تبلیغات گوگل

adwords

شرکت سئو اسمارت مجری تبلیغات گوگل با قیمت های مناسب و تعرفه های متنوع می باشد. ما سعی داریم با انجام تبلیغات گوگل موجب رونق کسب و کار شما شویم. 

شرکت سئو اسمارت مجری تبلیغات گوگل با قیمت های مناسب و تعرفه های متنوع می باشد. ما سعی داریم با انجام تبلیغات گوگل موجب رونق کسب و کار شما شویم. برای اطلاع از قیمت ها و همچنین سفارش تبلیغات گوگل با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

در ابتدا بهتر است به سوال تبلیغات گوگل چیست پاسخ دهیم.

تبلیغات گوگل یا Google AdWords در واقع روشی ساده برای نمایش لینک سایت در صفحه اول جستجو می باشد، به این صورت که به گوگل مبلغی پرداخت می کنید و گوگل لینک سایت شما را در صفحه اول نمایش خواهد داد که البته زیر یا کنار لینک "Ad" که ابتدای کلمه AdWord است دیده می شود. اگر در هنگام جستجو در گوگل سایت هایی را دیدید که این نشانه را دارند بدانید از Google AdWords استفاده کرده اند. بنابراین ادوردز به نوعی سیستم تبلیغاتی شرکت گوگل می باشد که صاحبان سایت می توانند بر روی کلمات کلیدی خاصی سرمایه گذاری کنند تا پیج آن ها در نتایج جستجو دیده شود. با توجه به هزینه هایی که افراد مختلف برای هر کلیک به گوگل می پردازند بیشترین درآمد شرکت گوگل از طریق موتور جستجو و سیستم تبلیغات آن می باشد. برای اینکه بتوانید از سیستم تبلیغات Google AdWords استفاده نمایید ابتدا باید یک حساب کاربری AdWords بسازید، اگر حساب کاربری گوگل دارید می توانید از آن استفاده کنید اما در غیر این صورت می توانید یک حساب کاربری جدید بسازید که کار ساده ای نیز می باشد. پس از ساخت حساب خود می بایست یکسری اطلاعات اولیه مانند موقعیت مکانی و زمانی خود را مشخص کنید. در آخر هم جزئیات صورتحساب خود را تکمیل می کنید تا گوگل بتواند هرماه صورتحساب را برای شما بفرستد. اما تا زمانی که لینک پیج شما تنها در صفحه جستجو نمایش داده می شود هزینه برای شما ندارد و فقط زمانی هزینه پرداخت می کنید که روی لینک پیج شما کلیک شود و از صفحه مورد نظر بازدید کنند.

سئو بهتر است یا تبلیغات در گوگل؟

همانطور که می دانید یکی از رایج ترین روش ها در بهینه سازی سایت و کسب رتبه برتر گوگل سئو می باشد که به نوعی یک سرمایه گذاری طولانی مدت و مطمئن برای جذب کاربران از طریق جستجو در گوگل به حساب می آید. از این رو که دیده شدن در گوگل می تواند سود فراوانی برای شما داشته باشد می توانید با بهینه سازی سایت خود به صورت مستمر، با وقف چند ماه زمان و کمی صبوری به این خواسته خود دست پیدا کنید. شاید با استفاده از این روش نیاز به زمان طولانی تری باشد تا به رتبه اول در سرچ گوگل دست پیدا کنید اما گرفتن این نتیجه توسط سئو ماندگارتر از سایر روش ها خواهد بود حتی در صورت متوقف نشدن و ادامه عملیات سئو به احتمال زیاد همیشه در رتبه اول گوگل باقی می مانید. در واقع سئو مجموعه عملیاتی است که جزء معیارهای گوگل در کسب امتیاز مثبت می باشد و می بایست بر روی سایت خود انجام دهید تا از نظر گوگل یک سایت معتبر شناخته شوید، معیارهایی مانند محتوای مناسب و مرتبط، انتخاب و نحوه استفاده از کلمات کلیدی، استفاده از بک لینک و سایت های دارای رتبه بالا و... برای دریافت مطالب بیشتر درباره سئو پیشنهاد می کنیم مقاله سئو چیست را مطالعه نمایید.

و اما میپردازیم به روش تبلیغات در گوگل

شاید برخی افراد زمان کافی برای رسیدن به رتبه اول در گوگل توسط سئو را نداشته باشند، راه سریعتر آن تبلغات در گوگل می باشد. در این روش می توانید به ازای هر کلمه کلیدی، مبلغی را در نظر بگیرید تا با کلیک هر کاربر روی لینک صفحه شما در نتایج جستجو، آن مبلغ از حساب کاربریتان برداشت شود. Google AdWords این امکان را به شما می دهد تا حداکثر هزینه روزانه تبلیغ خود را مشخص کنید و یقینا هرچه مبلغ پرداختی شما بیشتر باشد از جایگاه بهتری در گوگل برخودار خواهید بود. ویژگی دیگر تبلیغات در گوگل امکان زمانبندی و نمایش تبلیغ در هر ساعتی از شبانه روز می باشد، همچنین گوگل به شما گزارشی درباره تبلیغات در گوگل به همراه تحلیل آن در اختیار شما قرار می دهد. مهم ترین نکته در استفاده از این روش داشتن تکنیک و راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق می باشد زیرا تبلیغات گوگل همانند یک سیستم مزایده است و هر شخصی که مبلغ بیشتری پرداخت کند جایگاه بهتری در نتایج جستجو خواهد داشت.

به این ترتیب می توان به این نتیجه رسید که سئو یک روش بازاریابی مدت دار اما مطمئن بوده و هزینه آن نسبت به تبلیغات کمتر است، اما راهکار تبلیغات گوگل روشی سریع برای افزایش ترافیک سایت و فروش بیشتر بوده و همچنین هزینه بیشتری نیاز دارد. بنابراین با توجه به شرایط و توانایی های خود می توانید تصمیم بگیرید که کدام راه برای شما مناسب تر است، اما اگر بتوان از هر دو روش برای رسیدن به هدف مورد نظر استفاده کرد نتایج بهتری حاصل خواهد شد. به این صورت که در تبلیغات گوگل ظرف مدت کوتاهی در رتبه اول گوگل قرار خواهید گرفت و بازدید سایت یا صفحه شما افزایش پیدا می کند و با استفاده از محتوای مناسب و بهینه سازی سایت خود و دریافت امتیاز بیشتر در صفحه اول جستجو باقی خواهید ماند.

دریافت امتیاز و جایگاه تبلیغ در گوگل

در محاسبه هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز فاکتورهای زیادی می تواند تاثیرگذار باشد، اما نکته قابل توجه در این زمینه این است که نمی توان یک فرمول محاسبه قیمت برای انواع مختلفی از کلمه های کلیدی و حتی کلمات کلیدی مشابه برای تمام وب سایت ها در نظر گرفت. بنابراین جهت محاسبه قیمت هر کلیک، برای هر کلمه کلیدی به امتیاز مشخصی (Quality Score) که به اختصار QS نامیده می شود نیاز دارید که به 3 فاکتور اصلی زیر وابسته است:

  1. CTR یا Click Thrugh Rate
  2. Ad Relevancy
  3. Landing page Experience

CTR به معنای نسبت تعداد کلیک به تعداد نمایش

Click Thrugh Rate نسبت تعداد کلیک های تبلیغ شما به نسبت تعداد دفعات نمایش تبلیغ شماست، زمانیکه افراد کلمه کلیدی مرتبط با سایت شما را سرچ می کنند اگر برای مثال لینک صفحه شما 50 بار توسط کاربران مشاهده شود و فقط 10 بار روی آن کلیک کنند CTR شما 10% خواهد شد.

 Ad Relevancy به معنای مربوط بودن تبلیغ

Ad Relevancy به این معناست که محتوای صفحه شما باید با کلمه کلیدی که برای تبلیغ انتخاب می کنید مطابقت داشته باشد، برای مثال اگر شخصی کلمه کلیدی طراحی سایت را سرچ می کند باید متن هایی مرتبط با طراحی سایت مشاهده کند نه متنی درباره طراحی دکوراسیون یا طراحی لباس، در این صورت لینک سایت شما را باز نخواهد کرد.

Landing page Experience یا تجربه ورود کاربر به صفحه تبلیغ

ورود بیشتر کاربران به صفحه تبلیغ گوگل بستگی به موارد مختلفی همچون سرعت لود صفحه، طراحی مناسب پیج برای کاربران موبایلی، سهولت دسترسی به صفحات بعدی و ادامه خرید و در آخر مرتبط بودن اطلاعات پیج به کلمه کلیدی سرچ شده بستگی دارد. از آنجایی که کاربران دوست ندارند هنگام باز کردن صفحه مورد نظر زیاد منتظر بمانند، سرعت پایین لود شدن صفحه موجب می شود کاربران سایت را ترک کنند. برای مثال اگر از کلمه کلیدی فروش ماشین لباسشویی برای تبلیغ استفاده کردید و کاربر را به صفحه اصلی سایت که انواع مختلف لوازم خانگی را نمایش می دهد کاربر از جستجوی خود تجربه خوبی نخواهد داشت، پس بهتر است کاربر مستقیما وارد صفحه مرتبط با فروش ماشین لباسشویی شود.

در نهایت با توجه به 3 فاکتور اصلی ذکر شده گوگل ادوردز به شما امتیازی بین 1 تا 10 یا همان QS می دهد که این عدد در مبلغی که برای هر کلیک پرداخت کردید ضرب شده و بر اساس آن جایگاه شما در گوگل مشخص می گردد. بنابراین تنها پرداخت مبالغ بیشتر جایگاه بالاتری در گوگل به شما نمی دهد.

به عنوان مثال اگر سایت A مبلغ 10 سنت (Bid) برای تبلیغ خود بپردازد و امتیاز (QS) 5 داشته باشد:

Bid x QS = AD Rank

10 x 5 = 50

همچنین اگر سایت B مبلغ 5 سنت (Bid) یعنی نصف مبلغی که سایت A می پردازد هزینه کند و امتیاز (QS) 10 داشته باشد:

Bid x QS = AD Rank

5 x 10 = 50

با وجود پرداخت هزینه های متفاوت هر دو دارای یک امتیاز بوده و در صفحه جستجو پشت سر هم نمایش داده می شوند.

هزینه تبلیغات در گوگل چگونه محاسبه می شود؟

نتیجه ای که گرفته شد بر این مبناست که هرچه امتیاز QS شما بالاتر باشد جایگاه بالاتری نیز بدست می آورید. پس از اینکه رتبه و جایگاه تبلیغتان مشخص شد مبلغی که برای هر کلیک باید پرداخت کنید بر اساس (CPC) یا هزینه به ازای هر کلیک تعیین می گردد. در این قانون گوگل ادوردز اشخاصی که با رتبه پایین وارد مزایده می شوند را جریمه می کند و در مقابل افرادی که از رتبه بالاتری برخوردار هستند CPC کمتری دریافت می کنند و در واقع هزینه کمتری به ازای هر کلیک می پردازند. در نهایت رتبه تبلیغتان در CPC ضرب شده و مبلغ پرداختی به ازای هر کلیک برای شما در نظر گرفته می شود.

برای اطلاع از پکیج های تبلیغات گوگل ما از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان ما در تماس باشید.

 تلفن: 44491770-021

تلفن: 44491771-021

همراه و تلگرام: 09126863580

فرم تماس

کاربران گرامی با استفاده از فرم زیر می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و در زمینه سئو سایت خود از آنها مشورت بگیرید. ما همواره بهترین راه حل را به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

آدرس ما

تهران - پونک، سردار جنگل، خیابان طباطبایی، خیابان زاگرس، پلاک 9 واحد 1
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
 
تلفن:  44491770 - 021
تلفن:  44491771 - 021
موبایل: 09126863580
تلگرام: 09126863580

به ما بپیوندید