سئو سازی

سئو سازی چیست؟ در این مطلب قصد داریم به مفهوم سئو سازی بپردازیم تا دوستانی که تابحال با این موضوع برخورد نداشتند بیشتر با اصطلاح سئو سازی آشنا شوند.

سئو سازی چیست؟ در این مطلب قصد داریم به مفهوم سئو سازی بپردازیم تا دوستانی که تابحال با این موضوع برخورد نداشتند بیشتر با اصطلاح سئو سازی آشنا شوند. سئو سازی یا بهینه سازی سایت تعدادی عملیات مختلف هستند که بر روی سایت و همچنین خارج از سایت برای شناسایی به موتورهای جستجو مانند گوگل و جذب بازدید کنندگان انجام می شوند. این عملیات باید طبق اصول و قوانین گوگل باشند تا سایت در مسیر صحیح به سمت هدف خود حرکت نماید در غیر این صورت مورد جریمه گوگل قرار خواهد گرفت. سئو سازی، سایت شما را در اختیار افرادی که در جستجوی کالا یا خدمات شما هستند قرار می دهد و باعث می شود که بازدید کنندگان به مشتری تبدیل شوند. هر نوع سایتی اعم از سایت شرکتی، فروشگاهی، خبری، ورزشی و.... به سئو سازی نیاز دارد تا خود را از میان هزاران سایت مشابه و رقیب بالا بکشد و مورد توجه کاربران قرار گیرد.

چرا وبسایت ها به سئو سازی نیاز دارند؟
مهم ترین نیاز یک سایت به سئو سازی درصد بسیار بالایی از کاربران است که برای دریافت اطلاعات یا کالا و خدمات ابتدا به موتور جستجوی گوگل مراجعه می کنند. بنابراین بیشترین مشتریان خود را می توانید از این طریق بدست آورید، اما در صورتی که کسب و کار خود را آنلاین نکرده باشید بخش وسیعی از مشتریان خود را از دست خواهید داد. طراحی و ساخت وبسایت فقط قسمتی از راه اندازی و داشتن استراتژی در آنلاین مارکتینگ می باشد، در اصل وبسایت شما باید به نحوی طراحی گردد که در رتبه بندی گوگل از موقعیت خوبی برخوردار شود و کسب رتبه خوب از طرف گوگل نیز وابسته به سئو سازی یا رعایت اصول سئو در طراحی وبسایت می باشد. رقابت میان یک میلیون وبسایت فعال در ایران برای کسب رتبه بالاتر کار سختی می باشد و رسیدن به اولین جایگاه یک چالش بزرگ محسوب می گردد. سئو سازی و بهینه سازی یک وبسایت با هر موضوعی نقش بسزایی را برای داشتن یک موقعیت عالی در گوگل ایفا می کند.

انواع مختلف سئو سازی
سئو سازی وب سایت به روش های مختلفی انجام می شود که برخی از آن ها بر روی سایت و برخی خارج از وبسایت و به شکل های متفاوتی انجام می شوند، برخی از این روش ها دارای تاثیر خوب و مثبت و برخی از روش ها دارای تاثیر منفی می باشند. در سئو سازی وبسایت ها استفاده از روش های اصولی و ماندگار حتی اگر زمان بر باشند بهتر از روش هایی است که به سرعت به نتیجه رسیده اما ماندگاری ندارند و موجب کسر رتبه سایتتان خواهند شد. انواع روش های سئو عبارتند از On Page SEO، Off Page SEO، سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه که درباره هر کدام توضیحاتی خواهیم داد.

On Page SEO یا سئو داخلی: سئو سازی داخلی یا درون صفحه بر روی محتویات داخل صفحه مانند تصاویر، متن ها، پیوندها و همچنین کدهای سایت کنترل مستقیم دارد، به طور کلی سئو سازی داخلی به تمام محتویاتی که در سایت خود بارگذاری می کنید مربوط می شود. روش سئو سازی داخلی پایه تمام فعالیت های سئو و بهینه سازی سایت است به این جهت که بیشترین کنترل و عملکرد بر روی این بخش می باشد. تمام تغییرات ایجاد شده بر روی محتویات سایت در نتایج جستجو موثر می باشند به همین جهت انجام این روش به صورت صحیح و قبل از روش Off Page SEO اهمیت بسیاری دارد.

Off Page SEO یا سئو خارجی: در این روش برخلاف روش On Page SEO تمام کارهای مربوط به سئو سازی در خارج از سایت صورت می گیرد، Off Page SEO شامل یکسری عملیاتی است که به کسب رتبه سایت شما کمک می کند. بیشترین فعالیت سئو سازی خارجی مربوط به پیوندها می شود، بیشترین تمرکز بر روی پیوندهایی است که از سایت های دیگر به وبسایت شما داده می شوند و امتیاز خوبی در رتبه بندی سایت دارند. پس از آن نیز روش های دیگر برای سئو سازی سایت برای موتورهای جستجو انجام می شوند.

White Hat SEO یا سئو کلاه سفید: سئو کلاه سفید یک اصطلاح در زمینه سئو سازی سایت است و به تکنیک ها و ترفندهایی گفته می شود که از قوانین و اصول گوگل تبعیت می کنند و با بکار بردن این ترفندهای اصولی می توان به صورت اخلاقی و قانونی رتبه سایت را افزایش داد. در سئو سازی به این روش، سئو اخلاقی نیز گفته می شود زیرا به هیچ عنوان فعالیتی در جهت فریب یا دستکاری موتورهای جستجو در این روش صورت نمی گیرد. ممکن است انجام این روش و دریافت پاسخ آن نیاز به مدت زمان زیادی داشته باشد اما این پاسخ از طریق سیاست های صحیح بدست می آید و یک نتیجه ماندگار خواهد بود.

• Black Hat SEO یا سئو کلاه سیاه: در مقابل سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه قرار دارد که از استراتژی و تکنیک های غیراصولی در جهت فریب دادن و گول زدن موتور جستجوی گوگل برای بدست آوردن رتبه بالا در کمترین زمان مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که این روش اخلاقی نبوده و به رضایت کاربر و مفید بودن سایت برای بازدید کننده اهمیتی داده نمی شود و سایت تنها برای موتورهای جستجو سئو سازی می شود، مورد پسند گوگل نیست به همین جهت چنین سایت هایی از طرف گوگل جریمه خواهند شد. همچنین استفاده از روش سئو کلاه سیاه خطر حذف شدن سایت از صفحه نتایج جستجو را در پی خواهد داشت.

نحوه سئو سازی سایت
همانطور که گفته شد سئو سازی به مجموعه ای از فعالیت ها و استراتژی ها که عموما توسط سئوکار صورت می گیرد گفته می شود. این عملیات و فرآیندها به تنهایی تاثیر چندانی بر سئو سازی سایت نخواهند داشت و انجام آن ها در زمانبندی مشخص و با یک طرح و نقشه دقیق و اصولی نتیجه مثبت را در پی خواهد داشت. در ادامه تعدادی از عملیات سئو سازی را شرح خواهیم داد.

1. انتخاب نام دامنه مناسب:
انتخاب نام دامنه در سئو سازی سایت شما نقش غیر مستقیم دارد به این معنا که با انتخاب یک نام ساده برای سایت خود باعث می شود کاربران بتوانند آن را به خاطر بسپارند و در صورت لزوم به راحتی آن را به دیگران معرفی نمایند. همچنین انتخاب یک نام خاص و منحصربفرد کاربران بیشتری را جذب می کند و اعتبار و شخصیت به سایت شما می دهد. نام دامنه باید با موضوع سایت مرتبط باشد. انتخاب نام دامنه مناسب در برند سازی و همچنین سئو سازی سایت شما موثر می باشد پس بهترین نام را انتخاب نمایید و با عجله تصمیم نگیرید.

2. استفاده از پسوند دامنه مرتبط با کشورتان:
اگر سایت شما مختص ارائه خدمات یا فروش محصول به افراد در داخل کشور می باشد بهتر است که از پسوند همان کشور استفاده نمایید تا سایتتان رنک بالایی داشته باشد. در صورت انتخاب پسوند مختص کشور خود این احتمال وجود دارد که رتبه سایت در کل جهان بالا نباشد اما در کشور خود از رنکینگ بالایی برخوردار خواهید شد.

3. استفاده از کلمات کلیدی در عنوان:
در سئو سازی سایت تگ title یا عنوان مهم ترین بخش هر صفحه بعد از محتوا می باشد زیرا به گوگل می فهماند که موضوع صفحه درباره چیست. به همین جهت می بایست در عنوان هر صفحه از کلمه کلیدی مختص آن صفحه استفاده نمایید.

4. استفاده از کلمات کلیدی در تگ توضیحات:
تگ توضیحات در صفحه نمایش داده نمی شود بلکه در زمان جستجو زیر لینک هر صفحه به کاربر نشان داده می شود تا کاربر قبل از باز کردن لینک متوجه شود که داخل صفحه چه مطلبی قرار دارد. به همین جهت استفاده از کلمات کلیدی مختص آن صفحه در تگ توضیحات نیز مهم بوده و به سئو سازی سایت شما کمک خواهد کرد.

5. استفاده صحیح از تگ H1:
در فرآیند سئو سازی تکنیک دیگری که بعد از تگ عنوان مهم بوده و باید به آن توجه شود تگ H1 است، این تگ نیز همانند تگ عنوان به موتور های جستجو در شناسایی موضوع صفحات کمک می کند و باعث سئو سازی وبسایت برای موتورهای جستجو می گردد.

6. حذف محتوای تکراری:
از دیگر ترفندهایی که به شما در امر سئو سازی کمک می کند بررسی صفحات سایت و یافتن محتواهای مشابه و تکراری است، سایت های دارای محتوای کپی و تکراری مورد جریمه گوگل قرار می گیرند به همین جهت می بایست چنین متن هایی را حذف و متن های منحصربفرد را جایگزین نمایید.

بسیاری موارد دیگر نیز در سئو سازی سایت وجود دارند که در نهایت با رعایت تمام آن ها سایت پیشرفت خواهد کرد و به نتایجی خوبی خواهید رسید. همانطور که قبل تر هم گفتیم بهتر است که امور سئو سازی سایت خود را به یک سئوکار با تجربه و ماهر بسپارید زیرا تنها یک اشتباه کوچک می تواند تمام زحمات شما را به هدر دهد و برای سایتتان جریمه به همراه داشته باشد. در صورت نیاز به مشاوره سئو و یا سئو سازی سایت خود با ما تماس بگیرید.

 

فرم تماس

کاربران گرامی با استفاده از فرم زیر می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نموده و در زمینه سئو سایت خود از آنها مشورت بگیرید. ما همواره بهترین راه حل را به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

آدرس ما

تهران - پونک، سردار جنگل، خیابان طباطبایی، خیابان زاگرس، پلاک 9 واحد 1
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
 
 
تلفن:  44491770 - 021
تلفن:  44491771 - 021
موبایل: 09126863580
تلگرام: 09126863580

به ما بپیوندید