سئو محلی یکی از مفاهیم نسبتا جدید بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد که در این مقاله قصد توضیح سئو محلی چیست ، مفاهیم و … را داریم. موتورهای جستجو مثل گوگل مکان جغرافیایی افراد را بررسی می کند و بر حسب مکان جغرافیایی نتایج خود را برای کاربران فهرست می کند. محل و مکان جغرافیایی افراد از طریق IP کامپیوترها مشخص می شود، محل کسب و کار شما با رعایت نکات ساده قابل تعیین و تشخیص کاربران می باشد.

سئو محلی

سئو محلی  Local seo چیست؟

گوگل امروزه دقت بسیاری به جستجو بر اساس مکان جغرافیایی و ارائه نزدیکترین نتیجه به کاربران را دارد. اگر شما سرویس، خدمات و… را در محدوده ی خاصی از نقشه یا شهری انجام دهید بهتر است از سئو محلی استفاده نمایید. به عنوان مثال کاربری دنبال رستوران درغرب تهران می گردد و بعد از سرچ در گوگل لیست رستوران هایی که در گوگل موقعیت مکانی شان ثبت شده لیست می شوند و به مخاطب ارائه می شود. یا مثالی دیگر مخاطبی دنبال بهترین آموزشگاه رانندگی در اصفهان سرچ میزند و لیستی از بهترین آموزشگاه های رانندگی اصفهان به او نمایش داده می شود. اولین قدم در سئو محلی انتخاب عباراتی است که اسم شهر، مکان و … در آن استفاده شده باشد و قدم بعدی به کارگیری عبارات انتخاب شده در جای مناسب داخل متن می باشد. قطعا کسب لینک های واقعی و مناسب از سایت های مرتبط و با توجه به عباراتی که بر روی آن ها هدف گذاری شده در سئو محلی سایت شما تاثیر به سزایی می گذارد.

اشتباهات متداول سئو محلی

برداشتن قدم های اشتباه می تواند رتبه سایت شما را کاهش دهد و یا حتی موجب جریمه از طرف گوگل و پنالتی شدن سایت شما شود، در این قسمت به بعضی اشتباهات متداول در سئو محلی می پردازیم.

۱)عدم استفاده از کد تلفن شهر

نام و نام خانوادگی، آدرس، کد شهر یکی از ویژگی های مهم در رتبه بندی جستجوی محلی می باشد. اگر زمانی که شماره تلفن خود را وارد سایت می کنید کد شهر را وارد نکنید یکی از موارد موثر در سئو محلی را از دست داده اید.

۲)اضافه نکردن آدرس سایت

گوگل آدرس های پستی را شناسایی می کند، اگر در صفحه تماس سایت خود از کروکی برای نمایش محل خودتان استفاده کرده اید حتما آدرس را به صورت متنی اضافه کنید چون گوگل قادر به درک کروکی سایت شما نمی باشد.

۳)اهمیت ندادن به سرعت سایت

گوگل علاقه مند به ارائه بهترین نتیجه به مخاطبان است. سایت شما باید به سرعت لود شود و بالا بیاید تا تجربه کاربری خوبی در ذهن مخاطب ایجاد شود. سرعت بالا و محیطی کاربر پسند از دید موتورهای جستجو بسیار با اهمیت است.

۴)فعالیت نداشتن در شبکه های اجتماعی

یکی از معیارها ی مهم برای رتبه بندی سایت از دید گوگل اشتراک کذاری مطالب می باشد که یکی از ویژگی های مهم در سئو محلی می باشد.

اگر احساس می کنید local seo کسب و کار خودتان را می توانید شروع و راه اندازی کنید قبل از هر کاری کلمات کلیدی که ممکن است به ذهن کاربران خطور کند را در نظر بگیرید، بعد با استفاده از keyword planner  پر بازدید ترین کلمات را به دست آورید سپس عبارات را در گوگل سرچ کرده و رقیبان خود را شناسایی کنید. شما می توانید کم رقیب ترین و پربیننده ترین کلمات را در نظر بگیرید و بر روی آن ها هدف گذاری کنید.

در واقع سئو محلی روشی برای سئو و بهینه سازی وب سایت بر اساس جایگاه در نتایج جستجوی محلی کاربران است، با تحقیقات انجام شده توسط گوگل می توان گفت یک سوم ورودی سایت ها از طریق گوگل محلی می باشد.

دریافت بک لینک های مناسب از سایت های مرتبط با زمینه کاری شما، لینک ها باید با هدف روی نام تجاری شما ایجاد شده باشند. مثلا شما ممکن در عبارت ” آموزشگاه زبان” در موتورهای جستجو جایگاه مناسبی نداشته باشید اما می توانید با رعایت اصول سئو محلی، هدف گذاری بر عبارتی مثل ” آموزشگاه زبان در تهران” به سرعت پیشرفت کرده و رتبه خوبی به دست آورید.

استفاده  از اسلایدر در سئو محلی

در واقع اسلایدر یک عکس افقی و رنگی که در بالای نتایج صفحات جستجو به نمایش در می آید. اسلایدر بهترین نتایج را به کاربران نمایش می دهد. سایت هایی که در گوگل پلاس مکان و موقعیت آن ها مشخص است و عکس از موقعیت خود دارند، گوگل با استفاده از آن ها اطلاعات تصاویر مورد نیاز کاربران را در اختیارشان قرار می دهد. در اسلایدر به نوعی محل و مکان فعالیت تان به نمایش گذاشته می شود. در اسلایدر ۹ نتیجه بهتر و برتر در جستجوی محلی به مخاطبان ارائه می شود، عکس و تصاویر نمایش داده شده در اسلایدر گوگل همان تصاویر و عکس هایی است که از طریق مسئول سئو محلی یا مشتریانتان به اشتراک گذاشته شده و نمایش داده می شود. محتوا و متن  استفاده شده در صفحات سایتتان نباید با صفحات دیگر تکراری بوده و باید مفید باشد، همچنین می توانید با ایجاد سایت در گوگل پلاس نظرات، پیشنهادات کاربران را بخوانید و از آن ها استفاده کنید.

موتورهای جستجو مثل گوگل همیشه در پی برآوردن نیازهای کاربران و ارائه بهترین سایت ها برای رفع نیاز آنان می باشد. موقعیت هایی که بر روی نقشه سایت ایجاد و ثبت شده اند مثل نام خانوادگی، آدرس، تصاویر و… می تواند شامل نظرات، پیشنهادات، پرسش و پاسخ از کاربران باشد تا بتوانید کیفیت خدمات و… از این طریق به خواسته کابرانتان افزایش و ارتقاء دهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست