سئو اسمارت با تجربه چندین ساله خود در زمینه سئو و بهینه سازی سایت آماده ارائه خدمات به شما هموطنان گرامی باشد. تیم ما با تجربه فرآوان و با دارا بودن پروژه های موفق بسیاری می توانند بهترین راه را برای رشد کسب و کارتان به شما پیشنهاد نموده و موجب شوند شما در کمترین زمان ممکن به بهترین بازدهی از سایت خود برسید. شما کاربران گرامی می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان تخصصی ما تماس حاصل نموده و از آنها مشاوره رایگان دریافت نمایید تا بتوانید بهترین راهکار را برای رشد سایت خود انتخاب نمایید.
به صورت معمول روش کار ما به این صورت است که کارشناسان ما با دریافت آدرس سایت و همچنین کلمات کلیدی پیشنهادی از طرف شما کار را شروع نموده و سایت شما را از نظر مشکلات سئو و کدنویسی بررسی نموده و مشکلات و راهکار حل آنها را به شما اعلام می نمایند، سپس طبق کلمات کلیدی اعلامی شما رقبا را در آن کلمات آنالیز نموده و بهترین راهکار را برای رشد سایت و رسیدن به رتبه های بالا در کلمات کلیدی به شما اعلام می نمایند. همچنین در صورتی که کلمه کلیدی هدف برای سایت خود نداشته باشید می توانید با اعلام ادرس سایت و برخی از رقبا کاری خود از تیم سئو ما درخواست اعلام کلمات کلیدی نمایید تا تیم ما کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را اعلام نمایند.
همواره هدف تیم سئو اسمارت رشد کسب و کار شما و رونق دادن به آن در فضای اینترنت می باشد، به همین دلیل ما برخی از خدمات خود را مانند انالیز سایت و مشاوره های اولیه را به صورت رایگان برای شما در نظر گرفته ایم تا ابتدا شما در زمینه سئو و مسیر راه رشد سایت خود اطلاعات کسب نمایید و سپس با دید باز آماده عقد قرارداد با شرکت ما و یا هر شرکت دیگری باشید. رسالت تیم ما کمک به شما برای دریافت بازدهی عالی از سایت خود می باشد و ما همواره قرارداد و سود خود را در درجه بعدی اهمیت قرار می دهیم.

سئو
تیم ما بدون هیچ چشم داشتی به شما مشاوره های اولیه را می دهد و برخی آنالیزهای ارزشمند را بر روی سایت شما به صورت رایگان انجام می دهد، تا شما راه را اشتباه نروید و در کمترین زمان به بهترین نتیجه دست یابید، زیرا یک مشکل کوچک در سایت می تواند زحمات چند ساله شما را به باد دهد و یا مدتها شما بر روی سئوسایت خود کار کنید و نتیجه مطلوب را دریافت نکنید. حتی در صورتی که شما برای سئو خود با فرد یا شرکت دیگری قرارداد بسته باشید، باز هم ما می توانیم به صورت دوستانه در کنار شما بوده و مشکلات کار شما را اعلام نماییم تا از سئوکار خود درخواست نمایید آنها را رفع نمایید.
در ادامه این بخش توضیحاتی در مورد سئو و انواع آن، همچنین برخی تکنیک ها و روشهای انجام بهینه سازی سایت برای شما بیان خواهیم نمود که با مطالعه آن می توانید مفهوم سئو را بهتر درک نموده و اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب نمایید:

سئو چیست؟

در ابتدا بهتر است توضیحاتی در مورد سئو برای شما بیان نماییم تا درک بهتری از آن داشته باشید. سئو در واقع مخفف Search Engine Optimization است و به صورت SEO نوشته می شود. در معنای لغوی به معنی بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر می باشد و به زبان ساده به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که باعث می شود سایت شما در رتبه های جستجو در نتایج بالاتر قرار بگیرد. در بسیاری از منابع ایرانی و خارجی ذکر شده سئو سایت شامل ۲۰۰ فاکتور می باشد (البته از نظر ما تعداد فاکتورها بیش از این عدد می باشد) که این موارد تعیین می نمایند که سایت شما چه جایگاهی در نتایج جستجو داشته باشد.
بهتر است بدانید سئو تنها برای موتور جستجوگر گوگل نمی باشد ولی به دلیل استفاده فرآوان از گوگل، تمرکز بر روی نتایج در این جستجوگر می باشد. سئو شاید در واژه و معنی بسیار ساده باشد ولی دارای اصول و تکنیک های بسیار پیچیده ای می باشد که در استفاده از انها باید دقت بسیاری داشته باشید، زیرا در صورت اشتباه در این موارد امکان جریمه از طرف گوگل و حذف سایت از نتایج وجود دارد. در ادامه انواع و روشهای سئو را برای شما توضیح خواهیم داد، تا انتهای این بخش با ما باشید.

اهداف سئو

هدف سئو بسیار ساده است و هدف آن دیده شدن سایت شما و در نتیجه ورود کاربران به سایت و رونق کسب و کار شما می باشد. با یک مثال ساده سئو را برای شما توضیح خواهیم داد: تصور کنید یک فروشگاه در یک کوچه کوچک در یک محله خلوت داشته باشید و یا به عبارتی دیگر یک فروشگاه در بیابانی داشته باشید که هیچ فردی از انجا رد نمی شود، این مانند سایتی است که سئو نشده و رتبه ای در نتایج جستجو ندارد، در نتیجه کاربری سایت شما را پیدا نمی کند که وارد آن شده و تبدیل به مشتری شما شود. در مقابل تصور کنید یک فروشگاه در یک خیابان خیلی خوب و پر رفت و آمد در مرکز شهر دارید، این مورد در واقع مانند سایتی است که به درستی سئو شده و در نتایج جایگاه مناسبی دارد و کاربران بسیاری روزانه وارد آن شده و تبدیل به مشتری می شوند. با همین مثال ساده می توانید اهمیت بالای سئو را در کسب و کار اینترنتی دریابید.
طبق تحقیقات مشخص شده اغلب کاربران بعد از جستجو کلمه کلیدی مورد نظر خود تنها وارد سایتهای صفحه اول نتایج جستجو می شوند و باید بدانید بسیاری از آنها تنها بر روی سه و یا پنج لینک اول کلیک می نمایند، در نتیجه هدف شما برای سئو باید تنها صفحه اول و سپس اولویت شما سه و یا پنج لینک بالای صفحه اول باشد. زمانی که به این نتیجه دست یابید افزایش راندمان از سایت را به صورت بسیار سریع خواهید دید. به این نکته هم توجه نمایید سریع به هدف رسیدن را به قیمت انجام سئو غیر اصولی انجام ندهید و همواره از سئو استاندارد و طبق الگوریتم های گوگل استفاده نمایید تا رتبه ای ثابت و ماندگار داشته باشید. در ادامه در مورد انواع روش سئو برای شما توضیح خواهیم داد تا دریابید سئو اصولی چه تفاوتهایی با سئو غیر اصولی و مخرب دارد.

انواع روش سئو

در این بخش انواع روشهای سئو را برای شما بیان خواهیم نمود تا درک بهتری نسبت به آنها پیدا نموده و بدانید کدام روش برای شما مناسبتر است.

انواع روش سئو

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید در واقع سئو اصولی و طبق استانداردهای اعلامی گوگل می باشد. این نوع بهینه سازی سایت بهترین روش کار بوده ولی متاسفانه به دلیل سختی، میزان انرژی و زمان زیادی که نیاز دارد در کشور ما کمتر از آن استفاده می شود.
نکته: سئو انجام شده توسط تیم ما به صورت کلاه سفید و کاملا طبق استانداردهای اعلامی گوگل می باشد.
در سئو کلاه سفید تمرکز بر روی رضایت کاربر می باشد به این معنی که با انجام کارهای مختلف و تکنیک های زیادی باعث می شویم کاربر از سایت شما لذت برده و زمان بیشتری در آن سپری نمایید و در نتیجه گوگل به سایت شما رتبه بهتری خواهد داد. در سئوکلاه سفید مواردی مانند: سرعت سایت، محتوا مفید، تصاویر جذاب، بهینه بودن حالت نمایش در موبایل و بسیاری موارد دیگر اهمیت بالایی دارند.
سئو کلاه سفید هزینه و زمان بیشتری میبرد ولی در مقابل نتیجه و رتبه ای که به دست می آورید ثابت بوده و ریسک جریمه و مانند آن وجود ندارد. پیشنهاد تیم ما همواره استفاده از این نوع سئو سایت می باشد.

سئو کلاه سیاه

اگر کمی در مورد سئو تحقیق کنید با نام سئو کلاه سیاه حتما برخورد می نمایید. این نوع سئو بدترین نوع سئو می باشد و در ان با استفاده از راه هایی برای فریب موتور جستجوگر تلاش می شود سایت در زمانی بسیار کم به رتبه خوبی دست یابد، ولی نکته اینجاست که دیر یا زود گوگل متوجه آن شده و در بهترین حالت رتبه سایت شما را میگیرد و در بدترین حالت سایت را برای همیشه جریمه و از نتایج خود حذف می نماید و این یعنی مرگ یک کسب و کار اینترنتی.
متاسفانه این نوع سئو در کشور ما بسیار رایج می باشد زیرا افراد با کمترین انرژی و زمان به رتبه ایده آل رسیده و از جریمه های بعد ان نیز بی اطلاع هستند. به یک نکته بسیار دقت نمایید افراد و یا شرکتهایی که برای سئو سایت شما زمانی کم مانند دو یا سه ماه اعلام می نمایند مطمئنا از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند زیرا سئو اصولی در این زمان غیر ممکن است، تنها یک استثنا وجود دارد و آن هم اینکه کلمه شما بسیار ساده و یا بدون رغیب باشد.
پیشنهاد تیم سئو اسمارت این است که هیچ گاه به دلیل رسیدن سریع به نتیجه و یا هزینه کم سایت خود را برای همیشه نابود نکنید زیرا شرکت عظیمی مانند گوگل با الگوریتم های بسیار پیشرفته خود به راحتی متوجه می شود که از روشهای غیر اصولی استفاده نموده اید و سایت شما را جریمه خواهد نمود.

سئو کلاه خاکستری

توضیح این نوع سئو کمی پیچیده است زیرا این روش بین کلاه سیاه و کلاه سفید قراردارد. به زبان ساده اگه بخواهیم توضیح دهیم سئو کلاه خاکستری به شیوه ای از روشهای کلاه سفید استفاده می نماید که با ریسک جریمه همراه است. در واقع در کنار سئو کلاه سفید از بخشهایی از سئو کلاه سیاه هم استفاده می شود. بهتر است بدانید گوگل چیزی به نام کلاه خاکستری را قبول ندارد و می گوید سئو یا کلاه سفید است و یا کلاه سیاه و اگر شما اشتباهی نمایید که سایت شما را کلاه سیاه بداند حتما شما را جریمه خواهد نمود.
بسیاری از سئوکارها میدانند که سئو کلاه خاکستری مانند یک شمشیر دولبه می باشد و کوچکترین اشتباهی در ان می تواند سایت را نابود نمایید. از این نوع سئو در کشور ما بسیار استفاده می شود ولی به نظر کارشناسان ما به ریسک جریمه شدن توسط موتور جستجوگر نمی ارزد که از آن استفاده نمایید. یک مثال خیلی ساده در کلاه خاکستری این است که در این روش محتوا برای موتور جستجوگر تولید می شود و در آن به کاربر و رضایت آن هیج توجهی نمی شود در نتیجه در این روش کاربر از سایت شما لذت نخواهد برد و آن را ترک خواهد نمود. در سئو کلاه خاکستری تمرکز بیشتر بر روی بک لینک های زیاد است و بر روی کیفیت آنها کمتر تمرکز می شود و این در آینده مضر خواهد بود.
پیشنهاد ما همواره سئو کلاه سفید است و این روش بهترین روش برای بهینه سازی سایت هم برای موتور جستجو و هم برای کاربر می باشد. در ادامه انواع سئو که باید برای رسیدن به نتیجه مناسب انجام شود بیان می نماییم.

انواع سئو

در این بخش انواع سئو را بیان می نماییم ولی در واقع این به معنی شیوه های مختلف سئو نمی باشد بلکه دسته بندی کارهایی است که برای سئو باید انجام بدید تا به بهترین نتیجه دست یابید. در واقع سئو از سه بخش کلی داخلی، خارجی و تکنیکال تشکیل شده است که برای دریافت نتیجه مناسب هر سه را باید به بهترین شکل ممکن انجام دهید، در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

انواع سئو

سئو داخلی

به زبان ساده سئو داخلی به مجموعه کارهایی گفنه می شود که شما برای افزایش رتبه در نتایج جستجو درون سایت خود انجام می دهید. مهمترین بخش سئو داخلی محتوا می باشد و تولید محتوا یکی از مواردی است که ارتباط مستقیم با رتبه سایت دارد. البته سئو داخلی شامل موارد مختلفی می شود که بجز تولید محتوا می توان لینک دهی داخلی، سئو تصاویر، url صفحات و بسیاری موارد دیگر را بیان نمود.
باید بدانید روز به روز اهمیت سئو داخلی برای گوگل بیشتر می شود زیرا سئو داخلی ارتباط مستقیم با رضایت کاربران دارد و در دیدگاه گوگل کاربر مهمترین عنصر در هر سایت می باشد. سئو داخلی بخش بسیار گسترده ای است به همین دلیل در بخش مقالات سئو اسمارت برای شما مقاله ای در این زمینه تهیه کرده ایم که در صورتی که به این مبحث علاقه دارید می توانید آن را مشاهده نمایید.

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال در واقع بخشی از سئو داخلی می باشد ولی به دلیل اهمیت بالای ان امروزه آن را به صورت بخشی جداگانه در نظر گرفته و به آن اهمیت بسیار بالایی می دهند. می توان گفت این بخش پایه سئو سایت شما به حساب می آید و به زبان ساده اگر سئو تکنیکال شما دچار مشکل باشد شما نمی توانید نتیجه مناسب را در مقابل فعالیت های خود دریافت نمایید.
همانگونه که از نام این بخش مشخص است سئو تکنیکال بر روی کدنویسی و مشکلات ساختاری سایت تمرکز دارد و برای انجام آن نیز باید مقداری کدنویسی بلد باشید. مهمترین فاکتورهای سئو تکنیکال عبارتند از: سرعت سایت، alt تصاویر، حجم صفحات، تگ های سایت، سایت مپ و بسیاری موارد دیگر که باید به آنها اهمیت بالایی بدهید و در صورتی که این بخش بهینه نباشد می تواند سئو داخلی شما را نابود نمایید.

سئو خارجی

سئو خارجی در واقع مجموعه فعالیت هایی است که در خارج از سایت برای افزایش رتبه انجام می شود. این بخش یکی از جنجالیترین بخشهای سئو بوده و دارای موارد بسیار زیادی می باشد. سئو خارجی هم می تواند سایت شما را به بهتربن نتیجه برساند و هم می تواند سایت شما را نابود کرده و موجب جریمه شما توسط موتورهای جستجوگر شود.
بکلینک و در واقع لینک بیلدینگ یکی از مهمترین فاکتورهای سئو خارجی می باشد که همانگونه که می دانید لینک بیلدینگ یکی از مهمترین و در عین حال حساس ترین بخش های سئو بوده و در انجام آن باید دقت بسیاری داشته باشید. پیشنهاد ما به شما این است که در صورتی که تسلط کامل بر روی مباحث و تکنیک های لینک سازی ندارید به هیچ عنوان وارد این بخش نشوید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سئو خارجی به بخش مقالات ما رفته و مقالاتی که در این مورد و لینک سازی وجود دارد را مطالعه نمایید تا بتوانید اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورید.

مسیر سئو سایت

مسیر سئو یک مورد بسیار مهم است زیرا شما باید بدانید که برای انجام سئو اصولی از کجا باید شروع کرده و به چه ترتیب پیش بروید تا بهترین نتیجه را در کمترین زمان دریافت نمایید. به این نکته دقت نمایید این مسیر، مسیر کار خود ما می باشد که سالها توسط تیم تخصصی ما انجام شده و از ان نتیجه خوبی برای سایتهای مشتریان خود دریافت نموده ایم، پس با دقت مطالعه و در سایت خود عملی نمایید.

در ابتدای راه اندازی هر وبسایت، این سایت تا حدود سه ماه در سندباکس گوگل قراردارد. خیلی ها اعتقاد دارند در این سه ماه کاری نباید انجام داد در صورتی که از نظر ما این سه ماه ماه های طلایی سایت شما می باشند. گوگل اعلام نموده در این مدت سایت شما مورد انالیز دقیق گوگل قرار می گیرد و الگوریتم های آن بر روی رفتار کاربر در سایت شما متمرکز می شوند تا میزان اعتبار سایت شما را تعیین نمایند.

پیشنهاد ما به شما این است که زمانی که یک سایت طراحی شده و در دسترس گوگل قرار میگیرد، در دو الی سه ماه اول تمرکز خود را بر روی محتوا قرار داده و به صورت مستمر در سایت محتوا بنویسید تا گوگل به سایت شما اعتماد نموده و اعتبار خوبی برای آن در نظر بگیرد. به یک نکته دقت نمایید در مدت سندباکس رتبه سایت مرتبا تغییر می کند و عمدتا رتبه ثابتی ندارد و این کاملا طبیعی می باشد، پس شتاب زده عمل نکنید.

بعد از این مدت شما همچنان به صورت ثابت در هفته حداقل دو مطلب انتشار دهید تا سایت شما از نظر جستجوگرها سایت فعالی در نظر گرفته شود و در ماه چهارم کم کم شروع به سئو خارجی و لینک سازی نمایید. توجه کنید یکباره میزان بالایی لینک به سایت ندهید حتی اگر لینک های شما خوب باشد، زیرا گوگل به سایت شما مشکوک شده و آن را زیر ذره بین قرار می دهد. لینک سازی را به صورت طبیعی انجام دهید تا بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

در خیلی از کلمات با تولید محتوا خوب و لینک سازی اصولی شما می توانید به صفحه اول دست یابید، ولی در صورتی که به رتبه مورد نظر خود نرسیدید باید رپورتاژ را شروع نموده و در سایتهای خبری مرتبط با کلمه کلیدی خود رپورتاژ ثبت نمایید. رپورتاژ خبری بحث بسیار گسترده و پیچیده ای می باشد به همین دلیل در مطلبی جداگانه در مورد آن توضیح کاملی داده شده که شماره دعوت به مطالعه آن می نماییم.

تکنیک های سئو

سئو دارای تکنیک های بسیار زیادی می باشد که در ادامه برخی از آنها را برای شما بیان می نماییم. این تکنیک ها بسیار مهم می باشند پس پیشنهاد می کنیم این بخش را با دقت مطالعه نمایید.

تکنیک های سئوتولید محتوا

تولید محتوا یکی از مهمترین بخش های سئو و مهمترین بخش سئو داخلی می باشد. تولید محتوا بسیار گسترده بوده و اصول خاص خود را دارد که باید رعایت شود تا محتوایی بهینه داشته باشید. در تولید محتوا مهمترین اصل یونیک بودن آن است، یعنی شما متن را از سایت دیگری کپی نکرده باشید حتی اگر آن سایت اجازه این کار را به شما داده باشد. خیلی از همکاران ما متاسفانه اعتقاد دارند می توان محتوا را از سایت دیگر کپی نمود و در سایت خود قرارداد و در انتهای آن منبع را ذکر نمود، ولی این مورد کاملا اشتباه است و در هر صورت گوگل محتوا شما را کپی و در نتیجه سایت شما را کپی کار و شما را جریمه خواهد نمود. پس همواره متن یونیک و مفید برای کاربر ایجاد نمایید. تولید محتوا بسیار گسترده بوده و نکات بسیاری دارد به همین دلیل پیشنهاد می کنیم مقالات ما را در این مورد مطالعه نمایید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست آورید.

لینک داخلی

لینک داخلی یکی از موارد سئو داخلی سایت می باشد. لینک داخلی نکات زیادی دارد که در زمان استفاده به انها باید توجه نمایید که در ادامه برخی از آنها را برای شما بیان خواهیم نمود. ترجیحا در لینک دهی داخلی باید با صورتی عمل نمایید که برای کاربر آزاردهنده نباشد بلکه کاربر بتواند به راحتی از طریق آن بین صفحات سایت شما انتقال یابد. در واقع هدف از لینک سازی داخلی هم همین است که کاربر بتواند با کمک آنها مطالب مفید دیگر سایت شما را مشاهده و در نتیجه زمان بیشتری در سایت شما سپری نماید.
نکته بسیار مهم در لینک سازی داخلی این است که نباید بیش از حد از آن استفاده نمایید برای مثال نباید در یک صفحه تعداد زیادی لینک باشد بلکه باید حدود دو الی سه لینک و آن هم به صفحات مرتبط با آن مطلب داده شود. در لینک دهی داخلی استفاده از انکرتکست (کلمه ای که لینک می شود و با کلیک بر روی آن وارد صفحه مقصد می شوید) بسیار مهم است و باید این کلمه، کلمه کلیدی صفحه هدف شما باشد.

عنوان صفحه

عنوان صفحه یکی از مهمترین عناصر صفحه می باشد که تاثیر مستقیمی با سئو دارد. عنوان هر صفحه باید کلمه کلیدی آن صفحه باشد و همواره در تگ H1 قرار گیرد. تگ H1 مهمترین تگ هر صفحه بوده و از باقی تگ ها اهمیت بالاتری دارد. در انتخاب عنوان صفحه هوشمندانه عمل نموده و سعی کنید کلمه ای انتخاب نمایید که بیشترین میزان جستجو کاربران را دارد و برای شما هدفمند است.

دیسکریپشن

متا دیسکریپشن یا همان توضیحات صفحه، متنی است که در زمان جستجو در زیر آدرس سایت در نتایج نمایش داده می شود و بهتر است به صورتی انتخاب شود که برای کاربر جذاب بوده و موجب کلیک و در نتیجه ورود آن به سایت شود. در زیر می توانید نمونه ای از دیسکریپشن را مشاهده نمایید.

دیسکریپشنکلمه کلیدی

کلمه کلیدی مهمترین عنصر در هر صفحه می باشد که باید در تگ h1 و عنوان قرار بگیرد، همچنین استفاده اصولی از آن در محتوا صفحه اهمیت بالایی دارد. انتخاب کلمه کلیدی کاری دشوار بوده و دارای تکنیک های بسیاری می باشد، که در مقاله کلمه کلیدی ما می توانید در مورد این موضوع مهم اطلاعات خوبی کسب نمایید و ما مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می نماییم.

بک لینک

بک لینک یا بکلینک یکی از مهمترین فاکتورهای سئو خارجی می باشد. بک لینک یکی از موارد پر بحث در میان سئوکارها بوده و در مورد آن نظرهای مختلفی وجود دارد. بک لینک دارای تکنیک های گسترده ای بوده و تقریبا ۳۰% از کل سئو را بر عهده دارد. بک لینک به دلیل ریسک بالا بسیار با دقت باید انجام شود و در صورتی که اطلاعات و تخصص کامل در این زمینه ندارید پیشنهاد می کنیم آن را انجام ندهید. به دلیل مبحث بسیار گسترده بکلینک مقاله ای برای شما در این زمینه تهیه نموده ایم که پیشنهاد می کنیم قبل از هر کاری آن را مطالعه نمایید.

رپورتاژ

رپورتاژ یا همان ریپورتاژ یکی از موارد سئو خارجی بوده و در واقع یکی از انواع بکلینک به حساب می آید ولی به دلیل اهمیت بالای آن خود تبدیل به یک فاکتور در بهینه سازی سایت شده است. رپورتاژ در واقع مقاله و یا خبری است که در سایتهای پر بازدید قرار گرفته و در متن آن به سایت شما اشاره و لینک داده شده است. رپورتاژ از بکلینک های مفید و بسیار موثر در سئو است که در رتبه سایت شما تاثیر بسزایی دارد. در دادن رپورتاژ اصولی وجود دارد که برخی از آنها برا بیان خواهیم نمود:

  • رپورتاژ باید در سایتهایی ایجاد شود که بازدید بالا و ترجیحا لینک خروجی کم دارند.
  • همواره باید از سایتهایی رپورتاژ دریافت نمایید که مرتبط با موضوع سایت شما باشند.
  • در زمان دریافت رپورتاژ به اتوریتی و اسپم اسکور سایت رپورتاژ دهنده دقت نمایید.
  • بهترین زمان برای دریافت رپورتاژ زمانی است که سایت شما در ۱۵ لینک اول باشد.
  • محتوایی که برای رپورتاژ آماده نموده اید بهینه و کاملا یونیک باشد.
  • برای لینک گیری از ا انکر تکست با کلمه کلیدی خود در رپورتاژ استفاده نمایید.

در بخش مقالات سایت سئو اسمارت مقاله ای با عنوان رپورتاژ چیست وجود دارد که با مطالعه آن می توانید مطالب مفیدی در این زمینه دریافت نمایید.

اصطلاحات سئو

زمانی که بحث در مورد سئو پیش می آید و یا شما با یک کارشناس سئو در مورد سایت خود صحبت می کنید ممکن است اصطلاحاتی بیان شود که درک آن برای شما سخت بوده و نتوانید مفهوم آن را به درستی درک کنید، به همین دلیل در ادامه برخی از اصطلاحات پرکاربرد سئو را برای شما بیان خواهیم نمود.

اصطلاحات سئوریدایرکت

ریدایرکت به معنی انتقال می باشد و برای انتقال کاربر از آدرسی به ادرس دیگر استفاده می شود. در واقع ریدایرکت یک کد است که وقتی آن را قرارمیدید انتقال را به صورت اتوماتیک انجام میدهد. ریدایرکت انواع مختلفی دارد که ریدایرکت ۳۰۱ معروفترین آنها می باشد. ریدایرکت بیشتر در مواقعی استفاده می شود که شما صفحه ای را حذف نموده و نمی خواهید ترافیک آن از بین برود و یا ارور ۴۰۴ دهد، برای این کار آدرس این صفحه را بر روی صفحه ای دیگر ریدایرکت می نمایید، تا ترافیک به آن صفحه منتقل شود.

ریدایرکت ۳۰۱

ریدایرکت ۳۰۱ که به ان انتقال دائمی هم گفته می شود یکی از موارد مهم در سئو می باشد. با انجام ریدایرکت ۳۰۱ نه تنها کاربران را به صفحه جدید انتقال می دهید بلکه قدرت و تمامی بکلینک های آن صفحه را هم به صفحه جدید انتقال خواهید داد.

صفحه ۴۰۴

صفحه ۴۰۴ یا همان ارور ۴۰۴ به صفحاتی گفته می شود که ادرس انها در سایت موجود نمی باشد. برای مثال شما صفحه ای داشته اید که آن را حذف نمودید این امر موجب می شود زمانی که کاربر ادرس آن صفحه را وارد نمایید با اخطار ۴۰۴ به معنی موجود نبودن صفحه مواجه شود. یکی از موارد سئو ساخت صفحه ۴۰۴ اختصاصی میباشد تا زمانی که کاربر با این ارور مواجه شد دسترسی به دیگر بخشهای سایت داشته باشد.

Alt تصاویر

Alt تصاویر یا همان متن جایگزین تصویر، متنی است که اگر به هر دلیلی مانند کندی اینترنت و … تصویر در سایت شما لود نشود آن متن به نمایش در خواهد آمد. Alt تصاویر در سئو تصاویر بسیار مهم است و موجب می شود در زمان جستجو بخش تصاویر گوگل تصویر شما با جستجو آن متن جایگزین نمایش داده شود.

انکرتکست

انکرتکست یا همان متن لینک شده به کلمه ای گفته می شود که با کلیک بر روی آن وارد ادرس جدیدی شوید. انکرتکست در سئو داخلی، برای لینک سازی داخلی و در سئو خارجی برای بکلینک گیری استفاده می شود و یکی از موارد مهم در لینک سازی به شمار می آید. توجه نمایید انکرتکست همواره باید کلمه کلیدی صفحه هدف شما باشد.

Bounce Rate

بانس ریت با همان ضریب خروج درصدی بین ۰ تا ۱۰۰ می باشد که نشانگر کاربرپسند بودن سایت شما می باشد. در نظر بگیرید کاربری وارد یک صفحه از سایت شما شده و بدون مشاهده صفحه دیگری از سایت شما خارج می شود و یا اینکه خیلی سریع از سایت شما خارج می شود، این در واقع معیار محاسبه بانس ریت می باشد.

Breadcrumb

در اغلب سایتها شما زمانی که وارد یک صفحه می شوید در بالای آن صفحه می توانید موقعیت مکانی خود را مشاهده نمایید، برای مثال در بالای همین صفحه این بخش را مشاهده می نمایید ” خانه > سئو ” این در واقع همان Breadcrumb می باشد که می تواند به سئو سایت شما و همچنین دسترسی کاربر به دیگر صفحه ها کمک نمایید.

Broken LinkBroken Link

Broken Link یا لینک شکسته به لینک هایی گفته می شود که با کلیک بر روی آنها وارد صفحه ارور مانند ارور ۴۰۴ در سایت خود و یا سایت دیگری شوید. برای مثال شما به سایت دیگری بکلینک داده اید که آن سایت به هر دلیلی حذف شده است، این لینک را لینک شکسته می نامند و برای سئو مضر است.

کش

کش یا همان Cache یک سیستم کاربردی در سایت و مرورگرها می باشد. سیستم کشینک موجب می شود شما زمانی که برای اولین بار یک سایت را مشاهده می نمایید برخی از داده ها مانند تصاویر و… در مرورگر شما ذخیره شده و این امر موجب می شود در بازدید های بعدی از آن سایت سرعت نمایش سایت بسیار بالا برود. توجه نمایید در صورتی که از سیستم های کشینگ استفاده نمی نمایید آن را برای سایت خود فعال نموده و سرعت سایت را بالا ببرید.

کال تو اکشن

کال تو اکشن یکی از موارد سئو و دیجیتال مارکتینگ است. در این روش شما با کمک استراتژی های مختلف مانند فرم تماس، پیشنهاد شگفت انگیز و… موجب تعامل بیشتر کاربر با سایت خود می شوید.

کنیبالیزیشن

کنیبالیزیشن یکی از واژه های مهم در سئو می باشد. برخی از مواقع با جستجو یک کلمه در نتایج دو یا چند لینک از یک سایت را مشاهده می نمایید، این مورد بسیار جذاب است، ولی در برخی مواقع احتمال دارد کنیبالیزیشن رخ داده باشد و این به این معنی است که دو یا چند صفحه از سایت شما کلمه کلیدی یکسان داشته و گوگل نمی تواند تشخیص دهد کدام صفحه، صفحه هدف می باشد و ممکن است گوگل قدرت سایت را بین آن صفحات تقسیم و در نتیجه همگی افت رتبه نمایند.

تگ کنونیکال

این تگ برای جلوگیری از کنیبالیزیشن می باشد. از تگ کنونیکال زمانی استفاده می شود که شما چندین صفحه با عنوان های مشابه داشته باشید و با کمک این تگ به گوگل اعلام می نمایید کدام صفحه هدف اصلی برای آن عنوان می باشد. تگ کنونیکال یکی از تگهای مهم در بهینه سازی سایت می باشد.

Cloaking

Cloaking یکی از موارد سئو کلاه سیاه و بسیار مضر می باشد. بعضی از سایتها در کدنویسی خود به صورتی عمل می نمایند که سایت برای کاربر و ربات به صورت متفاوت نمایش داده شود، به این عمل Cloaking می گویند.

مزرعه محتوا

مزرعه محتوا هم یکی دیگر از موارد کلاه سیاه می باشد. در این روش به میزان بالایی محتوا بی ارزش در سایت قرارداده می شود و یا توسط خبرخوان ها محتوا به صورت اتوماتیک از سایتهای دیگر جمع آوری و در سایت قرارداده می شود که می تواند موجب جریمه شما توسط گوگل شود.

نرخ تبدیل

نرخ تبدیل یا Conversion Rate به معنی درصد تبدیل کاربر ورودی با سایت به مشتری می باشد. محاسبه نرخ تبدیل بسیار پیچیده بوده و توسط دیجیتال مارکترها قابل تشخیص می باشد.

بودجه خزش

بودجه خزش یا بودجه کراول به میزان صفحاتی گفته می شود که رباتهای گوگل در یک بازده زمانی مشخص به آنها مراجعه می نمایند. بوجه خزش یکی از نشانه های اعتبار سایت شما نزد موتور جستجوگر می باشد.

CTR

CTR یا نرخ کلیک یک عدد بین ۰ تا ۱۰۰ می باشد که نشان دهنده میزان توجه کاربران به صفحه سایت ما می باشد. میزان نرخ کلیک را می توانید در وبمستر گوگل مشاهده نمایید.

De-indexDe-index

De-index به معنی خارج شدن صفحه از ایندکس گوگل می باشد، که می تواند توسط خود شما در وبمستر و یا جریمه گوگل باشد.

Domain Authority

دامین اتوریتی یا اعتبار دامنه فاکتورهای بسیار زیادی برای تعیین شدن دارد ولی بهتر است بدانید هرچه عدد آن بیشتر باشد سایت قویتر و لینک گرفتن از آن مفیدتر می باشد.

Dwell Time

Dwell Time به معنی زمان ماندگاری کاربر در سایت شما می باشد و هرچه این میزان بیشتر باشد برای سایت شما مفیدتر می باشد.

محتوای همیشه سبز

محتوای همیشه سبز به محتوایی گفته می شود که بهینه و سئومند شده باشد و در فواصل زمانی مختلف به روز گردد. این محتوا ارزشمندترین محتوا از نظر گوگل می باشد.

لینک فالو

شما زمانی که لینک از سایتی دریافت می نمایید و یا لینک به سایتی میدهید به صورت پیشفرض لینک شما فالو بوده و به این معنی است که قدرت به آن صفحه انتقال پیدا کرده و رباتهای جستجوگر از طریق آن لینک وارد صفحه هدف شوند. لینک فالو ارزشمندترین لینک ها است.

لینک نوفالو

لینک نوفالو زمانی اتفاق می افتد که شما در لینک خود از rel=nofollow استفاده نمایید و توسط آن به موتور جستجوگر اعلام نمایید که خزنده های آن از طریق آن لینک وارد صفحه هدف نشوند. لینک نوفالو تاثیر بسیار کمی در سئو دارد ولی بی تاثیر هم نیست.

Google Dance

گوگل دنس یا رقص گوگل زمانی رخ می دهد که گوگل برای تعیین رتبه سایت شما دچار تردید باشد و به صورت مکرر رتبه سایت شما را تغییر دهد. این عمل در اکثر مواقع زمانی رخ می دهد که گوگل به سایت شما مشکوک شده و این کار را انجام می هد تا عکس العمل شما را بررسی نماید.

سندباکس گوگل

زمانی که سایتی به تازگی راه اندازی می شود در سندباکس گوگل قرار میگیرد و این عمل چند ماهی به طول می انجامد. در این زمان گوگل مرتبا رتبه شما را تغییر می دهد و سایت شما را انالیز می نماید تا از اعتبار سایتتان اطمینان کسب نماید.

ایندکس

ایندکس به زبان ساده زمانی است که گوگل سایت شما را در نتایج خود نمایش می دهد و اصطلاحا می گویند سایت شما ایندکس شده است.

لینک داخلی

لینک داخلی لینکی است که شما از یک صفحه سایت خود به صفحه دیگر سایت خود می دهید و جز موارد سئو داخلی می باشد. این روش موجب انتقال راحت کاربر بین صفحات و در نتیجه ماندگاری کاربر در سایت شده و برای سئوسایت مفید است.

چگالی کلمه کلیدی

چگالی کلمه کلیدی به میزان استفاده از کلمه کلیدی در متن اشاره می نمایید. همواره باید به میزان درست و استاندارد از کلمه کلیدی در متن استفاده نمود و استفاده زیاد از کلمه کلیدی می تواند برای سایت شما مضر باشد.

صفحه فرود

صفحه فرود یا همان لندینگ پیج به صفحه ای گفته می شود که ما برای ورود کاربر در نظر می گیریم. برای مثال در کمپین های خود صفحه ای در سایت ایجاد می کنیم که کاربران به آن وارد شده و تبدیل به مشتری شوند.

مزرعه لینک

مزرعه لینک یکی دیگر از موارد سئو کلاه سیاه می باشد و به صفحه ای گفته میشود که میزان زیادی لینک خروجی در آن وجود داشته باشد و لینک گیری از آن بسیار مضر می باشد.

سئو محلی

سئو محلی یا همان Local Seo به نوعی از سئو گفته می شود که موجب می شود مشتریانی که از نظر موقعیت مکانی نزدیک به محل کسب و کار شما می باشند به راحتی سایت شما را در نتایج بیابند. سئو محلی یکی از موارد مهم در رونق کسب و کارها می باشد.

توضیح متا

توضیح متا یا همان Description به متنی گفته می شود که ما برای صفحات در نظر می گیریم که توضیح کوتاهی در مورد آن صفحه بوده و در نتایج جستجو در زیر لینک صفحه نمایش داده شود.

Page Speed

Page Speed یه همان سرعت صفحه در واقع سرعت لود صفحه می باشد که باید سعی کنید همواره صفحات در کمترین زمان لود شده و برای کاربر به نمایش درآیند.

PBN

PBN یا شبکه خصوصی لینک یه مجموعه ای از سایتها و وبلاگها گفته می شود که توسط خود ما و با موضوع مرتبط با سایت ما ایجاد می شوند تا در انتها ما بتوانیم از آنها لینک های ارزشمندی برای سایت اصلی خود دریافت نماییم.

Spam Score

Spam Score یا همان نمره اسپم عددی است که نشانگر اسپم بودن سایت شما بوده و هرچه میزان آن بیشتر باشد مضرتر است. در دریافت بکلینک هم باید توجه نمایید سایتی که از آن لینک میگیرید نمره اسپم پایینی داشته باشد.

نکات طلایی سئو

نکات طلایی سئو

سئو علم و دانشی است که می توان گفت بخش تئوری ۲۰% آن را شامل می شود و ۸۰% بر اساس تجربه به وجود می آید. گوگل هیچ گاه به صورت شفاف در مورد شیوه رتبه بندی و طرز کار خود توضیحاتی نداده است و شما تنها با کسب تجربه و کار عملی می توانید اصول سئو را به صورت کامل فراگیرید. به همین دلیل ما نکات طلایی که در طول سالیان و بر اساس تجربه خود اموخته ایم در ادامه برای شما بیان می نماییم تا شما در مورد آنها دچار اشتباه نشوید. این نکات را با دقت مطالعه نمایید و در سایت خود از آنها استفاده نمایید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

URL
در مورد url همیشه بحث بوده و یکی از مواردی که بسیار بر روی آن اختلاف نظر وجود دارد این است که url فارسی بهتر است یا انگلیسی؟
اول این مورد را باید بگوییم که url اهمیتی از نظر گوگل ندارد و تنها بیان شده باید کوتاه و معنی دار باشد. به صورت مختصر اگر بخواهیم بیان کنیم در صورتی که لینک سازی گسترده برای صفحه خود نمی خواهید انجام دهید از url فارسی استفاده نمایید و در صورتی که صفحه شما نیاز به بکلینک سازی گسترده دارد و در ادامه کار بر روی سئو خارجی آن می خواهید کار کنید از url انگیسی استفاده نمایید، زیرا URL انگلیسی برای لینک سازی بهتر بوده و در همه جا قابل استفاده است.

تصاویر
در مورد تصاویر نکته هایی وجود دارد که باید به آنها دقت نمایید. در ابتدا از تصاویر کم حجم استفاده نمایید تا سرعت صفحات شما بالاتر برود و سپس برای سئو تصاویر از خصوصیت alt در تصاویر استفاده نموده و آن را با کلمه کلیدی آن صفحه مرتبط قرار دهید.

نقشه سایت
حتما برای سایت خود بخش نقشه سایت را قراردهید زیرا تقشه سایت مسیر راه را به رباتهای موتورهای جستجوگر نشان می دهد و موجب زودتر و بهتر ایندکس شدن صفحات شما می گردد. در صورتی که از وردپرس استفاده می نمایید می توانید با نصب افزونه یواست و یا افزونه های دیگر به صورت اتوماتیک نقشه سایت یا همان سایت مپ را ایجاد نمایید.

SSL
Ssl یک پروتکل امنیتی می باشد که روز به روز به اهمیت آن افزوده می شود. ما پیشنهاد می کنیم برای سایت خود ssl تهیه نموده و آن را در هاست خود نصب نمایید. Ssl یکی از فاکتورهای اعتماد گوگل به سایتها به ویژه سایتهای فروشگاهی می باشد.

متا کلمات کلیدی
بسیاری از دوستان و همکاران ما همچنان اصرار به استفاده از تگ کلمات کلیدی دارند ولی بهتر است بدانید موتور جستجوگر گوگل دیگر به این تگ اهمیت نمی دهد و کلمات کلیدی را از میان متن پیدا می نمایید، پس بهتر است به جای استفاده از متا تگ کلمات کلیدی بر روی محتوا خود تمرگز نمایید.

عنوان صفحه یا تگ Title
عنوان صفحه بسیار مهم است و همواره آن را کلمه کلیدی اصلی صفحه خود قرار دهید.

بولد کردن کلمه کلیدی
بولد کردن کلمه کلیدی یکی از موارد دیگری است که بر روی آن بحث زیادی است و پیشنهاد ما این است که یک الی دو کلمه کلیدی را در صفحه بولد نمایید تا به گوگل این سیگنال را ارسال نمایید که آنها کلمه های پر اهمیتی هستند.

شروع با کلمه کلیدی
یکی از موارد بسیار مهم در بهینه سازی محتوا این است که شما متن خود را با کلمه کلیدی شروع نمایید، ولی این مورد را به صورتی انجام دهید که برای کاربر آزاردهنده نباشد.

تحلیل رقبا
یکی از نکات کلیدی سئو تحلیل سایت رقبا می باشد. شما باید رقبا خود را در کلمه کلیدی مورد نظرتان بررسی نموده و سعی کنید از آنها بهتر عمل نمایید. برای مثال شما می توانید بکلینک سایت رقبا را از طریق ابزارهای موجود به دست آورده و در کنار لینک سازی خود از آنها استفاده نمایید.

تگ Description
تگ Description یکی از تگ های مفید برای سئو می باشد. در این تگ برای هر صفحه توضیحاتی در مورد آن صفحه بنویسید و سعی کنید در این توضیحات از کلمه کلیدی آن صفحه استفاده نمایید. توجه کنید برای تمامی صفحات از یک دیسکریپشن ثابت استفاده نکنید.

آمار بازدید
هیچ گاه به نتایج آمارگیر بازدید های مختلف سایت توجه نکنید زیرا بهترین آنها هم دارای باگ های فراوانی می باشند، به همین دلیل تنها به آمار وبستر گوگل و گوگل آنالیتیکس دقت نمایید.

گوگل مپ
حتما موقعیت کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت نمایید، زیرا این مورد در سئو محلی بسیار پر اهمیت است.(ثبت در گوگل مپ رایگان بوده و خودتان می توانید انجام دهید)

قالب دارای لایسنس و آپدیت
همواره از قالبهایی استفاده نمایید که دارای لایسنس و قابلیت اپدیت می باشند، تا در صورت تغییرات در الگوریتم های گوگل بتوانید قالب سایت را اپدیت و همواره سایت خود را بروز نمایید.

صفحه ساز
صفحه سازها به خودی خود برای سئو مضر نمی باشند ولی استفاده زیاد از المانها و انیمیشن ها موجب افت سرعت و مشکلات در کدهای صفحه شده و برای سئو مضر است. در صورت استفاده از صفحه سازها سعی کنید از ساخت صفحات شلوغ با انیمیشن افکتهای زیاد اجتناب نمایید.

صفحه درباره ما و تماس با ما
این دو صفحه صفحات بسیار مهمی می باشند ولی متاسفانه اغلب مدیران سایت به آنها توجه نمی کنند. این دو صفحه را به بهترین شکل طراحی و اطلاعات خود را به درستی در آنها قرار دهید.

بروزرسانی محتوا
همواره محتوا صفحات مهم خود را بروز نمایید، زیرا بروز بودن متن از نظر گوگل بسیار اهمیت دارد و این کار تاثیر زیادی در رتبه آن صفحه دارد.

موبایل فرندلیموبایل فرندلی
حتما وب سایت خود را برای موبایل بهینه نمایید و سعی کنید به بهترین شکل در موبایل قابل مشاهده باشد، زیرا این مورد یکی از مواردی است که روز به روز بر اهمیت آن در سئو افزوده می شود.

AMP
یک نکته مهم در مورد amp وجود دارد و آن هم وجود باگ های فراوان در افزونه های مرتبط با ان می باشد. پس اگر تخصص کافی در زمینه برنامه نویسی ندارید از amp استفاده نکنید.

طول محتوا
در محتوا نویسی طول آن بسیار مهم است و بسته به موضوع شما میزان ان متفاوت می باشد ولی پیشنهاد ما این است که از محتوایی با حداقل ۱۲۰۰ کلمه استفاده نمایید و به این نکته هم توجه نمایید هیچ گاه کیفیت را قربانی کمیت نکنید.

جوملا یا وردپرس
این سوال فقط یک جواب دارد و ان هم وردپرس است.

Php یا asp
در سئو زبان برنامه نویسی اهمیت کمی دارد زیرا گوگل سورس و کدهای html سایت را مشاهده می نمایید ولی طبق اعلام خود گوگل در بلاک آن “گوگل به زبان php علاقه بیشتری دارد” پس از php و ترجیحا وردپرس استفاده نمایید.

افزونه سئو برای وردپرس
افزونه های زیادی برای وردپرس وجود دارد که yoast و all in one از بهترین های آنها می باشند و پیشنهاد خود ما یواست است. توجه نمایید افزونه سئو فقط راهنمای شما است و هیچ تاثیری در سئو و رتبه سایت ندارد، پس به آنها تکیه نکنید و طبق تجربه خود عمل نمایید.

هاست
استفاده از هاست خوب با آپتایم بالا بسیار در سئو اهیت دارد زیرا هاست تاثیر مستقیم بر روی سرعت و دسترسی کاربران به سایت شما دارد. پیشنهاد می کنیم از هاستهای موجود در کشور و ایرانی با پشتیبانی خوب استفاده نمایید.

دامنه
طبق اعلام خود گوگل در سال ۲۰۱۸ نام دامنه دیگر تاثیری در سئو ندارد ولی بهتر است از دامنه های کوتاه و با معنی استفاده نمایید تا در یاد کاربرانتان بماند و برای برند سازی شما مفید باشد.

فونت
فونت نیز در سئو موثر است و شما همواره باید از فونت های استاندارد مرورگرها استفاده نمایید تا محتوا شما در تمامی مرورگرها به درستی نمایش داده شود.

شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی تاثیر مثبتی در سئو و برندسازی دارد و همواره سعی کنید از آنها در مسیر سئو سایت خود استفاده نمایید. فقط به این نکته توجه نمایید محتوا سایت را در شبکه های اجتماعی کپی نمایید و از محتوا جداگانه برای آنها استفاده نمایید.

در صورتی که هر سوالی در مورد نکات ذکر شده دارید در بخش نظرات این صفحه مطرح نمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی نمایند.

الگوریتم های سئو

الگوریتم های سئو

به زبان ساده الگوریتم های گوگل ابزار گوگل برای تعیین رتبه سایتها می باشند. گوگل همواره با اپدیت های خود الگوریتم های جدید ایجاد نموده و یا الگوریتم های قدیمی خود را بروز می نمایید. در این بخش الگوریتم های موثر در سئو را برای شما بیان می نماییم تا با آنها آشنا شده و با اطلاع از طرز کار انها بتوانید سایتی بهینه داشته باشید. توجه نمایید هر زمانی گوگل الگوریتم جدیدی را معرفی نمایید ما آن را به همین بخش اضافه می کنیم، پس همواره بعد از اپدیت ها به این بخش مراجعه نمایید و اطلاعات جدید را دریافت نمایید.

الگوریتم رنک برین
الگوریتم رنک برین الگوریتمی است که بر اساس هوش مصنوعی بهترین و نزدیکترین نتایج را در زمان جستجو به شما نمایش می دهد. در قدیم زمانی که شما یک کلمه را جستجو می گردید گوگل سایتهایی را به شما نمایش می دهد که از ان کلمه به عنوان کلمه کلیدی استفاده نموده و از ان در محتوا خود بیشتر استفاده نموده بودند ولی اکنون و با استفاده از الگوریتم رنک برین گوگل محتوا متن را درک نموده و بهترین نتیجه را نسبت به محتوا سایتها به شما نمایش می دهد، در واقع مفهوم محتوا جایگزین کلمات کلیدی شده است. بهتر است بدانید این الگوریتم یک الگوریتم مکمل الگوریتم مرغ مگس خوار می باشد. با توجه به این الگوریتم بهتر است بر روی محتوا و مفهوم آن بیشتر کار کنید تا بر روی کلمات کلیدی.

الگوریتم کبوتر
الگوریتم کبوتر یک الگوریتم پیشرفته و بسیار مفید است که در واقع نتایج جستجو را بر اساس موقعیت مکانی به شما نمایش می دهد. حتما برای شما پیش آمده به شهری سفر نمودید و در آنجا به دنبال رستوران می باشید و در گوگل کلمه رستوران را جستجو می کنید، سپس گوگل طبق لوکیشن شما نزدیکترین نتیجه را از نظر مکانی به شما نمایش می دهد. برای اینکه سایت شما بهترین نتیجه را از این الگوریتم بگیرد بهتر است موقعیت خود را در گوگل مپ ثبت نمایید.

الگوریتم پنگوئن
الگوریتم پنگوئن در واقع کابوس سئوکاران می باشد. در قدیم وبمسترها و سئوکارها با استفاده از سئو کلاه سیاه مانند بکلینک گیری زیاد، استفاده غیر اصولی از تگ ها، استفاده از محتوا زیاد، غیر مفید و حتی کپی به راحتی و در زمانی کم سایت خود را به صدر نتایج می رساندند ولی گوگل با معرفی الگوریتم پنگوئن جلوی آنها را گرفت و آنها را جریمه و از نتایج جستجو حذف نمود. در واقع الگوریتم پنگوئن بر روی سئو کلاه سیاه حساس بوده و موجب پنالتی شدن سایت می شود.

الگوریتم پاندا
الگوریتم پاندا به صورت تخصصی بر روی محتوا تمرکز دارد و بر روی شناسایی محتوا بی کیفیت، کوتاه و کپی استفاده می شود و یکی از مهمترین الگوریتم های گوگل می باشد. در واقع الگوریتم پاندا در ابتدا برای مقابله با مزرعه محتوا و بالا بردن ارزش محتوا ساخته شده. در صورتی که می خواهید توسط الگوریتم پاندا جریمه نشوید یک راه بسیار ساده دارید و ان هم تولید محتوا یونیک و مفید برای کاربر می باشد.

الگوریتم مرغ مگس خوار
الگوریتم مرغ مگس خوار بر روی درک کلمه جستجو شده توسط شما تمرکز دارد. شما زمانی که یک کلمه و یا جمله را جستجو می نمایید توسط این الگوریتم گوگل معنا ان را درک می نماید و طرفی توسط الگوریتم رنک برین معنا محتوا سایتها هم شناسایی نموده و با تطبیق آنها بهترین نتایج را به شما نمایش می دهد.

الگوریتم BERT
الگوریتم BERT وظیفه شناسایی و درک زبان مهاوره ای را دارد. برای درک بهتر این الگوریتم یک مثال را برای شما بیان می نماییم. تا قبل از ساخت این الگوریتم گوگل کلماتی مانند “رفتن به مدرسه” و “رفتن مدرسه” را دو کلمه کلیدی شناسایی می نمود ولی با کمک الگوریتم BERT متوجه این موضوع شد که این دو جمله در واقع دوشکل بیان یک جمله می باشند به همین دلیل آنها را یک کلمه کلیدی واحد شناسایی و برای آنها نتایج جستجو یکسان در نظر گرفت.

الگوریتم گوگل فرد
الگوریتم گوگل فرد یکی دیگر از الگوریتم هایی می باشد که بر روی سئو کلاه سیاه تمرکز دارد و بیشتر بر روی تبلیغات و پاپ آپ های سایت حساس می باشد. این الگوریتم بر روی تجربه کاربری افرادی که وارد سایت شما می شوند تمرکز دارد و با کمک این معیارها رتبه های سایت شما را جا به جا می نماید. برای اطمینان به جریمه نشدن توسط الگوریتم گوگل فرد تنها کافی است سایت و محتوا را برای کاربران بهینه نمایید.

الگوریتم پاسوم
الگوریتم پاسوم یا الگوریتم موش کور از جدیدترین الگوریتم های گوگل می باشد و وظیفه آن سئو محلی است. در برخی مواقع شاید مشاهده نمایید سایت شما در برخی از لوکیشن ها در نتایج نمایش داده نمی شود و این کار الگوریتم پاسوم است. این الگوریتم بر اساس نتایج تحلیلی خود از رفتار کاربران در جستجو محلی تصمیم میگیرد برخی از نتایج را فیلتر نموده و نمایش ندهد.

الگوریتم گورخر
الگوریتم گورخر بیشتر بر روی سایتهای فروشگاهی متمرکز می باشد و بر روی امنیت و اعتبار انها تمرکز دارد. برای مثال شما سایت فروشگاهی دارید که در آن قیمت وجود ندارد و روند خرید هم با مشکل مواجه است، همچنین امنیت اطلاعات کاربران در آن هم به صورت کامل حفظ نمی شود، در اینجا الگوریتم گورخر وارد شده و سایت را از نتایج جستجو حذف می نمایید.

الگوریتم دزد دریایی
الگوریتم دزد دریایی یا Pirate یکی از الگوریتم های مهم گوگل می باشد که بر روی محتوای کپی تمرکز دارد. بهتر است بدانید الگوریتم دزد دریایی می تواند محتوا کپی به صورت متنی، تصویری، صوتی، ویدئویی و حتی محصول را شناسایی و سایت را جریمه نمایید. برای اینکه با این الگوریتم مواجه نشوید تنها کافی است محتوا یونیک تهیه نمایید.

الگوریتم موبایل گدون
الگوریتم موبایل گدون همانگونه که از نام ان مشخص است بر روی رسپانسیو بودن سایت تمرکز دارد و به مرور زمان سایتهایی که به درستی در موبایل نمایش داده نمی شوند را از نتایج حذف می نماید. حتما سایت خود را رسپانسیو و از قالب های بهینه برای دیوایس های مختلف استفاده نمایید تا با مشکل مواجه نشوید.

الگوریتم Page Layout
الگوریتم Page Layout بر روی تبلیغات زیاد در ابتدای صفحه سایت متمرکز است و در صورتی که این تبلیغات برای کاربران آزاردهنده باشند سایت شما را افت رتبه می دهد.

در صورتی که در مورد هر کدام از الگوریتم های گوگل سوالی دارید در بخش نظرات اعلام نمایید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی نمایند.

فهرست