آیا میدانید محتوای همیشه سبز چیست ؟ امروزه برای داشتن سایت به روز و پر بازدید نیاز به محتوای جذاب و با کیفیت دارید، محتوایی که کسب رتبه نخست در جستجو ها و بازاریابی آنلاین را برای شما به ارمغان بیاورد. در این مقاله قصد داریم به بهترین و مهم ترین اشکال تولید محتوا یعنی محتوای همیشه سبز چیست ، مفاهیم، اهمیت آن و … بپردازیم.

محتوای همیشه سیز

در زمان گذشته سایت ها با داشتن چند صفحه درباره ما، محصولات، تماس با ما و طراحی دلنشین سایت کاربران را جذب می کردند اما امروزه با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی اداره و مدیریت یک سایت خوب احتیاج به متن و محتوای به روز دارد. محتوای خوب شامل ویژگی هایی می باشد که در این قسمت به چند مورد آن می پردازیم:

  • محتوایی که سایت شما را در موتورهای جستجوگر در مقایسه با رقبا در رتبه بالاتری قرار دهد.
  • محتوایی که توانایی جذب کاربران جدید برای سایت را داشته باشد.
  • محتوایی که توانایی آموزش و سرگرم کردن کاربران سایت را دارا باشد.
  • محتوایی که توانایی ارائه اخبار و اطلاعات از شرکت شما، خدمات را به مخاطبانتان داشته باشد.

در اصل محتوای سایت وظایفی برعهده دارد از قبیل:

وبلاگ در سایت ها بهترین جا برای قرار دادن محتوا در سایت ها می باشد. وبلاگ ها مزیت و امکاناتی را به  صاحبان سایت ها می دهد، سایت هایی که وبلاگ های فعال دارند ( بیش از ۲۰ پست در ماه) ۵ برابر بیشتر از وبلاگ هایی که کمتر ۴ پست در ماه استفاده می کنند بازدید کننده دارند.

محتوای همیشه سبز چیست ؟

اگر شما دارای سایتی هستید و در سایتتان قسمت وبلاگ نویسی دارید به آن قسمت رفته، فهرست وبلاگ های خود را در ماه ها و سال های قبل جستجو و بررسی کنید، اگر محتوایی دارید که همین امروز هم با گذشت زمان می توان آن را انتشار داد به  آن محتوای همیشه سبز evergreen content می گویند.

در واقع جواب به سوال محتوای همیشه سبز چیست آن بوده که محتوا با گذر زمان و پیشرفت علم اهمیت خود را از دست ندهد و مثل یک درخت همیشه سبز باشد، چنین محتوایی همیشه قابل استفاده برای سایت (وبلاگ) و مخاطب می باشد.

به عنوان مثال اگر شما یک کلینیک دندانپزشکی دارید می توانید در سایتتان از اخبار داخلی و خبرهای روز دندانپزشکی استفاده کنید، از آخرین متدهای ایمپلنت، انواع روکش و…بگویید که به آن محتوای همیشه سبز می گویند چون خاصیت این مطالب با گذر زمان کم نمی شود و اهمیت خود را از دست نمی دهند.

مطالبی که همیشه سبز نیستند عبارتند از:

  • مطالب آماری و مطالبی که مختص به یک بازه ی زمانی خاصی باشد.
  • خبرهای به روز تکنولوژی و محصولات و فن آوری ها
  • اخبار و تحلیل های وقایع روز

مطالب همیشه سبز برای وبلاگ ها بسیار با اهمیت می باشند که در این قسمت ۳ دلیل اهمیت مطالب همیشه سبز را باهم می خوانیم.

۱)جایگاه بالاتر در موتورهای جستجو

همان طور که گفته شد با گذر زمان از اهمیت و کیفیت محتوای همیشه سبز کاسته نمی شود، به همین دلیل قرار دادن این مطالب در وبلاگ ها باعث کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو می شود. مثلا همیشه افراد زیادی هستند که برای کسب اطلاعات در مورد خشکی مو دنبال اطلاعات می گردند، آن ها در ابتدا می خواهند روش های عادی و خانگی برای رفع خشکی مو پیدا کرده و بعد سراغ عوامل موثر و تاثیر گذار آن می روند. در نتیجه استفاده از کلمات کلیدی موثر در جذب مخاطبان بسیار تاثیر گذار می باشد.

۲)بازدهی بالا و جذب مداوم مخاطب

مطالب همیشه سبز ترافیک بلند مدت و مداوم را طی زمان برای وبلاگ به وجود می آورند و مثل موارد دیگر فقط برای بازه ی خاص مخاطب را جذب سایت و وبلاگ شما نمی کند. مطالب همیشه سبزی که در وبلاگتان اضافه واستفاده می کنید تا چند سال آینده هم برای سایتتان بازدید کننده از طریق موتورهای جستجو جذب می کند.

۳)کسب اطلاعات مشتریان بالقوه

با ترافیک ایجاد شده توسط مطالب همیشه سبز می توانید از آن در سیستم فروش و بازاریابی خود استفاده نمایید. برای این کار فقط لازم است شما مطالب همیشه سبز با کیفیت در وبلاگتان قرار دهید و در انتهای مطلب از کاربر برای دریافت همیشگی این نوع مطلب ها بخواهید که در وبلاگ شما ثبت نام کند. اگر بتوانید در این مرحله با کاربر ارتباط گرفته و اطلاعات او را بگیرید می توانید او را به یک سرنخ فروش تبدیل کرده که با حفظ ارتباط با آن و ایجاد سایر خوراک های با کیفیت درمدت بلند او را به مشتری تبدیل کنید.

حال برای جذب کاربر و مخاطب از طریق محتوای همیشه سبز احتیاج به چند روش مهم می باشد که در این قست مقاله محتوای همیشه سبز چیست به آنان می پردازیم ، که در این روش ها مثل سایر روش های سئو مثل برند سازی، بازاریابی، افزایش رنک گوگل و… هیچ میانبری وجود ندارد. مشتریان زیادی هستند که دنبال روشی برای افزایش بازدید سایتشان هستند که افزایش بازدید را در یک ماه به دو برابر برسانند. ما به مشتریان روش های  بازاریابی اینترنتی محتوا، ایجاد و انتشار اخبار و … را بسته به حرفه و خدماتشان، به عنوان روش بلند مدت پیشنهاد می دهیم. با به کار گیری استراژی هایی که قصد توضیح آن را داریم توقع معجزه یک شبه را نداشته باشید ولی می توانید انتظار معجزه ۶ تا ۱ ساله را داشته باشید.

۱) انتخاب تیترهای همیشه سبز

سوژه های انتخابی شما باید به طور کلی با صنعت و کسب و کار شما در ارتباط باشد، طوری که بعد از توضیح آن را به محصول یا خدماتتان به طور مستقیم وصل نکند. مثلا اگر آژانس مسافرتی هستید به جای نوشتن در مورد فروش پکیج های ویژه و … در مورد گردشگری، مقاصد دیدنی دنیا، مقاصد دیدنی آسیا، روش سفر به آن ها و …بنویسید در واقع خود را از نقش فروشنده خارج کرده و به یک راهنمای گردشگری مبدل کنید.

۲)استفاده از کلمات کلیدی

کلمات کلیدی تاثیر به سزایی در پیدا کردن سایتتان توسط موتورهای جستجو و دیده شدن توسط مخاطبان را دارد. برای پیدا کردن کلمات کلیدی می توانید از زبانه گوگل ادوردز یا سرویس های مشابه استفاده کنید، با استفاده از این سرویس ها  شما دسترسی به کلمات کلیدی که توسط کاربران جستجو می شود را دارید. سپس با انتخاب کلمات کلیدی باید محتوایی ایجاد کنید و از کلمات کلیدی انتخاب شده در آن به خصوص در تیترها  استفاده نمایید.

۳)ایجاد تقویم برای مطالب وبلاگ

به کارگیری از روش درست اگر بی برنامه و نا منظم باشد خروجی خوبی ندارد. شما برای تولید محتوا هم احتیاج به تقویم و برنامه ریزی دارید، مثلا خود را متعهد کنید که هفته ای یک بار یک مطلب همیشه سبز ایجاد کنید.

۴)محتوامنحصر به فرد تولید کنید نه کپی

کپی کردن مطالب سایت های دیگر به عنوانی دزدی می باشد و کار غیر اخلاقی می باشد. اگر از بعد اخلاقی آن بگذریم بارگذاری محتوای کپی در سایت، هیچ نکته مثبتی در تولید محتوای سایتتان ندارد.

در اصل الگوریتم های موتورهای جستجو مطالب کپی شده را تشخیص داده و سایت را جریمه کرده یا سایت را پنالتی می کند، در اصل به جای افزایش رتبه و جذب مخاطب رتبه سایت شما در جستجو پایین تر می آید. گوگل قصد در اختیار گذاشتن بهترین محتوا را به مخاطب دارد که یکی از ویژگی های آن منحصر به فرد بودن محتوا می باشد.

با توجه به موارد ذکر شده در مقاله محتوای همیشه سبز چیست می توان نتیجه گرفت که محتوای همیشه سبز مطلب و محتوایی می باشد که تمام یا بخش زیادی ازانسان ها در طول زندگی به آن محتوا نیاز خواهند داشت. اگر با این دید به قضیه نگاه کنیم در می یابیم که تولید محتوای همیشه سبز نوعی سرمایه گذاری برای جذب مخاطب و بازدید کننده ی بیشتری در سایت و در نتیجه موفقیت سایت می باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست