لانگ تیل چیست؟ اگر در حوزه تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارید حتما تا به حال با مفهوم کلمات کلیدی آشنا شده اید. برای اینکه بتوانید متن مفیدی برای کاربر و موتورهای جست و جو تولید کنید باید با این مفهوم آشنا باشید. کلمات کلیدی طولانی یا همان Long Tail ها یکی از مفاهیم مرتبط با کلمات کلیدی هستند. لانگ تیل ها از جمله مفاهیمی هستند که در سئو اهیمیت بالایی دارند.

لانگ تیل

منظور از لانگ تیل چیست؟
لانگ تیل ها عباراتی هستند که به صورت مستقیم بر روی سئو اثر می گذارند. علاوه بر این، عبارات طولانی می توانند ایده هایی برای تولید و یا فزوش محصولات باشند.
لانگ تیل ها همان کلمات کلیدی هستند که تعداد کلمات شان بیشتر است. مثلا شما ممکن است یک عبارت کلیدی ۲ کلمه ای داشته باشید. برای این عبارات می توانید لانگ تیل های مختلفی داشته باشید. این لانگ تیل ها می تواند تا ۷ کلمه هم طول داشته باشد.

کمی بیشتر در مورد لانگ تیل ها بدانید
اولین بار در سال ۲۰۰۴ با عبارت لانگ تیل آشنا شدیم. کریس اندرسون شخصی بود که برای اولین بار در یک مجله از این کلمه استفاده کرد. او فعال در زمینه محتوا است. جالب است بدانید که در همین مدت نه چندان طولانی، دامنه تاثیر لانگ تیل ها از وب هم فراتر رفته است. بسیاری از شرکت ها در سیاست هایشان از لانگ تیل ها استفاده می کنند.
با یک مثال لانگ تیل را بیشتر توضیح می دهیم. در نظر بگیرید که کلمه ای کلیدی با عنوان “لباس” داریم. همانطور که می دانید لباس انواع مختلفی دارد. کلمه کلیدی تعیین شده نمی تواند دقیقا مشخص کند که ما به دنبال چه لباسی هستیم. مثلا عباراتی مانند ” لباس زنانه” ، ” لباس شب بانوان” و… می تواند لانگ تیل هایی برای کلمه کلیدی “لباس” باشد. بنابراین لانگ تیل ها به توضیح جزئیاتی در مورد کلمه کلیدی اصلی می پردازند.
لانگ تیل ها اولا کمک می کنند سئو به خوبی موفق شود و پس از آن به مخاطب کمک می کنند تا نیازش را برآورده کند.

لانگ تیل ها مهم هستند
تا اینجا کمی در مورد اهمیت لانگ تیل ها توضیح دادیم. این عبارات از دو منظر برایمان اهمیت دارند. اهمیت لانگ تیل ها از جنبه مخاطب و کسب و کار قابل بررسی است.

مخاطب و لانگ تیل ها
مخاطبان دوست دارند سریعا پاسخ خود را دریافت کنند. اگر به عباراتی که مخاطبین در موتورهای جستجو سرچ می کنند دقت کنید، متوجه این موضوع می شوید. حقیقت این است که بخش زیادی از محتواهای اینترنت تکراری است و این باعث خستگی مخاطب می شود. از میان این همه محتوای تکراری، مخاطبان تنها به دنبال جواب سوال های خودشان هستند.

اکثرا عباراتی که کاربران از طریق آنها سرچ می کنند، طولانی است. مثلا عبارت ” بهترین سنگ برای کابینت چیست؟”.
خود این عبارت و عبارات مشابه در حقیقت لانگ تیل هستند. لانگ تیل ها باعث می شوند تا مخاطب خیلی سریع به آنچه می خواهد دسترسی پیدا کند. توضیحات گفته شده نشان می دهد که لانگ تیل ها چقدر مهم هستند. شما باید در کسب و کارتان لانگ تیل های مناسب را شناسایی کرده و به کار ببرید. در این صورت شما به کاربر کمک می کنید تا نیازش را به سادگی برطرف کند. لازم است بدانید که یکی از اصول مهم در هر نوعی از مارکتینگ، توجه به مخاطب است.

کسب و کار و لانگ تیل ها
همان طور که گفتیم لانگ تیل ها از نظر کاربر مهم هستند. اهمیت لانگ تیل ها برای کسب و کارها و وب سایت ها خیلی بیشتر از این است. لانگ تیل های مناسب به هر کسب و کاری کمک می کند به اهداف مد نظرش برسد.
نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که معمولا رقابت بر سر کلمات کلیدی اصلی بیشتر از لانگ تیل ها می باشد. بنابراین اگر بخواهید با کلمات کلیدی اصلی رقابت کنید، کارتان خیلی سخت می شود. مثلا برای کسب و کارهای نوپا بهتر است که با لانگ تیل ها شروع کنند، زیرا رقابت کمتری دارد. پس به جای پرداخت هزینه های زیادی برای رقابت با تعداد محدودی از کلمات کلیدی اصلی، لانگ تیل ها را دریابید.

لانگ تیل ها بازدهی بالایی دارند
نکته مهم دیگر این است که بازدهی لانگ تیل ها بسیار بیشتر از کلمات کلیدی می باشد. وقتی شما در یک کلمه کلیدی اصلی موفق می شوید، افراد زیادی به شما دسترسی دارند اما نیاز بخش زیادی از آنها مرتفع نخواهد شد. در عوض وقتی افراد شما را با لانگ تیل ها پیدا می کنند دقیقا به نیازشان می رسند. برای روشن شدن موضوع مثال قبلی را در نظر بگیرید. وقتی افراد زیادی شما را با کلمه کلیدی “لباس” پیدا کنند، ممکن است بسیاری از آنها مشتری شما نشوند. مثلا شما در زمینه پوشاک زنانه فعالیت می کنید. اگر بر روی کلمه کلیدی لباس کار کنید، افرادی که به دنبال لباس زنانه هم هستند شما را پیدا می کنند. اما آیا نیازشان از طریق شما برطرف می شود؟ قطعا خیر. پس آنها مشتری شما نخواهند شد. حال در نظر بگیرید که شما بر روی لانگ تیل ” لباس شب بانوان” کار کرده اید و خانم ها با عباراتی مانند “لباس شب” ، ” لباس مجلسی” و… شما را پیدا می کنند. در اینجا مشخص است که شما می توانید نیاز این مخاطب را برآورده کنید.

اطلاعات مهمی دریافت می کنید
شما به عنوان صاحب یک کسب و کار می توانید از اطلاعات مهمی که لانگ تیل ها به شما می دهند به خوبی استفاده کنید. اولین کاری که می کنید این است که از این لانگ تیل ها در محتوایتان استفاده می کنید. پس از آن می توانید به این فکر کنید که لانگ تیل ها نشان دهنده نیاز مخاطبان است. بنابراین می توانید در تولید یا خدمات خود به این نیازها تجربه کنید و بر اساس ان ها برنامه تان را بچینید.

می توانید در زمینه جستجوی معنایی فعالیت کنید
جستجوی معنایی نوعی از جستجو است که بسیار مورد توجه مخاطبان است. اگر به این جستجوها اهمیت بدهید ارتباط بهتری با کاربران می گیرید. لانگ تیل ها کمک می کند تا در نتایج این جستجوها دیده شوید.
دقت کنید که برخی افراد از لانگ تیل ها در محتوایشان استفاده می کنند اما نیاز کاربر را برآورده نمی کنند. این موضوع نه تنها کمکی به شما نمی کند، بلکه باعث عصبانیت مخاطب خواهد شد. مثلا در نظر بگیرید که به دنبال یک روان نویس خوب هستید. در نتایج جستجوی گوگل با وب سایتی مواجه می شوید و برای تهیه روان نویس خود وارد آن وب سایت می شوید. در کمال تعجب مشاهده می کنید که تمامی مطلب در مورد روش های ترک اعتیاد صحبت می کند و در آن میان، چند باری عبارات بی ربطی در مورد روان نویس نوشته شده است!
در اینجا هدف این است که شما به آن وب سایت وارد شوید. البته من با این مثال قصد دارم موضوع را برایتان شفاف تر کنم وگرنه معمولا این کار هوشمندانه تر انجام می شود و نه این قدرها تابلو! در هر صورت حتی با روش های هوشمندانه تر هم، این کار درست نیست و باعث افت سئو هم می شود. گوگل به خوبی تشخیص می دهد که شما در وب سایت تان چه فعالیتی می کنید و آیا نیاز کاربر خود را برطرف می کنید یا این که سرش را کلاه می گذارید! علاوه بر این کاربران هم کافی است یک بار با چنین حقه ای در سایت شما مواجه شوند. یک بار همان و فراموش کردن شما برای همیشه همان!

چرا از لانگ تیل ها استفاده کنم؟
تا اینجا مطمئنا با دلایل لزوم استفاده از لانگ تیل ها آشنا شده اید. به صورت خلاصه می توان گفت استفاده از لانگ تیل ها باعث می شود مشتریان مان را بیشتر کنیم.
استفاده از لانگ تیل ها به ما در نیچ مارکتینگ کمک می کند. نکته مهم این است که این کار هزینه زیادی هم برای ما ندارد.
مخاطبان وقت زیادی ندارند تا تمام وب را بگردند و محصول یا خدمت مورد نظر خود را پیدا کنند. در اینجا کسب و کاری برنده است که مخاطب را به سمت خود جذب کرده و سپس نیازش را به خوبی رفع کند. مخاطبینی که از طریق لالنگ تیل ها جذب شما می شوند دقیقا می دانند که چه می خواهند و بنابراین تبدیل به مشتری شما می شوند.
اگر کسب و کار کوچکی دارید، لانگ تیل ها کمک می کند مشتریان خودتان را پیدا کنید. این مشتریان ممکن است تعداد زیادی نباشند اما قطعا مشتری هستند. چرا؟ چون با یک عبارت طولانی دقیقا به دنبال محصول یا خدمتی می گردند که شماارائه می دهید. این موضوع نشان می دهد که لانگ تیل ها نقش مهمی در تحقق اهداف نیچ مارکتینگ دارد.

لانگ تیل ها در سئو مهم هستند
نقش لانگ تیل ها در سئو بر هیچ کسی پوشیده نیست. بسیاری از متخصصان در زمینه سئو، کارشان را با لانگ تیل ها شروع می کنند. لانگ تیل ها به سئوی کلمات کلیدی اصلی هم کمک می کنند زیرا به آنها مرتبط هستند. استفاده از لانگ تیل ها یکی از روش های سئو کلاه سفید یا همان سئو استاندارد است.
تعداد ورودی از طریق کلمات کلیدی اصلی خیلی بیشتر از لانگ تیل ها است. شاید به همین دلیل فکر کنید که این کار جذابیتی ندارد. نکته ای که باید بدانید این است که لانگ تیل ها برایتان خیلی سودمند هستند. خود لانگ تیل ها برایتان منفعت زیادی به همراه دارد و علاوه بر آن کمک می کند در کلمات اصلی هم موفق شوید.
وقتی در لانگ تیل ها موفق می شوید گوگل شما را به عنوان یک مجموعه فعال در زمینه کاری تان در نظر می گیرد. این موضوع باعث می شود بقیه مسیر سئو سایت تان آسان تر پیش برود. در ضمن نکته ای که در مورد قابلیت لانگ تیل ها در زمینه تبدیل مخاطب به مشتری، گفتیم را به یاد دارید؟

تحقیق لانگ تیل ها چگونه انجام می شود؟
ابزارهای مختلفی برای تحقیق لانگ تیل ها وجود دارد. این ابزارها به شما کمک می کنند کلمات و عبارات مد نظر خودتان را پیدا کنید. وقتی کلمات کلیدی اصلی را پیدا کردید باید به فکر ایجاد لانگ تیل ها باشید. کاری که می کنید این است که برای هر کلمه کلیدی اصلی تعدادی لانگ تیل هدفمند ایجاد می کنید.
• یک راه حل ساده این است که به موتورهای جستجو سر بزنید. کلمه کلیدی اصلی را سرچ کنید. به پیشنهادهای گوگل که بر اساس کلمه مد نظر شما داده می شود، توجه کنید. این پیشنهادها به پارامترهای زیادی از جمله شهر مربوط است.
چرا این پیشنهادها مهم هستند؟ پیشنهادهای گوگل بر اساس جستجوهای کاربران انتخاب می شود. بنابراین وقتی به نیاز کاربران پاسخ دهید، می توایند آنها را به مشتری خودتان تبدیل کنید. حداقل کاری که انجام می شود این است که آنها به وب سایت تان سر می زنند. این موضوع به تنهایی برایتان منفعت زیادی دارد حتی اگر آن شخص به مشتری تبدیل نشود.
شما می توانید پیشنهادهای گوگل را یاداشت کرده و از آنها تعداد زیادی عبارت جدید بسازید. حال چه بایبد بکنید؟ باید با استفاده از این لانگ تیل ها به تولید محتوا بپردازید.
همچنین شما می توانید از این کلمات یک هرم ساخته و میزان تکرار آنها در زیر مجموعه ها را در نظر بگیرید. در مرحله بعد کلمات را برای استفاده در محتوایتان مهیا می کنید.
• قابلیت auto complete گوگل به شما در این راه کمک می کند. شما عبارت اصلی مد نظر را در باکس جست و جوی گوگل وارد می کنید. گوگل لانگ تیل مرتبط با این کلمه را به شما نمایش می دهد.
• ابزارهایی مانند کنسول جست و جوی گوگل، گوگل انالیتیکس و گوگل ادوردز به شما در یافتن لاگ تیل ها کمک می کند.
• از انجمن های بحث و گفتگوی گوگل استفاده کنید. چگونه؟ در این انجمن ها افراد به گفتگو در مورد مسائل مختلف می پردازند. شما می توانید در انجمن های مربوط به شغلتان، سوالات رایج در مورد زمینه کاری تان را استخراج کنید.

نحوه استفاده از لانگ تیل ها
تا اکنون متوجه شده اید که لانگ تیل ها نقش مهمی در سئو وب سایت تان دارند. مراحل زیر را به درستی طی کنید:

  • فهرستی از کلمات کلیدی کارتان تهیه کنید. منظور همان کلماتی است که کاربران از طریق آنها نیازهای خود را سرچ می کنند.
  • میزان جست و جوی هر عبارت را پیدا کنید.
  • کلماتی را انتخاب کنید که در قسمت انتهایی منحنی تقاضا قرار دارند. باید روی این کلمه ها سرمایه گذاری کنید.

نتیجه این است که ترافیک هدفمندی به دست می آورید.

از لانگ تیل ها در کجا استفاده می شود؟
کلمات کلیدی طولانی را برای چه منظوری پیدا می کنیم؟ مطمئنا می خواهیم از این کلمات استفاده مفید و حداکثری داشته باشیم. بنابراین خیلی مهم است که بدانیم از این کلمات در چه قسمت هایی استفاده کنیم. از این کلمات باید به گونه ای استفاده کنید که از طریق کاربر و گوگل بازخورد خوبی به شما بدهد.

استفاده از لانگ تیل ها در عناوین
تیترهای اصلی و فرعی یک مطلب جایی است که می توانید از لانگ تیل ها استفاده نمایید. استفاده از لانگ تیل ها در قسمت های گفته شده برای مطلب تان مفید است. شما می توانید کل لانگ تیل را به عنوان تیتر استفاده کنید یا تنها بخشی از آنرا.
یک تیتر جذاب که توسط کاربران به دفعات جستجو شده است، مخاطبان زیادی را به سمت سایت تان می آورد. علاوه بر این، گوگل هم به شما امتیاز خواهد داد. مثلا فکر کنید مخاطب به دنبال بهترین نوع یخچال فریزر می گردد و در مطلب شما دقیقا همین عبارت را به عنوان تیتر می بیند. قطعا او در سایت می ماند و مطلب را با دقت می خواند.

چینش لانگ تیل ها مهم است
خیلی مهم است که چگونه از لانگ تیل ها استفاده می کنید. استفاده غیر حرفه ای از لانگ تیل ها می تواند به ضررتان تمام شود. تکرار بیش از اندازه لانگ تیل ها و کلمه کلیدی اصلی، مخاطب را اذیت می کند. علاوه بر این شاخک های ربات های گوگل فعال می شود و می فهمد که شما یک کار غیر استاندارد انجام می دهید! پس از نوشتن مطلب، آنرا چند بار بخوانید تا از درست و به جا بودن تمامی متن از جمله لانگ تیل ها، مطمئن شوید.

استفاده مرتبط از لانگ تیل ها
مثال روان نویس را دوباره به یاد بیاورید. استفاده از لانگ تیل ها در مطالب غیر مرتبط کار درستی نیست. این کار از نظر مخاطب و گوگل به ضرر شما تمام می شود. نباید فکر کنید استفاده از هر لانگ تیلی و در هر متنی برایتان خوب است.

کلام اخر
لانگ تیل ها در سئو سایت تان نقش مهمی دارند. علاوه بر این که می توانید مخاطب بیشتری جذب کنید، گوگل هم به شما امتیاز می دهد. مهم است که از لانگ تیل ها درست و به جا استفاده نمایید. علاوه بر این که لانگ تیل ها باید در مطلب مرتبط بیایند، نوع چینش آنها در متن هم باید ظریف و هوشمندانه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست