شما نیاز به تصویری دارد که مرتبط با هدف مقاله باشد .
بهینه سازی عکس برای سئو یک هنر است که موجب جذب مخاطبان از طریق جستجوی تصاویر در گوگل می شود ، با علم سئو تصاویر عکس ها را به نحوی برای سایت خود آپلود نمایید تا سرعت بارگزاری سایت را کاهش ندهد .
همانطور که توضیح دادیم عکس بر روی بازدید مقاله ی شما تاثیر خوبی دارد اما آمار نشان داده، مقاله هایی به علاوه ی عکس دارای GIF یا تصویر متحرک هستند محبوبیتر و پربازدید تر بوده اند .

سئو تصاویر


انتخاب نام مناسب سئو تصاویر
سئو عکس با انتخاب نام مناسب برای تصویرتان آغار می گردد، نام عکس اولین مرحله برای استفاده از کلامات کلیدی است تا گوگل بداند تصویر شما در مورد چیست ، مثلا اگر عکس شما تصویری از میوه توت فرنگی است نباید اسمش مثل 123.jpg باشد ، نام عکس شما بهتر است متشکل از کلماتی مانند توت-فرنگی-میوه.jpg باشد همانطور که محتوای مقاله ی شما در خصوص توت فرنگی است .
جستجو گر های گوگل چشم یا هوش ندارند که با دیدن عکس متوجه محتوایش شوند ، کلمات کلیدی کمک می کنند تا گوگل متوجه موضوع تصویر شود و به آن رتبه بدهند ، انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با عنوان مقاله ، استفاده از کلمه ی هم معنی انگلیسی بر رتبه ای که عکس کسب می نماید تاثثر زیادی دارد .
حجم عکس مناسب سئو تصاویر
بازدید کنندگان سایت به طور میانگین حدود 3 تا 5 ثانیه به سایت فرصت می دهد تا بارگذاری شود ، زمان لود شدن سایت یکی از الگوریتم گوگل هنگام رتبه بندی است ، لود شدن سریع تصویر مسئله ی بسیار مهمی برای سایت است ، تا کاربر بتواند سریع و راحت صفحه را باز کند و به جستجو در سایت پرداخته و به دیگر صفحات دیگر سایت هدایت شود ، حجم تصویر تاثییر زیادی بر زمان بارگذاری سایت دارد، مخصوصا وقتی تصویر بزرگی را بار گذاری می کنید به رزولوشن و ابعاد تصویر بسیار توجه نمایید .
عکس باید رنگ های زنده داشته باشد تا نمای جذابی به سایت بدهد ، پس لازم نیست انقدر حجم عکس را پایین بیاورید که جلوه اش را از دست بدهد و تار به چشم بیاید . تار و بی کیفیت بودن عکس ها هم تاثیر منفی بر ظاهر سایت شما خواهد گذاشت .
تاثیر alt و title بر سئو تصاویر
درج برچسب Alt و Title بر روی عکس یک راهکار هوشمندانه جهت سئو تصاویر است ، هنگامی که آلت و تایتل بر روی تصویر قرار می گیرند باعث می شوند تا موتور های جستجو گر هنگام لود کردن تصویر بفهمند تصویر شما در مورد چه موضوعی است . برچسب alt هنگامی که مرورگر توانایی ترجمه یا رندر عکس را ندارد یک جایگزین متن برای تصویراست ، جهت دیدن برچسب آلت فقط کافی است موس را بر روی عکس نگه دارید ، Alt و title برای سئو سایت شما بسیار ارزشمند می باشد و بر روی رتبه ای که کسب می کند تاثییر گزار است .
قوانین ساده و تاثییر گزار بر سئو عکس :
از کلمات کوتاه به زبان انگلیسی در نام عکس استفاده کنید.
در تگ آلت خوب است از سریال یا پارت نامبر مدل یا محصول استفاده نمایید.
علاوه بر اسم عکس از کلماتی که زیاد با این نام سرچ می شوند استفاده نمایید ، مانند : عینک-عینک طبی-خرید-قیمت.
هنگام استفاده از alt زیاده روی نکنید .
چگونه اندازه فایل تصویر را کاهش دهیم تا برای سایت ایده آل باشد ؟
یکی از رایجترین راه های کاهش اندازه فایل تصویر ، استفاده از فرمان save for web در نرم افزار فتوشاپ است . با استفاده از save for web می توانید تصویر را به کمترین اندازه قابل قبول برای چشمتان در آورید در صورتی که برنامه فتوشاپ بر روی سیستم خود نصب ندارید یا نحوه ی کار با فتوشاپ را بلد نیستید می توانید از ویرایشگر های آنلاین نظیر picMonkey یا FotoFlexer به صورت رایگان استفاده نمایید .
اندازه فایل مناسب سئو تصویر سایت :
سعی کنید حجم فایل تصویری خود را کمتر از 70 کیلوبایت نگه دارد ، این حجم ممکن است کمی نا خوشایند باشد به خصوص برای تصاویر بزرگ اما تاثیر بسیاری بر سئو تصاویر شما دارد .
کدام فرمت عکس مناسب سئو تصویر در سایت :
سه نوع فرمت کلی برای ارسال و ذخیره عکس با نام های GIF ، JPEG و PNG داریم ، که به بررسی نحوه ی تاثیرشان بر تصاویر می پردازیم ، اکثر نرم افزار های ویرایش تصویر می تواند عکس را به سه حالت مورد بحث ذخیره نماید. فرمت تصاویر JPEG یا .jpg قدیمی و معروف است و به فرمت تصویر استاندارد در اینترنت تبدیل شده است زیرا تصویر JPEG می توانند به طور قابل توجهی فشرده شوند و تبدیل به تصویر با کیفیت با اندازه کوچک شود ، تصاویر GIF با کیفیت پایینتر از JPEG هستند و بیشتر به عنوان آیکون ها و تصویر تزئینی سایت به کار برده می شوند ، توصیه میکنیم هنگام تولید گیف برای سایتتان از عکس های ساده و کوچک استفاده نمایید تا گیفت تاثیر مثبتی بر سایت شما بگذارد ، تصویر PNG جایگزینی مناسب برای GIF است . PNG از رنگ های بیشتری پشتیبانی می کند به همین دلیل محبوبیت بیشتری دارد ، اندازه فایل در PNG می تواند بزرگتر از آنچه شما با تصویر JPEG می سازید باشد . هنگام استفاده از پینگ باید بسیار مراقب باشید زیرا نسخه های مختلفی با اندازه های متفاوت دارد ، مثلا PNG-24 سه برابر PNG-8 اندازه دارد .اگر سه تصویر با فرمت های JPEG ، PNG و GIF را کنار هم قرار دهیم ، JPEG کیفیت بسیار خوب در حجم کم را نمایش می دهد بنابرین جهت سئو تصویر بهترین غالب JPEG می باشد .
سه نکته در مورد غالب عکس مناسب سئو تصویر :
از غالب JPEG برای ذخیره عکس استفاده نمایید زیرا کیفیت خوب در کنار حجم پایین دارد.
هرگز از تصاویر GIF برای عکس های بزرگ استفاده نکنید زیرا اندازه فایل بیش از حد زیاد می شود ، از گیفت ها برای عکس های ریز و تزئینی استفاده نمایید.
غالب PNG در تصاویر ساده و تزئینی نسبت به گیفت برتری دارد.
استفاده از نقشه سایت برای سئو عکس :
اکثر سایت ها به خصوص سایت های فروشگاهی از گالری عکس های زیادی در تمام صفحات سایت استفاده می نمایند تا آمار فروش را در فروشگاه اینترنتی خود بهبود دهند ، استفاده از نقشه سایت بر روی تصاویر به توجه Google کمک زیادی می کند زیرا مرورگرهای وب نمی توانند تصاویری را که در صفحه وب فراخوانی نشده اند را ردیابی کنند ، بنابرین برای اینکه گوگل را متوجه تصاویر سایت خود کنید لازم است تصاویر را در نقشه ی تصویری سایت فهرست نمایید .
همانطور که می دانید گوگل دستورالعمل های زیادی برای انتشار تصویر و رتبه بندی دارد ، با افزودن تصویر در Google sitemaps اطلاعات بیشتری در خصوص تصاویر موجود در سایت خود به گوگل می دهید ، این کار به گوگل کمک می کند تا تصاویر بیشتر از آنچه به طور معمول از طریق موتور های جستجو پیدا می کند ، بیابد .
در google sitemaps اضافه کردن برچسب برای تمام تصاویر اهمیت زیادی دارد ، همچنین شما این امکان را دارید تا با ایجاد sitemap جداگانه فهرست تصاویر ایجاد نمایید و تمام اطلاعات لازم را اضافه کنید .
سئو تصاویر تزئینی سایت :
وب سایت ها اغلب دارای مجموعه ای از تصاویر تزئینی مانند تصاویر پس زمینه هستند ، هر تصویر مربوط یا غیر مرتبط با محصولات یک تصویر تزئینی محسوب می شود ، اگر چه تصاویر تزئینی می توانند زیبایی و جذابیت زیادی به سایت دهند اما اغلب زمان بارگذاری صفحه را افزایش می دهند ، بنابراین باید نگاهی دقیق تر به تصاویر تزئینی سایت داشته باشید .
در ابتدا شما باید اندازه تمام تصاویر تزئینی در صفحات وب خود را بررسی کنید و از یک قالب جهت به حداقل رساندن حجم تمامی عکس ها استفاده نمایید .
در اینجا چند نکته برای کاهش اندازه فایل تصاویر تزئینی بازگو می کنیم :
برای تصاویری که الگوهای ساده دارند غالب PNG یا GIF ایجاد نمایید ، بدین صورت می توانید عکس های با کیفیت که فقط چندصد بایت بزرگ هستند.
در صورت امکان به جای استفاده از تصویر از css استفاده نمایید و زمینه های رنگی بسازید.
توجه زیادی به تصویر پس زمینه کنید ، تصاویر پس زمینه می توانند فایل های بزرگی باشند , بدون اینکه عکس کیفیتش را از دست بدهد تا حد امکان حجم تصویر را کاهش دهید.
حرف آخر:
همانطور که در ابتدا عنوان کردیم سئو تصویر یک هنر هوشمندانه جهت بازی با جستجوگر های گوگل و دست یابی به رتبه بالاتر در یک بازار رقابتی است ، با بهینه سازی تصاویر سایت خود می توانید آمار بازدید باور نکردنی داشته باشید .

سئو جوملا

سئو جوملا

در این مقاله می خواهیم به مبحث سئو جوملا بپردازیم. اگر می خواهید سایت جوملا راه اندازی کنید بهتر است که مفاهیم و مقدمات سئو جوملا را بلد باشید تا بتوانید به مرور زمان سایت جوملا خود را به رتبه های بالایی در گوگل برسانید . برخی اصطلاحات و مقدماتی وجود دارد که شما باید قبل از شروع و راه اندازی سایتتان با آنها آشنا شوید و پاره ای از تغییرات را بر روی قالب خود انجام بدهید تا موتور جستجوی گوگل بتواند براحتی سایت شما را شناخته و در نتایج خود کاربران را به سمت سایت شما بفرستد. در هر مقاله ما مباحث پیشرفته تری در این مورد یعنی سئو جوملا خواهیم نوشت که با پیشرفت قدم به قدم شما به یک متخصص سئوی جوملا و طراح قالب حرفه ای جهت استفاده در سایت خود تبدیل شوید. با ما در ادامه مقالات و بخش های بعدی آموزش ها همراه باشید...
برای راه اندازی سایت راه های زیادی وجود دارد اما یکی از بهترین راهها برای شروع استفاده از سیستم مدیریت محتوای جوملا است. سیستم مدیریت محتوا که به صورت مخفف به آن cms (content management system) نیز گفته می شود بر پایه ی یکسری اطلاعات اولیه و یک قالب کلی برای سایت شما پایه گذاری می شود.
مباحث اولیه که در این بخش مطرح میشود برمیگردد به قالبی که بر روی جوملا برای سایت شما در نظر گرفته شده است . تنظیماتی در این قالب وجود دارد که یک به یک آموزش خواهیم دید.
اولین نکته در طراحی سایت جوملا ، انتخاب صحیح و عاقلانه ی هاست است. به شرکتی که از آن هاست خریداری میکنید بسیار دقت کنید چرا که هاست سریع و بدون افت سرعت و قطعی ، می تواند در سئو جوملا بسیار موثر باشد ، علاوه بر انتخاب هاست مناسب با سرعت بالا ، یکی دیگر از نکاتی که بیس و پایه ی طراحی سایت جوملاست ، انتخاب نام دامنه می باشد . سعی کنید تا جایی که امکان دارد برای پیشرفت و بهبود نتایج سئوی سایت خود از نام دامنه ی مرتبط با فعالیت سایتی که در حال راه اندازی آن هستید استفاده کنید . البته به صورت تجربی این ثابت شده است که تاثیر نام دامنه بر سئو و بالا آمدن سایت شما مانند گذشته نیست اما این نکته در بهبود نتایج و نشان داده شدن در گوگل بی تاثیر هم نیست پس بهتر است که در صورت امکان اسامی مرتبط با فعالیتتان انتخاب کنید.
نکته ای که باید به آن اشاره شود تغییر دادن نام یکی از فایل هه به نام htaccess.txt در جوملا می باشد که باید بصورت دستی به نام htaccess تغییر داده شود . علت این امر نیز این موضوع است که قابلیت بازنویسی url فعال شود.

سئو جوملا


تغییر دادن فایل robot.txt
فایلی به نام robots.txt به صورت خودکار در جوملا وجود دارد و برنامه نویسان جوملا به صورت پیش فرض محتوای این فایل را طوری نوشته اند که گوگل نتواند تصاویر و فایل های عکس موجود در سایت شما را ایندکس کند و در کل دسترسی گوگل به عکس های شما توسط محتوای پیش فرض این فایل بسته شده است . از طرفی هم همه ما میدانیم که تصاویر برای سئو جوملا تاثیر بسیار زیاد مثبتی دارند و با کلیک گرفتن و لینک شدن به بخش های دیگر سایت می توانند علاوه بر افزایش بازدید کننده ها ، سایت شما را به نتایج بسیار خوبی در گوگل برسانند. حال کاری که شما در جهت بهبود سئو جوملا ی خود میکنید این است که محتوای این فایل را باز کرده و خطی که در آن /images/ نوشته شده است را پاک کنید. این کار باعث می شود که گوگل بتواند به پوشه ی تصاویر شما و عکس های موجود در سایتتان دسترسی داشته باشد و نتیجه ی این دسترسی پیشرفت در سئوی جوملا خواهد بود.
برای تصاویرتان عنوان بگذارید
برای تصاویری که در سایتتان استفاده میکنید عنوان مرتبط با مقاله و موضوعی که درباره ان می نویسید انتخاب کنید و در بخش title تصویر ان را وارد کنید . این موضوع میتواند کمک بسیاری به بالا آمدن سریع تر سایت شما در نتایج گوگل بکند . توضیحی که شما برای description و یا title تصاویرتان انتخاب میکنید توسط گوگل شناخته شده و کسانی را که جستجو های مرتبط با این موضوع داشته باشند را به سایت شما هدایت خواهد کرد ، و با این روش شما یک قدم دیگر به درخشیدن در صفحات اول گوگل نزدیک تر خواهید شد.
از عکس های سبک با سایز پایین برای سایتتان استفاده کنید
این نکته را در نظر داشته باشید که عکس هایی که در سایت استفاده میکنید نباید فضای زیادی از هاست را اشغال کنند و نباید باعث شوند که سایت شما باصطلاح سنگین شود. سعی کنید قبل از اینکه از تصاویر در سایت جوملا خود استفاده کنید حجم آنها را کم کرده و با حجم کمتری آنها را آپلود کنید . این کار به سبک تر شدن سایت شما و در نتیجه سرعت بالای سایت و در نهایت سئو جوملا شما کمک خواهد کرد.

فرم تماس

کاربران گرامی با استفاده از فرم زیر می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و در زمینه سئو سایت خود از آنها مشورت بگیرید. ما همواره بهترین راه حل را به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

آدرس ما

تهران - پونک، سردار جنگل، خیابان طباطبایی، خیابان زاگرس، پلاک 9 واحد 1
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
 
تلفن:  44491770 - 021
تلفن:  44491771 - 021
موبایل: 09126863580
تلگرام: 09126863580

به ما بپیوندید